MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] ASB, wadliwe przełączanie biegów https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18286 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gieniek [ sob kwie 15, 2006 3:01 pm ] |
Tytuł: | [W123] ASB, wadliwe przełączanie biegów |
Witam, mam problem ze skrzynią automatyczną i nie moge dojsc co sie skopało, problem jest taki ze biegi sie prawie nie przełączaja, a jezeli juz to przy bardzo wysokich obrotach i przy zmianie czasami szarpie moja skrzynia jest sterowana podcisnieniem, tak sie dzieje przy prawidłowym podłączeniu węzy, probowałem roznych kombinacji połączenia przewodów zeby sprawdzic co mogło i gdzie nawalic w układzie podcisnienia ale to nic to nie dało, wymotnowałem zawor (czy jak to sie zwie) podcisnieniowy ze skrzyni biegów i według mnie jest dobry, zauwazyłem ze przy dodadwaniu gazu, podcisnienie w węzu podłączonym do zaworu w skrzyni biegów jest mniejsze, a własciwie prawie wcale go nie ma, zastanawia mnie rola modulatora przykreconego do pompy wtryskowej, probowałem podłaczyc skrzynie biegów z pominieciem modulatora, a takze podłączyłem zawór podcisniniowy ktory jest w skrzyni biegów bezposrednio pod wąz ktory idzie z serwa do vacumpompy, wszystko to robiłem zeby sprawdzic czy cos sie bedzie działo, czy beda jakies zmiany, jedyne co zauwazyłem, to przy ostatnim podłączeniu (zawor bezposrednio pod głowny wąz idący z serwa do vacum) biegi wogule sie nie przełaczały nawet przy wysokich obrotach, nie wiem ile jest zaworów w skrzyni biegów, czy jest jakas regulacja dawkowania oleju potrzebnego do przezucania biegów, z przodu skrzyni(od strony silnika) po prawej stronie (po stronie zaworu podcisnieniowego) zauwazyłem cos wystającego, do tego jest podłączony przewód, wygląda mi to na jakis zawor lub czujnik, ale nie wiem co to jest (ponizej zamieszczam zdjecie) http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1145105477_Obraz6.jpg zamieszczam jeszcze zdjecia układu podcisnienia ktory powinien sterowac skrzynią biegów http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1145105637_Obraz1.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1145105730_Obraz2.jpg dodam ze samochod kupiłem z nawalonym silnikiem, po wymianie silnika na probnej jezdzie wszystko chodziło bardzo dobrze przez ok 30 minut, pozniej juz zaczeły sie problemy z przełączaniem biegów. ciekawi mnie jeszcze co jest podłączone w skrzyni biegów pod wtyczke 4-ro pinową, czy tylko zawór elektromagnetyczny czy cos jeszcze, czy w kazdym przewodzie powinno byc napiecie, i jezeli tak to w jakim momencie. nie wiem czy w dobrym miejscu szukam, moze w innym miejscu cos sie skopało, juz mnie zaczynac to porządnie denerwowac, okoliczni mechanicy rozkładają rece, mieli bardzo mało doczynienia z automatami i jeszcze troche i chyba sie pochlastam, bo samochod mi potrzebny i nie moge jezdzic według mnie skrzynia jest raczej dobra, nic nie zgrzytało, olej jest czysty i klarowny, a zapach ma raczej normalny, wydaje mi sie ze wina lezy w sterowaniu bede ogromnie wdzieczny za pomoc |
Autor: | harrier [ sob kwie 15, 2006 3:24 pm ] |
Tytuł: | |
A na ul. Tapicerskiej byłeś? Może tam Ci coś poradzą. Ja się ze swoją skrzynią tam wybieram. Pozdrawiam, |
Autor: | gieniek [ sob kwie 15, 2006 3:31 pm ] |
Tytuł: | |
jeszcze nie byłem, i raczej nie bedem bo skonczył mi sie przegląd, i dopuki jakos tego nie zrobie to na przegląd nie pojade, a nie bede tego wozic na lawecie |
Autor: | _me: how_ [ sob kwie 15, 2006 4:15 pm ] |
Tytuł: | |
To jest z mojej 240D: ![]() Widzę, że przewody masz puszczone nieco inną drogą, bo nie spięte, ale podlączenie jest to samo. Przy pompie nie masz zielonego elementu, o którym rozmawialiśmy, ale też kolor plastyku jest inny, może topo prostu jakieś różnice w rocznikach. Dodano po 2 minutach.: Zaczopowaleś dolne wyjście z pompy? |
Autor: | gieniek [ sob kwie 15, 2006 4:30 pm ] |
Tytuł: | |
tak, zatkałem tamto wyjscie, ale nie mam juz pomysłu, teraz gdzies na forum przeczytałem ze podcisnienie ma wpływ tylko na płynnosc przełączania biegów, sam juz nie wiem z podcisnieniem zrobiłem juz wszystko, zastanawia mnie dlaczego po dodaniu gazu zmniejsza sie podcisnienie na trojniku w miejscu podłączenia weza idącego do skrzyni me: how, wiesz cos na temat regulowania modulatora (zaworu) podcisnienia przy skrzyni biegów? u siebie tez zauwazyłem ze modulator przy pompie wtryskowej tez jakby redukuje podcisnienie, do tego nie wiem jaki cel ma pokretło w tym modulatorze ktore jest napedzane z pompy wtrykoswej |
Autor: | _me: how_ [ sob kwie 15, 2006 5:27 pm ] |
Tytuł: | |
Nigdy nie regulowalem skrzyń. Zawsze problemy ustępowaly po prawidlowym podlączeniu albo wymianie nieszczelnego trójnika. Pamiętam, że o modulatorach przy skrzyni pisal marcin280e, a Matiej wymienil ostatnio na nowy. Zapytaj go dlaczego zmienial i co dokladnie mechanik mu robil. Plynność zmiany biegów owszem, ale Twoja skrzynia daje identyczne objawy, jak moja, jeśli pozamieniam przewody przy trójniku, odlącze któryś z nich, albo otoworzę obwód np przy światlach albo centralu. W niektórych warianatch silnik wtedy nie gaśnie, ale mówileś, że twój da się wylączyć. Jeśli naprawdę jesteś pewien, że wszystkie przewody, zaworki, gumowe końcówki masz szczelne, dobrze zaczopowane i drożne, możemy jeszcze sprawdzić jak będzie zachowywal się mój modulator po podaniu mu powietrza, żeby wykluczyć nieszczelność Twojego. PS: Tak sobie myślę jeszcze: jak wracalem od lakiernika, to ten zaczopowal mi końcówki przewodów od pozycjonowania reflektorów, a bieg mialem przez calą drogę tylko jeden. Podlączaleś reflektory po ostatnich zmianach, czy wszystko masz w tej chwili odlączone? |
Autor: | gieniek [ ndz kwie 16, 2006 11:10 am ] |
Tytuł: | |
dodatkowe wyposazenie mam narazie odłoczone, układ jest raczej szczelny bo w przeciwnym wypadku nie mogł bym zgasic samochodu kluczykiem. zresztą chyba kazdy obwod podcisnienia jest ze sobą połączony, i gdyby była nieszczelnosc w centralnym czy przy regulacji swiateł to juz bym pewnie nie mógł zgasic samochodu, zastanawia mnie jednak jeszcze do czego moze byc ta 3 koncówka wychodząca z modulatora ktora teraz mam zatkaną, jestem pewien ze jak kupiłem samochod to ona była do czegos podłączona, ale teraz juz nie pamietam gdzie me: how, jak mozesz to sprawdz u siebie to ssanie w trujniku i w modulatorze przy pompie przy dodaniu gazu czy maleje czy nie, i czy ogolnie ssanie na koncowkach w modulatorze i trojniku jest porownywalny z ssaniem na koncowce wychodzącej z weza idącego z serwa hamulca do vacum, moze mam modulator przy pompie jakos zapchany zastanawia mnie jeszcze czy przyczyną takiego zachowania skrzyni moze byc zapchany filtr & brudny olej, wczoraj spusciłem olej ze skrzyni no i jednak jest brudny, były na nim smugi brudu, i troche jakby szlamu, nie wiem czy wczesniej ktos wymieniał olej w tym samochodzie, przepłukałem filtr zeby zobaczyc co z niego wyleci, no i wyleiało troche paprochów i ogolnego syfu |
Autor: | erio [ wt kwie 18, 2006 9:03 am ] |
Tytuł: | |
www.automat.pl tam dowiesz się sporo/ ewentualnie daleko do nich nie masz ... ja tam bym walczył ... najwieksze szanse ze wygrasz ... ASB to nie jest rzesz na której chcialbym eksperymentować i uczyć się zasad jej działania. |
Autor: | gieniek [ śr kwie 19, 2006 11:31 am ] |
Tytuł: | |
eh, przejzałem juz ta strone, ale ona bardziej sie przydaje w przypadku nowszych samochodów, przydałaby sie jakas konkretna ksiązka serwisowa z bardzo dobrym opiesem skrzyni automatycznej i ewentualnych usterek do beczki |
Autor: | laudan [ śr kwie 19, 2006 11:40 am ] |
Tytuł: | |
gieniek pisze: zresztą chyba kazdy obwod podcisnienia jest ze sobą połączony, i gdyby była nieszczelnosc w centralnym czy przy regulacji swiateł to juz bym pewnie nie mógł zgasic samochodu,
Nie masz racji, sa zwezki w instalacji pneumatycznej i mimo, ze nie ma klopotow z gaszeniem, to jest rozczelniona, w ktoryms z punktow. Dobrze byloby tez sprawdzic pompe pocisnienia. |
Autor: | gieniek [ śr kwie 19, 2006 11:56 am ] |
Tytuł: | |
Nie masz racji, sa zwezki w instalacji pneumatycznej i mimo, ze nie ma klopotow z gaszeniem, to jest rozczelniona, w ktoryms z punktow. Dobrze byloby tez sprawdzic pompe pocisnienia.[/quote] he, pompa vacum jest napewno dobra. biegi w skrzyni biegów zdychały stopnio, nie wszystkie na raz, ciekawe czy w skrzyni mogły pasc jakies zawory, albo pompa ktora daje cisnienie, wczoraj wymieniłem olej, i teraz jak załącze bieg, słychac cos jakby ciche ssanie, albo delikatne piłowanie, niestety nie pamieta czy wczesniej tak było, ale raczej nie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |