MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] 230E, aparat zaplonowy a podciśnienie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18377
Strona 1 z 1

Autor:  MAD_ADAS [ pt kwie 21, 2006 7:17 pm ]
Tytuł:  [W123] 230E, aparat zaplonowy a podciśnienie

Witam dzis zobaczylem ze w aparacie zaplonowym nie mam przewodu podcisnieniowego :/ , moze tak byc ? w kolektorze mam 2 wyjscia na podcisnienie jedno z tylu kolektora (rura do 4) z trujnikiem i jedno przy przepustnicy zaslepione. Moze ktos z was wie jak to powinno wygladac?
Mam niestety lpg i uklad przyspieszajacy zaplon na gazie i moze dlatego mam odlaczony przewod aby sie nie gryzly :/ juz sam nie wiem moze ktos z was wie jak to powinno wyglądac :) moze jakis schemacik.
Z góry dziekuje za porady :).

Autor:  pszamrej [ pt kwie 21, 2006 9:01 pm ]
Tytuł: 

MAD_ADAS pisze:
Mam niestety lpg i uklad przyspieszajacy zaplon na gazie i moze dlatego mam odlaczony przewod aby sie nie gryzly


Dokladnie dlatego masz odlaczone podcisnienie, kat wyprzedzenia zaplonu dla gazu jest inny niz dla benzyny, wynosi od ok 20 na wolnych obrotach do max 33 na wysokich, wtedy masz optymalne spalanie gazu.
Na benzynie masz ok 15 na wolnych, do ok 40-45 na wysokich, plus podcisnienie ok 12, czyli zupelnie inaczej niz na gazie.
Jesli jezdzisz glownie na gazie to tak zostaw, ja jezdze tylko na gazie i zaplon mam dostosowany do gazu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/