MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 10, 2006 9:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
1.
Mam pytanie,
Co to jest za część i do czego ona służy.
To coś to chyba działa jakoś na podciśnienie, jedno wyprowadzenie mam podłączone ale nie wiem czy dobrze, a drugie pozostaje puste-gdzie powinno być podłączone?

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... Czarne.jpg

2.
Jaka jest rola tego urządzenia ?
Jest podłączone z poprzednim jakimiś kabelkami.
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... 8_Coto.jpg

Macie może jakieś (najlepiej polskie, ewentualnie angielskie) opisy tych części ?
Ewentualnie może Ktoś mógłby opisać zasadę działania.
Podejżewam że mój MB 123 2,0(b+g) ma za bogatą mieszankę i te właśnie części mogą mieć jakiś z tym związek.
Z góry dziękuję


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 10, 2006 7:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
to pierwsze to chyba stabilizator wolnych obrotow, stosowane w automatach lub klimatyzacji, podlaczasz do pierwszej od strony kabiny rurki podcisnienia w gazniku, to drugie to obudowa ssania, ktore jak najbardziej moze miec zwiazek z bogata mieszanka
wszystko znajdziesz tutaj http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 10, 2006 9:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Witam, jak już znajdziesz to daj mi linka.
Co do pierwszego podłączenia to ja mam tak i raczej jest prawidłowo:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ale za co to odpowiada to nie wiem
Co do drugiego twojego zdjęcia to napewno to jest automatyczne ssanie.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 10, 2006 10:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
pszamrej pisze:
to pierwsze to chyba stabilizator wolnych obrotow, stosowane w automatach lub klimatyzacji


sorry na drugim zdjeciu widac lepiej, jest to element podgrzewania spirali ssania sterowany podcisnieniem, odpowiada on za nie wlaczanie sie ponowne ssania po krotkim wylaczeniu silnika, chociaz w moim Strombergu tego nie ma, jest zastosowane inne rozwiazanie

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 11, 2006 3:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Cytuj:
to pierwsze to chyba stabilizator wolnych obrotow, stosowane w automatach lub klimatyzacji

Ja nie mam ani klimy ani automata :o


jest to element podgrzewania spirali ssania sterowany podcisnieniem, odpowiada on za nie wlaczanie sie ponowne ssania po krotkim wylaczeniu silnika, chociaz w moim Strombergu tego nie ma, jest zastosowane inne rozwiazanie

Możesz powiedzieć jakie Masz to właśnie rozwiązanie?
Bo ja mam w gaźniku tylko dwie rurki do podciśnienia a nie jak na fotce nr 1 (Witka) są widoczne 3 w jednym rzędzie + jedna obok.

Dlaczego taka różnica ?
[img]http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1144761736_Image004.jpg


Czy wogóle w tej czarnej plastikowej okrągłej części podłączone są obydwa wyjścia podciśnieniowe czy tylko jedno a drugie jest wolne?

Dzięki za dotychczasowe wskazówki


[/img]

Dodano po 3 minutach.:

Ups nie dodał się załącznik
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11447 ... age004.jpg
Może teraz będzie widoczny


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 11, 2006 4:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Przedewszystkim wymień ten akwarystyczny przeźroczysty węzyk na odpowiedni. U mnie te wężyki idą jeszcze do urządzenia regulującego zapłon, wysokość obrotów (bo mam klime i automata, to ten spodek obok gaźnika na 2fotce) i urządzenia recyrkulacji spalin(ale wężyk ten już jest zaślepiony bo wydawalo mi sie ze nie zabardzo dziala ten uklad.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 11, 2006 8:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
elmo25 pisze:
Możesz powiedzieć jakie Masz to właśnie rozwiązanie?
Bo ja mam w gaźniku tylko dwie rurki do podciśnienia a nie jak na fotce nr 1 (Witka) są widoczne 3 w jednym rzędzie + jedna obok.

Dlaczego taka różnica ?


posluchaj, masz po prostu troche inna odmiane gaznika, u mnie ten regulator jest umieszczony wogole gdzie indziej i jest innego rodzaju, znajdz na stronie co ci polecilem schematy gaznika i tam sobie je przestudiuj

elmo25 pisze:
Czy wogóle w tej czarnej plastikowej okrągłej części podłączone są obydwa wyjścia podciśnieniowe czy tylko jedno a drugie jest wolne?


jesli sa dwa wyjscia to sa napewno obydwa podlaczone, wszystko znajdziesz na tamtej stronie, szukaj silnika M115 potem Carburetor

Dodano po 47 minutach.:

sam zerknalem na schematy z ciekawosci, tak jak myslalem jest to elektrowlacznik temperaturowy sterujacy ssaniem, a wiec jesli masz uszkodzony ten element, to teoretycznie mozesz jezdzic caly czas na ssaniu

co do podlaczenia przewodow podcisnienia to u Witka wyglada to prawidlowo, u ciebie powinno byc podobnie

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 12, 2006 2:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witek pisze:
to ten spodek obok gaźnika na 2fotce) .


Ja też nie mam tego "spodka" obok gaźnika. Czy akurat jest taka możliwość żebym nie miał tego urządzenia ?

Cytuj:
co do podlaczenia przewodow podcisnienia to u Witka wyglada to prawidlowo, u ciebie powinno byc podobnie


U kolegi Witka właśnie to jedno dolne wyjście z okrągłej czarnej "puszki" jest puste i nic tam nie jest podłączone (widać to na zdjęciu Witka 2 i 3 ).


Cytuj:
wszystko znajdziesz tutaj http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html


Przeglądałem te pliki i chyba nie mogę znaleźć rozwiązania które mogę zastosować u siebie.
A może muszę się lepiej wczytać (choć nie bardzo znam angielski to będzie ciężko).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 12, 2006 8:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
elmo25 pisze:
Ja też nie mam tego "spodka" obok gaźnika. Czy akurat jest taka możliwość żebym nie miał tego urządzenia ?

jak najbardziej, jak nie masz klimy lub automatycznej skrzyni to stabilizator obrotow nie jest potrzebny

elmo25 pisze:
U kolegi Witka właśnie to jedno dolne wyjście z okrągłej czarnej "puszki" jest puste i nic tam nie jest podłączone (widać to na zdjęciu Witka 2 i 3 ).

nie wiem, ale mysle ze powinno byc gdzies podlaczone, ale jesli u niego dziala prawidlowo to widocznie moze zostac wolne, moze jest to tylko doprowadzenie powietrza ( ktore swoja droga tez powinno chyba isc z filtra powietrza )

elmo25 pisze:
Przeglądałem te pliki i chyba nie mogę znaleźć rozwiązania które mogę zastosować u siebie.
A może muszę się lepiej wczytać (choć nie bardzo znam angielski to będzie ciężko).

Faktycznie akurat ten twoj rodzaj gaznika jest slabo opisany, ja znam dosc dobrze angielski a i tak musze czytac pare razy zanim dobrze zrozumiem co zostalo napisane [zlosnikz] , ale co do sedna sprawy jakie wlasciwie masz objawy ze sadzisz ze masz za bogata mieszanke?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 13, 2006 8:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Cytuj:
jakie wlasciwie masz objawy ze sadzisz ze masz za bogata mieszanke?


Zawsze bez względu na to czy silnik jest zimny czy rozgrzany to czuje się wyraźnie bardzo silną woń paliwa w spalinach.
Pali mi ok 20l - 25l benzyny, i chyba nadmiar paliwa niespalonego spływa mi do oleju (ostatnio wymieniony olej był bardzo rzadki co było przyczyną słabego smarowania silniczka, i właśnie podejrzewam że to właśnie to urządzenie od ssania może mieć jakiś wpływ na tak duże palenie).
Wezmę się może za porządne przeczyszczenie tych urządzeń odpowiadających za ssanie (poprzedni właściciel bardzo zapuścił cały silnik).

Jeżeli mam przestawiony zapłon to może też więcej palić?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 13, 2006 12:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam serdecznie
Też mam Stromberga w swoim 201 i 123 ( drugi ma wtrysk )
Odnośnie pierwszego pytania jest to czujnik odpowiedzialny za pełne obciążenie silnika ( stałe ciśnienie w gażnikach typy Stromberg ) gdy rozłączysz przewody i próbujesz przyśpieszać to autko zbiera się jak pędzel i musi mieć większe dawki. Ta beczułka z przewodami wodnymi to automatyczne urządzenie rozruchowe (ssanie) jest na niej wybita kreska, która powinna być pomiędzy wcięciami od strony gażnika i jest ona przykręcana na 3 śrubki obejmą i można ją regulwac prawo/lewo dluższe/krótsze ssanie (książka podaje że środek jest ok.) niestety za regulację gażnika pan zażyczył sobie 200 za regenerację 350 więc kupiłem książkę za 45 i wyregulowałm sam. Zużycie paliwa czyste miasto dlugość trasy max.po 10 km 13lpg/100km (silnik 102 w 201 4 biegi manual '85) muszę jeszcze to dopieścić
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 13, 2006 3:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
elmo25 pisze:
Pali mi ok 20l - 25l benzyny


W sumie u mnie po regulacji okolo 18, ale gazu najwyżej 16

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 13, 2006 9:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
elmo25 pisze:
Wezmę się może za porządne przeczyszczenie tych urządzeń odpowiadających za ssanie (poprzedni właściciel bardzo zapuścił cały silnik).

Przeczysc porzadnie ssanie, tam sa takie tloczki ktore wzbogacaja mieszanke podczas ssania, moze jest ktorys zaciety, ja u siebie przeczyscilem i wyregulowalem caly gaznik po kupieniu auta, spalanie mierzylem na trasie przy 90km/h wyszl;o 10l/100km ( w instrukcji jest 9,5 l/100km ) czyli jest ok.

elmo25 pisze:
Jeżeli mam przestawiony zapłon to może też więcej palić?

moze ale nie beda to tak duze ilosci, u ciebie wyglada faktycznie na zbyt bogata mieszanke, ale jest na to prosty sposob na sprawdzenie, wykrec ktorakolwiek ze swiec i sprawdz jej wyglad, jak bedzie okopcona na czarno wraz ze stozkiem to mieszanka jest za bogata, swieca powinna byc szarawa ale nie biala, przy gazie lekko brazowa
innym powodem duzego spalanie w tych gaznikach moze byc nieszczelna membrana powrotu paliwa, zbyt duzy poziom paliwa w komorze plywakowej, niewlasciwe ustawienie skladu mieszanki w gazniku, no i oczywiscie ssanie dzialajace caly czas
zaplon na razie daruj sobie, to beda juz oszczednosci niewielkie ale najpierw dojdz do ladu z gaznikiem

Dodano po 5 minutach.:

Wojtyla pisze:
Zużycie paliwa czyste miasto dlugość trasy max.po 10 km 13lpg/100km (silnik 102 w 201 4 biegi manual '85) muszę jeszcze to dopieścić

na wtrysku to norma, u mnie gaz 14-15l miasto 12l trasa

Witek pisze:
W sumie u mnie po regulacji okolo 18, ale gazu najwyżej 16

cos przyduzo tej benzyny ci pali, gaz wyglada w miare w normie ( automat )

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl