MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] M110 (schemat podcisnienia) - recyrkulacja spalin? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18499 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | michau [ czw kwie 27, 2006 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Mam pytanie, co to za element oznaczony na rysunku numerem 773? ![]() Jest on umieszczony na kolektorze wydechowym. W zasadzie nie pytalbym bym o to, gdyby nie fakt, ze od tego elementu poprowadzony jest przewod podcisnieniowy do czujnika zamontowanego na glowicy, a od czujnika idzie jeszcze jeden taki przewod w strone kolektora ssacego, ale pod pucha z filtrem powietrza zwisa sobie swobodnie (nie jest nigdzie podlaczony). Gdzie go podlaczyc? p.s. czy na recyrkulacje spalin nie powinno byc przypadkiem kodu na tabliczce? Pozdrawiam Dodano po 57 minutach.: Dobra, pytanie bylo glupie, na tym rysunku jest narysowany ten przewod podcisnieniowy (863 albo 853). Pozostaje pytanie coz to takiego? |
Autor: | MacKuz [ czw kwie 27, 2006 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
wywal to ja tak zrobiłem w szwedce i zaczeła chodzić jak złoto nawet dała sie ragulować.. Wyrywasz wszytsko co jest na tym rysunko zaslepiasz 818, 849 zostawiasz w głowicy 861 zaslepiasz 819 i po zawodach. Zobaczysz auto zupełnie inaczej zacznie sie zachowywać i łątwiej będzie je regulować i diagnozować. Ja nawet mam zamiar wywalić jeden z kolektorów wylotowych aby pozbyć sie tego grzyba wystającego z jednego z nich. Ty masz tylko EGR ja miałem jeszcze instalacje dopalania spalin czyli popme powietrza która wtłaczała powietrze do kolektora wylotowego w celu dopalenia resztek spalin. Pozdrawiam |
Autor: | michau [ czw kwie 27, 2006 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: wywal to ja tak zrobiłem w szwedce i zaczeła chodzić jak złoto nawet dała sie ragulować.. MacKuz pisze: Zobaczysz auto zupełnie inaczej zacznie sie zachowywać i łątwiej będzie je regulować i diagnozować Mozesz troszke rozwinac temat? ![]() MacKuz pisze: Ja nawet mam zamiar wywalić jeden z kolektorów wylotowych aby pozbyć sie tego grzyba wystającego z jednego z nich tzn wywalic zupelnie, czy poszukac innego (bez tego)? MacKuz pisze: Ty masz tylko EGR
Hmmm, co to EGR? |
Autor: | PK2 [ czw kwie 27, 2006 11:07 pm ] |
Tytuł: | |
EGR = Exhaust Gas Recirculation czyli po naszemu recylkulacja spalin. Rzeczywiście pewnie jest Ci to niepotrzebne, można założyć, że i tak Twój zawór EGR (nr 773 na obrazku) nie działa i ten cały schemat nie ma sensu. |
Autor: | michau [ pt kwie 28, 2006 10:07 am ] |
Tytuł: | |
Ok, ok Panowie w zasadzie to wszystko jest dla mnie jasne. Pytam po co mercedes to zamontowal i jaki ma to wplyw na inne systemy w aucie. Mozna to sobie ot tak po prostu wywalic? Nie wszystkie auta to maja? Po wywaleniu silnik pracuje glosniej/ciszej? Pali wiecej/mniej? O jakich klopotach z diag i regulacja piszesz Macku? |
Autor: | Noon [ pt kwie 28, 2006 2:39 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: Pytam po co mercedes to zamontowal i jaki ma to wplyw na inne systemy w aucie. Względy ekologiczne. Cześć spalin z kolektora wylotowego jest kierowana do kolektora ssącego i powoduje ich powtórne spalenie/dopalenie czyli niższe CO i pewnie coś jeszcze. michau pisze: Mozna to sobie ot tak po prostu wywalic? Według mnie tak, co najwyżej będzie trzeba podregulować CO michau pisze: Nie wszystkie auta to maja? Moje M110 nie ma ![]() ![]() michau pisze: Pali wiecej/mniej?
Raczej mniej bo do kolektora ssącego nie wtłaczasz obcych gazów i w dodatku gorących które powodują że mieszanka nie jest tak prawidłowa jak być powinna (stosunek ilości powietrza do paliwa). Gorące powietrze ma mniej tlenu w swojej objętości bo jest rzadsze. Podobnie jest z odmą dlatego odpiąłem ![]() |
Autor: | michau [ pt kwie 28, 2006 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
Zajrzalem tam i okazalo sie, ze przewo podcisnieniowy wisi w powietrzu, bo 849 jest juz zaslepione - ktos widocznie zrobil to wczesniej. Reszta wyglada dokladnie jak na rysunku. Czy trzeba zaslepic tez pozostale elementy, o ktorych pisal MacKuz? |
Autor: | Noon [ pt kwie 28, 2006 6:27 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: Czy trzeba zaslepic tez pozostale elementy, o ktorych pisal MacKuz?
Zaślep 819 bo też jest bezpośrednio związany z kolektrorem ssącymi będzie wszystko ok. |
Autor: | michau [ pt kwie 28, 2006 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
Noon pisze: Zaślep 819 bo też jest bezpośrednio związany z kolektrorem ssącymi będzie wszystko ok.
Dostep taki sobie, wiec bedzie troche pracy, tylko czy potrzebnej? Jesli 849 jest zaslepione, to zawor 773 jest ciagle zamkniety czy otwarty? Dobrze, ze zaczyna sie dlugi weekend ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Noon [ pt kwie 28, 2006 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
A 849 jest przed czy za przepustnicą ? Bo na rysunku słabo widać. Wydawało by się, że jeśli przed przepustnicą to zawór powinien być cały czas zamknięty ale głowy uciąć sobie nie dam ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |