MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 10:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 15, 2006 3:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Witam, mam problem ze skrzynią automatyczną i nie moge dojsc co sie skopało, problem jest taki ze biegi sie prawie nie przełączaja, a jezeli juz to przy bardzo wysokich obrotach i przy zmianie czasami szarpie
moja skrzynia jest sterowana podcisnieniem, tak sie dzieje przy prawidłowym podłączeniu węzy, probowałem roznych kombinacji połączenia przewodów zeby sprawdzic co mogło i gdzie nawalic w układzie podcisnienia ale to nic to nie dało, wymotnowałem zawor (czy jak to sie zwie) podcisnieniowy ze skrzyni biegów i według mnie jest dobry, zauwazyłem ze przy dodadwaniu gazu, podcisnienie w węzu podłączonym do zaworu w skrzyni biegów jest mniejsze, a własciwie prawie wcale go nie ma, zastanawia mnie rola modulatora przykreconego do pompy wtryskowej, probowałem podłaczyc skrzynie biegów z pominieciem modulatora, a takze podłączyłem zawór podcisniniowy ktory jest w skrzyni biegów bezposrednio pod wąz ktory idzie z serwa do vacumpompy, wszystko to robiłem zeby sprawdzic czy cos sie bedzie działo, czy beda jakies zmiany, jedyne co zauwazyłem, to przy ostatnim podłączeniu (zawor bezposrednio pod głowny wąz idący z serwa do vacum) biegi wogule sie nie przełaczały nawet przy wysokich obrotach,
nie wiem ile jest zaworów w skrzyni biegów, czy jest jakas regulacja dawkowania oleju potrzebnego do przezucania biegów, z przodu skrzyni(od strony silnika) po prawej stronie (po stronie zaworu podcisnieniowego) zauwazyłem cos wystającego, do tego jest podłączony przewód, wygląda mi to na jakis zawor lub czujnik, ale nie wiem co to jest (ponizej zamieszczam zdjecie)

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1145105477_Obraz6.jpg


zamieszczam jeszcze zdjecia układu podcisnienia ktory powinien sterowac skrzynią biegów

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1145105637_Obraz1.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1145105730_Obraz2.jpg

dodam ze samochod kupiłem z nawalonym silnikiem, po wymianie silnika na probnej jezdzie wszystko chodziło bardzo dobrze przez ok 30 minut, pozniej juz zaczeły sie problemy z przełączaniem biegów.

ciekawi mnie jeszcze co jest podłączone w skrzyni biegów pod wtyczke 4-ro pinową, czy tylko zawór elektromagnetyczny czy cos jeszcze, czy w kazdym przewodzie powinno byc napiecie, i jezeli tak to w jakim momencie.

nie wiem czy w dobrym miejscu szukam, moze w innym miejscu cos sie skopało, juz mnie zaczynac to porządnie denerwowac, okoliczni mechanicy rozkładają rece, mieli bardzo mało doczynienia z automatami i jeszcze troche i chyba sie pochlastam, bo samochod mi potrzebny i nie moge jezdzic
według mnie skrzynia jest raczej dobra, nic nie zgrzytało, olej jest czysty i klarowny, a zapach ma raczej normalny, wydaje mi sie ze wina lezy w sterowaniu
bede ogromnie wdzieczny za pomoc

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 3:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
A na ul. Tapicerskiej byłeś? Może tam Ci coś poradzą. Ja się ze swoją skrzynią tam wybieram.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 3:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
jeszcze nie byłem, i raczej nie bedem bo skonczył mi sie przegląd, i dopuki jakos tego nie zrobie to na przegląd nie pojade, a nie bede tego wozic na lawecie

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 4:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
To jest z mojej 240D:

Obrazek

Widzę, że przewody masz puszczone nieco inną drogą, bo nie spięte, ale podlączenie jest to samo.

Przy pompie nie masz zielonego elementu, o którym rozmawialiśmy, ale też kolor plastyku jest inny, może topo prostu jakieś różnice w rocznikach.

Dodano po 2 minutach.:

Zaczopowaleś dolne wyjście z pompy?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 4:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
tak, zatkałem tamto wyjscie, ale nie mam juz pomysłu, teraz gdzies na forum przeczytałem ze podcisnienie ma wpływ tylko na płynnosc przełączania biegów,
sam juz nie wiem z podcisnieniem zrobiłem juz wszystko, zastanawia mnie dlaczego po dodaniu gazu zmniejsza sie podcisnienie na trojniku w miejscu podłączenia weza idącego do skrzyni
me: how, wiesz cos na temat regulowania modulatora (zaworu) podcisnienia przy skrzyni biegów?
u siebie tez zauwazyłem ze modulator przy pompie wtryskowej tez jakby redukuje podcisnienie, do tego nie wiem jaki cel ma pokretło w tym modulatorze ktore jest napedzane z pompy wtrykoswej

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 5:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nigdy nie regulowalem skrzyń. Zawsze problemy ustępowaly po prawidlowym podlączeniu albo wymianie nieszczelnego trójnika.
Pamiętam, że o modulatorach przy skrzyni pisal marcin280e, a Matiej wymienil ostatnio na nowy. Zapytaj go dlaczego zmienial i co dokladnie mechanik mu robil.

Plynność zmiany biegów owszem, ale Twoja skrzynia daje identyczne objawy, jak moja, jeśli pozamieniam przewody przy trójniku, odlącze któryś z nich, albo otoworzę obwód np przy światlach albo centralu. W niektórych warianatch silnik wtedy nie gaśnie, ale mówileś, że twój da się wylączyć.

Jeśli naprawdę jesteś pewien, że wszystkie przewody, zaworki, gumowe końcówki masz szczelne, dobrze zaczopowane i drożne, możemy jeszcze sprawdzić jak będzie zachowywal się mój modulator po podaniu mu powietrza, żeby wykluczyć nieszczelność Twojego.

PS: Tak sobie myślę jeszcze: jak wracalem od lakiernika, to ten zaczopowal mi końcówki przewodów od pozycjonowania reflektorów, a bieg mialem przez calą drogę tylko jeden. Podlączaleś reflektory po ostatnich zmianach, czy wszystko masz w tej chwili odlączone?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 16, 2006 11:10 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
dodatkowe wyposazenie mam narazie odłoczone, układ jest raczej szczelny bo w przeciwnym wypadku nie mogł bym zgasic samochodu kluczykiem.

zresztą chyba kazdy obwod podcisnienia jest ze sobą połączony, i gdyby była nieszczelnosc w centralnym czy przy regulacji swiateł to juz bym pewnie nie mógł zgasic samochodu,
zastanawia mnie jednak jeszcze do czego moze byc ta 3 koncówka wychodząca z modulatora ktora teraz mam zatkaną, jestem pewien ze jak kupiłem samochod to ona była do czegos podłączona, ale teraz juz nie pamietam gdzie

me: how, jak mozesz to sprawdz u siebie to ssanie w trujniku i w modulatorze przy pompie przy dodaniu gazu czy maleje czy nie, i czy ogolnie ssanie na koncowkach w modulatorze i trojniku jest porownywalny z ssaniem na koncowce wychodzącej z weza idącego z serwa hamulca do vacum, moze mam modulator przy pompie jakos zapchany

zastanawia mnie jeszcze czy przyczyną takiego zachowania skrzyni moze byc zapchany filtr & brudny olej,
wczoraj spusciłem olej ze skrzyni no i jednak jest brudny, były na nim smugi brudu, i troche jakby szlamu, nie wiem czy wczesniej ktos wymieniał olej w tym samochodzie, przepłukałem filtr zeby zobaczyc co z niego wyleci, no i wyleiało troche paprochów i ogolnego syfu

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 18, 2006 9:03 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
www.automat.pl tam dowiesz się sporo/ ewentualnie daleko do nich nie masz ... ja tam bym walczył ... najwieksze szanse ze wygrasz ... ASB to nie jest rzesz na której chcialbym eksperymentować i uczyć się zasad jej działania.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 11:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
eh, przejzałem juz ta strone, ale ona bardziej sie przydaje w przypadku nowszych samochodów, przydałaby sie jakas konkretna ksiązka serwisowa z bardzo dobrym opiesem skrzyni automatycznej i ewentualnych usterek do beczki

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 11:40 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
gieniek pisze:
zresztą chyba kazdy obwod podcisnienia jest ze sobą połączony, i gdyby była nieszczelnosc w centralnym czy przy regulacji swiateł to juz bym pewnie nie mógł zgasic samochodu,


Nie masz racji, sa zwezki w instalacji pneumatycznej i mimo, ze nie ma klopotow z gaszeniem, to jest rozczelniona, w ktoryms z punktow. Dobrze byloby tez sprawdzic pompe pocisnienia.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 11:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Nie masz racji, sa zwezki w instalacji pneumatycznej i mimo, ze nie ma klopotow z gaszeniem, to jest rozczelniona, w ktoryms z punktow. Dobrze byloby tez sprawdzic pompe pocisnienia.[/quote]






he, pompa vacum jest napewno dobra.
biegi w skrzyni biegów zdychały stopnio, nie wszystkie na raz, ciekawe czy w skrzyni mogły pasc jakies zawory, albo pompa ktora daje cisnienie, wczoraj wymieniłem olej, i teraz jak załącze bieg, słychac cos jakby ciche ssanie, albo delikatne piłowanie, niestety nie pamieta czy wczesniej tak było, ale raczej nie

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl