MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] 230E paliwo w oleju?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18353
Strona 1 z 2

Autor:  Boulik [ czw kwie 20, 2006 3:11 pm ]
Tytuł:  [W123] 230E paliwo w oleju?

Witam serdecznie!

O temacie ciśnienia oleju pisane było już wiele razy, ale ja chciałbym troche z innej strony:
Chciałbym Was zapytać jak sądzicie- czy mechanik próbuje mnie naciąnąć?
Chodzi o to, że od jakiegoś czasu miałem problemy z ciśnieniem oleju. Zaprowadziłem auto do mechanika, wymienili sprężynkę przy zaworku przelewowym (300zł - nie za dużo? :-? ). Sytuacja troche się poprawiła: na zimnym silniku cały czas 3, na gorącym przy dodaniu gazu idzie na 3, ale na wolnych obrotach na D spada poniżej 1 więc dobrze nie jest. Odprowadziłem więc auto ponownie, jakoby z reklamacją. Dzisiaj odebrałem telefon z wiadomością że olej jest bardzo rzadki (ma jakies 2500km) przez to że dostaje się do niego benzyna i że trzeba wymienić pierścienie (oriętacyjny koszt 1500zł).
Czy ów mechanik przypadkiem nie próbuje mnie naciągnąć? Może jednak myli się i to nie pierścienie?
Z zaobserwowanych objawów dodam jeszcze że zauważyłem że gdy uruchamiam bardzo nagrzany samochód ciśnienie jest w miarę - OK 1,5. Gdy musne gaz - na chwilę rośnie ale zaraz spada poniżej 1.
Dodam też że oleju nie przybywa na tyle, żebym był w stanie to zauważyć - także moim zdaniem wcale nie przybywa. Chyba że jednocześnie tyle spala, ale nie sądze, bo auto nie dymi.
Aha - niedawno była mierzona kompresja - wskazania były idealne (jeśli to ma jakieś znaczenie).

Nie znam się na mechanice stąd moje pytania - może bezsensowne, prosze o wyrozumiałość. :oops:
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam serdecznie - Bouli

Autor:  Wojtek123 [ czw kwie 20, 2006 5:28 pm ]
Tytuł: 

Łukasz, podjedź na Wiośnianą, albo koło mnie na Kwiatową i niech kto inny na to popatrzy. Ci na Kwiatowej mają pojęcie na temat benzynowych silników Mercedesa.
Jak coś to mogę z Tobą skoczyć.
Pozdrawiam!

Autor:  laudan [ czw kwie 20, 2006 5:31 pm ]
Tytuł: 

Sprawdz wskazania z innym manometrem (licznikiem). Jak masz dobra kompresje to nie ruszaj pierscieni.

Autor:  hruścik [ czw kwie 20, 2006 9:38 pm ]
Tytuł: 

Miałem u siebie takie szopki z ciśnieniem.Jak był zimny-bajka ciśnienie w normie a jak się rozgrzał to ciśnienie około 1 a podczas jazdy wzrastało do 2,5 albo i mniej przy obciążonym silniku. Myślałem że mnie skręci i żadna wymiana sprężynki nie pomogła.Wkręcałem manometr i też było to samo.Aż mądrzejszy kolega poradził mi dobranie się do pompy olejowej i przy okazji sprawdzić panewki na korbach i główne.Bilans był taki że pompa miała luzy i trzeba ją było zastąpić drugą a panewki na korbach były powycierane żółte jakby były z mosiądzu.W ciągu 2 dni postawiłem swego mesia na nogi i teraz na rozgrzanym silniku mam na zegarze 2,5 i o wiele cichszy motor.Koszt -150 zł panewki korbowodowe,pompę inną miałem,jeden dzień od rana w kanale. Życzę powodzenia z magikami w warsztach naprawczych którzy jeszcze nic nie zrobią i nic nie wykręcą a już by najchętniej remont silnika zrobili.

Autor:  Boulik [ czw kwie 20, 2006 9:52 pm ]
Tytuł: 

hruścik pisze:
Bilans był taki że pompa miała luzy i trzeba ją było zastąpić drugą a panewki na korbach były powycierane żółte jakby były z mosiądzu


Panewki podobno sprawdzali i są OK, pompę wkładali inną - bez efektu.

Dzięki Koledzy za wszystkie sugestie. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam- Bouli

Autor:  vpiqs [ pt kwie 21, 2006 7:46 am ]
Tytuł: 

Witam za wymiane sprezynki 300????!!!!!!
Przeciez to rozboj w bialy dzien!!!!!!!!!!!
wymiana tej sprezyny to doslownie 5 minut roboty i tylko jedna srube trzeba odkrecic!!!!
Co do cisnienia teraz na zimnym mam 2,5 po musnieciu gazu wzrasta na 3
przy 2000 obrotow zawsze na 3 ponizej 2000 2 - 2,5
na wolnych obrotach 05-1. Przebieg prawie 300 tys jak wybija juz 300 to wymieniam lancuch i pierscienie i jakies gumki. Mam nadzieje ze nic wiecej nie wyjdzie
Zmien mechanika bo zbankrutujesz. Pozdrawiam Marcin

Autor:  Wojtyla [ pt kwie 21, 2006 10:29 am ]
Tytuł: 

