MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 9:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 22, 2006 5:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Mam problem z hamulcami, wolę najpierw spytać, może ktoś też przerabiał podobną sprawę u siebie zanim zacznę wymieniać wszystko po kolei. Problem wygląda następująco:
po naciśnięciu hamulca i porządnym wciśnięciu go klocki w jednym z zacisków bardzo pomału odchodzą - tak, jakby ciśnienie w układzie bardzo pomału spadało - przy zdjętym kole mija jakieś 30 sekund zanim jestem w stanie obrócić tarczą. Po około minucie hamulec jest całkowicie zwolniony, tarcza kręci się bardzo lekko.
Od razu mówię, że zaciski sa po całkowitej renowacji, są nowe wszystkie elementy gumowe, nowe sprężynki i bolce mocujące, nowe klocki oraz zacisk jest wyczyszczony w miejscu, gdzie wchodzą klocki - same klocki poruszają się bardzo luźno, tak samo zresztą, jak tłoczki w zacisku. Po montażu układ został oczywiście odpowietrzony. Więc w teorii (i w garażu na stole [zlosnik] ) wszystko jest ok, schody zaczynają się dopiero jak jadę po mieście i trzeba co chwilę hamować i przyspieszać - hamulec nie odpuszcza, efekt łatwy do przewidzenia (smród i dym z koła).
Teraz moje pytanie: gdzie szukać przyczyny? Kiedyś słyszałem, że w przewodach elastycznych może tworzyć się coś jakby zaworek (na skutek reakcji gumy z płynem hamulcowym+czasu), który przepuszcza płyn tylko w jedną stronę. Czy może winna jest pompa hamulcowa? Od czego zacząć poszukiwania winnego?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 22, 2006 11:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym w pierwszej kolejności wymienił przewód elastyczny przy kole które nie odpuszcza (koszt 20zł) i sprawdził czy nadal jest źle.
A czy żaden przewód nie jest za bardzo zagięty?

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 23, 2006 8:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
MercBeginner pisze:
Ja bym w pierwszej kolejności wymienił przewód elastyczny przy kole które nie odpuszcza (koszt 20zł) i sprawdził czy nadal jest źle.
A czy żaden przewód nie jest za bardzo zagięty?

Żaden przewód nie jest nigdzie pozaginany, nie ma śladów żeby był zgnieciony w którymkolwiek miejscu. BTW mnie też się wydaje, że to może być wina przewodów elastycznych, ale jak widzę, co mnie czeka, żeby go odkręcić, to jakoś mi ucieka chęć do pracy...pewnie skończy się wymianą przewodu elastycznego i miedzialnego od razu.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 23, 2006 1:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Mike_THE_GR8 pisze:
(...) jak widzę, co mnie czeka, żeby go odkręcić, to jakoś mi ucieka chęć do pracy...pewnie skończy się wymianą przewodu elastycznego i miedzialnego od razu.


Może tak być że się poukręcają, ale jeśli są w takim stanie to warto
wymienić całość - nigdy za dużo bezpieczeństwa ;)
Myślę że można rzucić się na oryginalne przewody bo są
w "normalnej" cenie.

Tak przy okazji przypominam o przymocowaniu wszystkich przewodów
w oryginalnych miejscach! Inaczej od drgań szybko popękają...

Pozdrawiam...

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl