MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] W silniku M110 nie ma iskry.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18481
Strona 1 z 1

Autor:  jakub_gozdzik [ śr kwie 26, 2006 5:50 pm ]
Tytuł:  [W123] W silniku M110 nie ma iskry.

Witam wszystkich

Dzis rano jechalem autem i nagle silnik zgasl. Probowalem zapalac ale nic.
Znajomy zaciagnal mnie na "baze" i caly dzien rozpracowywalem co jest grane. Zdjagnozowalem, ze nie ma iskry. Sprawdzilem po kolei :

- swiece
- cewke
- kopulke
- palec w aparacie zaplonowym
- takie dwa oporniki montowane na lewym nadkolu
- modulator (ten taki aluminiowy klocek kolo cewki),

Sprawdzenie polegalo na tym, ze wszystkie te elementy przelozylem na chwile z innego auta, na 100% sprawnego. Juz naprawde pod koniec dnia rece mi opadly i poddalem sie.
Prosze o odpowiedz jesli komus cos takiego sie przytrafilo.
Mysle, ze rozchodzi sie tu o jakas pierdole albo potezna awarie.

Pozdrowka dla wszystkich

Autor:  Zielony [ śr kwie 26, 2006 9:13 pm ]
Tytuł: 

Hej. Z opisu wynika, że pozostał jako podejrzany aparat zapłonowy (a właściwie bezstykowy przerywacz) albo przewód pomiędzy modułem zapłonowym a owym przerywaczem. Ze schematu elektrycznego wynika że ów przewód to draństwo ekranowane i jak ci pęknie w środku żyła albo zewrze się z ekranem to układ tranzystorowy (moduł zapłonowy) nie dostaje impulsów z przerywacza zatem nie wzbudza cewki zapłonowej i nie masz iskry na świecach. Rezystancja pomiędzy żyłą środkową a ekranem (po odłączeniu przewodu od modułu zapłonowego) wraz z obwodami bezstykowego przerywacza winna wynosić ok. 600 +/- 100 Ohm. Z kolei pomiędzy żyłą środkową a masą samochodu winien wskazywać nieskończoność. Jeśli chodzi o ten przewód to sam przerabiałem taki problem. Na szczęście walnęło w trakcie serwisu i to magicy w serwisie zmagali się z reanimacją kabla. Teraz walnęło coś innego u mnie pod domem i zmagać się z tym muszę sam bo auto nie ma szans na dojazd do serwisu.

Autor:  jakub_gozdzik [ śr kwie 26, 2006 11:27 pm ]
Tytuł: 

Czyli generalnie nalezaloby wymienic aparat zaplonowy razem z tym malym plastikowym elementem z ktorego wychodzi taki zielony kabel idacy do modulatora zaplonowego?

Pozdrawiam.

Autor:  lysy2 [ czw kwie 27, 2006 8:25 am ]
Tytuł: 

zacznij od diagnostyki kabla - podmień jak już to robiłeś z auta sprawnego
czy sprawdzałeś kabelek WN od cewki do rozdzielacza?

Autor:  jakub_gozdzik [ sob kwie 29, 2006 8:17 pm ]
Tytuł: 

Witam

Dzieki Zielony wymiana kabla naprawde pomogla.
Dzieki za bardzo fachowe podejscie do sprawy.
Oby takich trafnych i fachowych pomocy jak najwiecej na tym forum.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/