Witam
Z tego co opisujesz odnośnie ilości paliwa w oleju, to faktycznie jest taka możliwość ale tyko w tedy, gdy auto jeździ tylko krótkie trasy. Do temperatury ok 60 st.C drobinki benzyny, które nie zostały spalone w komorach spalania mieszają się z olejem i go rozrzedzają. Problem ustaje gdy temperatura wzrasta pow. 60, paliwo odparowuje ze ścianek cylindra i odmą jest odprowadzane do filtra powietrza i ze świeżym powietrzem wędruje ponownie do komory spalania. Kiedyś robili Niemcy próby na ten temat i okazało się, że tylko w silnikach benzynowych, które jeżdżą po mieście na krótkich dysansach zawartość benzyny w oleju może sięgnąć az 20 % [totalszok] .Tego problemu nie mają auta zasilane ON (komory wstępne) i LPG (mieszanka gazowo-powietrzna).
<Moim skromnym zdaniem wymieniaj częściej olej w silniku.Tak na marginesie mądra książka do MB podaje, że przegnany silnik na wolnych obrotach może mieć ciśnienie oleju ok. 0,5 bara i to nie jest jego wadą (patrz ksiązka MB 201,307)

pozdro

Autor:  Boulik [ pt kwie 21, 2006 1:03 pm ]
Tytuł: 

Problem w tym że ja samochodu używam głównie na trasie Łódź- Radomsko czyli 100km więc zwykle jest dogrzany. Nawet jeśli jeżdże po mieście to raczej na dłuższych dystansach, a olej pozostał gęsty przez 1500km.
No i gdy silnik jest przegnany to ciśnienie spada nawet poniżej 0,5.
Czyli coś napewno jest źle, ale czy to akurat pierścienie i czy 1500zł za ich wymiane to nie trochę za dużo?
Dzięki, jeśli ktoś jeszcze ma jakąś uwagę to bardzo proszę.
Pozdrawiam - Bouli.

Autor:  Wojtyla [ pt kwie 21, 2006 4:39 pm ]
Tytuł: 

Więc sprawdź, czy czasami nie leją Ci wtryski szczególnie gdy autko jest zimne i nie dopala mieszanki
pozdro

Autor:  Janfocus [ sob kwie 22, 2006 12:35 am ]
Tytuł: 

hmmm, może jakieś kłopoty z elektryką i nie przepala prawidłowo (czyli nie spalone paliwo wędruje do miski olejowej), albo za bogata mieszanka? Czy zużycie paliwa jest w normie?

Autor:  Boulik [ sob kwie 22, 2006 1:06 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
Czy zużycie paliwa jest w normie?


Moim skromnym zdaniem zdecydowanie nie jest w normie! Temat juz poruszałem na forum - przy jeździe wyłącznie po mieście - normalnej, bez "szału" i bez klimy spala mi około 17,5 l. superoszczędna jazda trasą, samemu, ok 100km/h to 11 l. Czytając wyniki spalania Kolegów na forum, uważam że to powyżej normy!
Tylko że silnik chodzi naprawde ładnie, równiutko i nie dymi. Jak mówiłem- nie znam się, ale to dawało mi podstawy aby sądzić że mieszanka jest w OK.
Oj może gdyby to było to co piszesz to stosunkowo niewielkim kosztem udało by się wygrać z ciśnieniem i ze spalaniem jednocześnie... :roll:

Wojtek123 pisze:
Ci na Kwiatowej mają pojęcie na temat benzynowych silników Mercedesa.
Jak coś to mogę z Tobą skoczyć.

Jasne że chce! Mądry mechanik pilnie potrzebny!

Dzięki za wszystkie dotychczasowe głosy, serdecznie pozdrawiam - Bouli

Autor:  elmo25 [ pn kwie 24, 2006 7:05 pm ]
Tytuł: 

Witaj,
Ja miałem taką sytuację u siebie.
Miałem bardzo rzadki olej, ale miałem go za dużo (dwa stany - ok 2 litry więcej ponad stan max).
Dodam że wtedy ciśnienie oleju miałem jeszcze słabsze od Twojego, a w dodatku szarpało silnikiem.
Po wymianie oleju (15w40) i filtra:
- silnik zimny, wolne obroty - 3
- silnik rozgrzany, wolne obroty - ok 2, (po muśnięciu gazu - 3)
- podczas jazdy - 3
Po wymianie silnik równo pracuje, nie szarpie i nie rzuca.
Bawię się jeszcze z nadmiernym zużyciem paliwa (20 - 25l), ale staram się jeździć tylko na gazie żeby nie powtórzyła się sytuacja (benzyny w oleju), oczywiście do momentu odpowiedniego wyregulowania.
Powodzenia

Autor:  Boulik [ pn kwie 24, 2006 7:19 pm ]
Tytuł: 

elmo25 pisze:
do momentu odpowiedniego wyregulowania


No właśnie - wyredulowania czego?
Ja gazu nie mam, więc po wymianie oleju po jakimś czasie problem powrócił.
Pozdrawiam - Bouli

Autor:  elmo25 [ wt kwie 25, 2006 11:41 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
No właśnie - wyredulowania czego?


Do wyregulowania składu mieszanki ma się rozumieć.
Na tą chwilę sam jestem w trakcie regulacji (postanowiłem że zrobię to sam, ale nie bardzo mam teraz czas na to żeby wyregulować gaźnik i skład mieszanki).
Proponuję sprawdzić czy nie zalewa Ci świec i sprawdzić poziom CO2 w spalinach.
Z tego co pamiętam jeżeli będziesz miał powyżej 1,5% to jest za bogata mieszanka.

Sprawdz swiece no i może urządzenie rozruchowe wraz z Pulldown.
U mnie właśnie Pulldown, a tak naprawdę jego membrama była pęknięta i jestem pewien że właśnie to miało duży wpływ na wzbogaconą mieszankę.
Kilka fotek znajdziesz:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=18204

Autor:  Merc W107 [ pt maja 05, 2006 11:54 pm ]
Tytuł: 

nie wiem czy poradziłeś sobie już z tym problemem
Mam pytanie :
Jak zapala twój samochód (zimny / ciepły ) ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/