MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Most do wymiany? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18253 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pszamrej [ czw kwie 13, 2006 12:32 pm ] |
Tytuł: | [W123] Most do wymiany? |
Witam Objawy sa nastepujace: 1. Stukot przy ruszaniu 2. Przy poruszeniu walem przy samym tylnym moscie jest wyczuwalny luz okolo 1 cm i metaliczny stukot w srodku mostu 3. Ruszajac poloskami stukow nie slychac i luzy nie sa wyczuwalne Czy to wina luzu w moscie i czy to sie naprawia czy wymienia most ( czyt. co bedzie taniej ) |
Autor: | MacKuz [ czw kwie 13, 2006 2:44 pm ] |
Tytuł: | |
Objawy standardowe dla wychchłanego mostu = wymiana ale znaleźć cichu most to tak jak spotkać ET |
Autor: | teope [ czw kwie 13, 2006 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
witam, ja jednak onstawił bym tylne sprzęgło podatne a jeśli do tego co napisałeś jest im szybciej tym głośniej to środkowe łożysko na wale pozdrawiam |
Autor: | pszamrej [ czw kwie 13, 2006 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: Objawy standardowe dla wychchłanego mostu = wymiana ale znaleźć cichu most to tak jak spotkać ET sluchajcie ale most za bardzo nie wyje, troche slychac, ale nie jest to tragedia teope pisze: ja jednak onstawił bym tylne sprzęgło podatne mozesz troche szerzej o tym sprzegle? teope pisze: im szybciej tym głośniej to środkowe łożysko na wale
srodkowe lozysko jest napewno do wymiany, ale to chyba nie ma nic wspolnego ze stukotem w tylnym moscie podczas ruszania i zmian biegow... |
Autor: | teope [ pt kwie 14, 2006 11:41 am ] |
Tytuł: | |
tylne sprzęgło podatne to nic innego jak kawał okrągłej gumy z metalowymi tulejkami. Gdy całe to ustroistwo się wyrobi to wydaje dźwięki o których Ty piszesz. Generalnie jeśli chodzi o cały układ przeniesienia napędu - wał, most, półośki to każdy bez mała element który zaczyna szwankować wydaje nieco inne dźwięki. mimo wszystko ja bym na dzień dobry wymienił łożysko, wizualnie sprawdził tylne sprzęgło podatne i zrobił rundke autem w celu dalszej weryfikacji, Niedawno w moim 123 przerabiałem bardzo podobny temat: wymiana łożyska środkowego i dokręcenie poluzowanych śrób przy łączeniu wału z mostem i jest EXTRA |
Autor: | pszamrej [ pt kwie 14, 2006 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
teope pisze: tylne sprzęgło podatne to nic innego jak kawał okrągłej gumy z metalowymi tulejkami. Gdy całe to ustroistwo się wyrobi to wydaje dźwięki o których Ty piszesz. o teraz juz kojarze, sprawdzalem jest ok ( bez luzow ) teope pisze: Niedawno w moim 123 przerabiałem bardzo podobny temat:
wymiana łożyska środkowego i dokręcenie poluzowanych śrób przy łączeniu wału z mostem i jest EXTRA tak ale widzisz ja wchodzilem pod samochod poruszalem walem, nigdzie na dlugosci walu nie ma zadnego luzu, luz pokazuje sie na 99% gdzies w srodku mostu, po prostu jak ruszasz walem to ma luz obrotowy ok 1cm w srodku mostu i jak poruszysz mocniej to powstaje stuk, nie jest to dzwiek powtarzajacy sie stuka tylko raz podczas ruszanie lub zmiany biegu w kazdym badz razie wal chyba powinien siedziec ciasno w moscie, bez zadnego luzu obrotowego? |
Autor: | teope [ pt kwie 14, 2006 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
zanim postaram się wyjaśnić przyczynę dolegliwości Twojej Mercedes interesuje mnie jeden fakt: pisałeś, że gdy poruszasz półośkami luz nie jest wyczuwalny - wejdź do kanału podlewaruj najpierw jedno tylne koło (auto ma być na biegu jałowym) obróć kołem w lewo i w prawo, zrób to samo z drugim kołem, zwróć uwagę czy to uderzenie nie jest głośniejsze względem tego jak kręcisz samym wałem i czy w momencie ruszenia kołem rusza odrazu wał zobacz jaki jest luz na półośkach suwając je od koła do mostu i odwrotnie myślę, że wiem co go boli ale chciałbym znać jeszcze odp na powyższe pozdrawiam |
Autor: | berts [ sob kwie 15, 2006 11:39 am ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: = wymiana ale znaleźć cichu most to tak jak spotkać ET
witam a co sądzicie o wymianie samej "główki" ? mój mechanik stwierdził, że może coś takiego zrobić. Podobno ma juz nawet jedna odpowiednią. Czy to gwarantuje sukces czy lepiej sie w takie podmianki ni ebawić? |
Autor: | pszamrej [ sob kwie 15, 2006 1:38 pm ] |
Tytuł: | |
teope pisze: zwróć uwagę czy to uderzenie nie jest głośniejsze względem tego jak kręcisz samym wałem i czy w momencie ruszenia kołem rusza odrazu wał uderzenie slychac takze lecz mysle ze uderzenie od poruszania walu jest glosniejsze, wal nie rusza od razu, ale po przekreceniu kola ok 1cm teope pisze: zobacz jaki jest luz na półośkach suwając je od koła do mostu i odwrotnie
luz wzdluzny na poloskach to takze ok 1 cm niecierpliwie czekam na odpowiedz ![]() |
Autor: | pszamrej [ śr kwie 19, 2006 3:05 pm ] |
Tytuł: | |
teope pisze: myślę, że wiem co go boli ale chciałbym znać jeszcze odp na powyższe
hej no to co go boli? |
Autor: | teope [ śr kwie 19, 2006 3:56 pm ] |
Tytuł: | |
wiec wg mnie będzie to tak: 1)wyrobione wielopusty półosi choć to mało prawdopodobne, 2)luz mógł powstać na przegubie krzyżakowym pólosi Najprawdopodobniejsza opcja to taka że posypało się ktores z łożysk w przekładni i mechanizm różnicowy daje o sobie znać Naprawa przekładni to dosyc skąplikowany temat - ja wolał bym wymienić całą, jesli chodzi o pkt 1 i 2 to szybko i łatwo można to sprawdzićwyciągając półoś. |
Autor: | laudan [ śr kwie 19, 2006 3:58 pm ] |
Tytuł: | |
teope pisze: 1)wyrobione wielopusty półosi choć to mało prawdopodobne
Prawdopodobnie:) U mnie najwiekszy luz byl na luzie pomiedzy wielopustep polosi i piasty kola. |
Autor: | teope [ śr kwie 19, 2006 4:09 pm ] |
Tytuł: | |
no to już zalezy od stylu jazdy |
Autor: | laudan [ śr kwie 19, 2006 4:14 pm ] |
Tytuł: | |
teope pisze: no to już zalezy od stylu jazdy
Kilometry tez robia swoje. Nie kazdy MB ma 100-200 tkm:) |
Autor: | pszamrej [ śr kwie 19, 2006 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
nie wiem czy dobrze mysle ale jakby byl luz na polosi przy piascie to mozna by go stwierdzic krecac kolem ( polos by sie nie krecila jakis czas ) jesli chodzi o luz polosi przy moscie to glosniejszy stukot dochodzi podczas krecenia samym walem niz kolem ( polosiami ), czy wiec to raczej nie wyklucza luzu polosi? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |