MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] W silniku M110 nie ma iskry. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18481 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jakub_gozdzik [ śr kwie 26, 2006 5:50 pm ] |
Tytuł: | [W123] W silniku M110 nie ma iskry. |
Witam wszystkich Dzis rano jechalem autem i nagle silnik zgasl. Probowalem zapalac ale nic. Znajomy zaciagnal mnie na "baze" i caly dzien rozpracowywalem co jest grane. Zdjagnozowalem, ze nie ma iskry. Sprawdzilem po kolei : - swiece - cewke - kopulke - palec w aparacie zaplonowym - takie dwa oporniki montowane na lewym nadkolu - modulator (ten taki aluminiowy klocek kolo cewki), Sprawdzenie polegalo na tym, ze wszystkie te elementy przelozylem na chwile z innego auta, na 100% sprawnego. Juz naprawde pod koniec dnia rece mi opadly i poddalem sie. Prosze o odpowiedz jesli komus cos takiego sie przytrafilo. Mysle, ze rozchodzi sie tu o jakas pierdole albo potezna awarie. Pozdrowka dla wszystkich |
Autor: | Zielony [ śr kwie 26, 2006 9:13 pm ] |
Tytuł: | |
Hej. Z opisu wynika, że pozostał jako podejrzany aparat zapłonowy (a właściwie bezstykowy przerywacz) albo przewód pomiędzy modułem zapłonowym a owym przerywaczem. Ze schematu elektrycznego wynika że ów przewód to draństwo ekranowane i jak ci pęknie w środku żyła albo zewrze się z ekranem to układ tranzystorowy (moduł zapłonowy) nie dostaje impulsów z przerywacza zatem nie wzbudza cewki zapłonowej i nie masz iskry na świecach. Rezystancja pomiędzy żyłą środkową a ekranem (po odłączeniu przewodu od modułu zapłonowego) wraz z obwodami bezstykowego przerywacza winna wynosić ok. 600 +/- 100 Ohm. Z kolei pomiędzy żyłą środkową a masą samochodu winien wskazywać nieskończoność. Jeśli chodzi o ten przewód to sam przerabiałem taki problem. Na szczęście walnęło w trakcie serwisu i to magicy w serwisie zmagali się z reanimacją kabla. Teraz walnęło coś innego u mnie pod domem i zmagać się z tym muszę sam bo auto nie ma szans na dojazd do serwisu. |
Autor: | jakub_gozdzik [ śr kwie 26, 2006 11:27 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli generalnie nalezaloby wymienic aparat zaplonowy razem z tym malym plastikowym elementem z ktorego wychodzi taki zielony kabel idacy do modulatora zaplonowego? Pozdrawiam. |
Autor: | lysy2 [ czw kwie 27, 2006 8:25 am ] |
Tytuł: | |
zacznij od diagnostyki kabla - podmień jak już to robiłeś z auta sprawnego czy sprawdzałeś kabelek WN od cewki do rozdzielacza? |
Autor: | jakub_gozdzik [ sob kwie 29, 2006 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Dzieki Zielony wymiana kabla naprawde pomogla. Dzieki za bardzo fachowe podejscie do sprawy. Oby takich trafnych i fachowych pomocy jak najwiecej na tym forum. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |