MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 9:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 19, 2006 4:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Czy warto sie zabierac do tego samemu, podobno moga byc klopoty z montazem nowego sworznia ( czytalem o pomysle z lodowka ), nie obedzie sie bez prasy?
Czy trzeba wymontowywac caly wahacz czy da rade w kanale?

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 4:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Wymienić dolny sworzeń nie jest tak prosto.Potrzebny jest specjalny ściągacz,praska lub duże imadło no i jest przy tym sporo roboty.Lepiej to komuś zlecić.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 5:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
ok dzieki, jednak bede probowal sam, najwyzej zawioze zwrotnice na wcisniecie sworznia, a propos kupilem sworznie po 57 zl za sztuke, podobno najlepsze jakie sa dostepne

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 6:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Hej!
Było o tym niedawno:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
Pozdrawiam [cool]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 8:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
no widzisz a bylem grzeczny i szukalem wczesniej, jednak na to nie trafilem...

dzieki

Dodano po 1 minutach.:

a tak to juz jest na nowym forum ja przeszukiwalem to starsze :roll:

Dodano po 7 minutach.:

dobra straszycie i straszycie a ja i tak bede wymienial sam :P

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 9:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Nie straszymy, tylko ostrzegamy :)
Jest trochę gimnastyki...

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 9:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
po walce z wymiana tylnich sprezyn bez specjalnego sciskacza i jakiegos sposobu na to chyba niewiele rzeczy mnie zaskoczy [oczko]

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 9:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Samemu ciezko bedzie :) znam kilka osob co dalo to do "mechanikow" i zawsze konczylo sie poobijanym swozniem a jeden gostek zeszlifowal ząbki wbil mlotkiem na chama i zaspawal :/ i na koniec stwierdzil ze sie tak robi, niedawno sam to przerabialem jest z tym troszke zabawy :) hehe

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 21, 2006 8:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Batalii ze sworzniem czesc I

Z porozkrecaniem poszlo dosc latwo, oczywiscie bez mlotka sie nie obeszlo, ale jakos zadna sruba sie nie urwala
Teraz co z tym robic? Wyglada na oryginalny sworzen jeszcze z 1978r zardzewialy i zapieczony na amen, wkrecilem w imadlo stuknalem pare razy mlotkiem i dalem sobie spokuj ze strachu ze jeszcze cos rozwale ( co u mnie czest sie zdarza )
A wiec zwrotnice do busa i do serwisu MB. Pan za biurkiem laskawie sie zgodzil zeby pracownik serwisu sprobowal to wyciagnac, ten wyciagnal z magazynu specjalny sciagacz - ani drgnie, sciagacz sie wygina!
W miedzyczasie przybiega Pan zza biurka i mowi " k**wa Maciek jeszcze tego nie wyjales? Ja tu ch*j zarobie na tym, jedzie pan gdzie indziej ".
No ok co mialem zrobic, zwrotnice pod pache i do widzenia.
Zajechalem do warsztatu prywatnego, czytalem w internecie pozytywne opinie o nich no i robia beczki podobno.
Byl tylko pracownik, szef wyjechal, ale tym chetniej zabral sie za wyciaganie sworznia. No i wspolnymi silami oraz przy pomocy mlota i kowadla sworzen wypadl jak ta lala po paru uderzeniach, mielismy juz wkladac nowy ale okazalo sie ze zgubila sie gdzies tulejka do wbijania i w miedzyczasie przyjechal szef, a wiec totalny pech ( dla chlopaka ).
Szef zachowal sie ok, nie wzial nic za wybicie, wytlumaczyl mi jak to zrobic no i w pedal do domu wbijac sworznia.
Oczywiscie nie znalazlem odpowiedniej tulejki i mlotek poszedl w ruch, troche go poobijalem ale wbilem prawie caly, zostalo ok 3mm z czym dalem sobie spokoj.
Jutro montaz i czesc II relacji, zobaczymy co jeszcze wylezie, a juz dzis widzialem ze wahacz gorny pojdzie do wymiany...

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 21, 2006 11:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
pszamrej pisze:
Oczywiscie nie znalazlem odpowiedniej tulejki i mlotek poszedl w ruch, troche go poobijalem ale wbilem prawie caly, zostalo ok 3mm z czym dalem sobie spokoj.


No niezla batalia:) Jak ktos ma odpowiednie narzedzia i praske to w 30 min to zalatwia. BTW. jak waliles w sworzen to nie uszkodziles gumowej oslonki?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 22, 2006 2:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Widzę, ze odświerzyłeś mój temat :) Ja podziwiam :) Sam chciałem się za ten zabieg zabrać sam, ale jakoś zrezygnowałem (był koniec lutego, a ja nie bardzo miałem czas ani tym bardziej garaz). Dałem to mechanikowi, zrobił to w jakieś 1,5 h i policzył 100 zł razem ze sworzniem. Od tego momentu przejechałem jakieś 2 tys km i nie narzekam :)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 22, 2006 3:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
laudan pisze:
No niezla batalia:) Jak ktos ma odpowiednie narzedzia i praske to w 30 min to zalatwia


dzis wymienialem drugi i zajelo mi ok 2 godzin, z narzedzi specjalistycznych dokupilem tylko kawalek rury o odpowiedniej srednicy i poszlo jak w maslo
laudan pisze:
jak waliles w sworzen to nie uszkodziles gumowej oslonki?


nie bo oslonke wczesniej zdjalem

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl