MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 7:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 20, 2006 3:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Witam serdecznie!

O temacie ciśnienia oleju pisane było już wiele razy, ale ja chciałbym troche z innej strony:
Chciałbym Was zapytać jak sądzicie- czy mechanik próbuje mnie naciąnąć?
Chodzi o to, że od jakiegoś czasu miałem problemy z ciśnieniem oleju. Zaprowadziłem auto do mechanika, wymienili sprężynkę przy zaworku przelewowym (300zł - nie za dużo? :-? ). Sytuacja troche się poprawiła: na zimnym silniku cały czas 3, na gorącym przy dodaniu gazu idzie na 3, ale na wolnych obrotach na D spada poniżej 1 więc dobrze nie jest. Odprowadziłem więc auto ponownie, jakoby z reklamacją. Dzisiaj odebrałem telefon z wiadomością że olej jest bardzo rzadki (ma jakies 2500km) przez to że dostaje się do niego benzyna i że trzeba wymienić pierścienie (oriętacyjny koszt 1500zł).
Czy ów mechanik przypadkiem nie próbuje mnie naciągnąć? Może jednak myli się i to nie pierścienie?
Z zaobserwowanych objawów dodam jeszcze że zauważyłem że gdy uruchamiam bardzo nagrzany samochód ciśnienie jest w miarę - OK 1,5. Gdy musne gaz - na chwilę rośnie ale zaraz spada poniżej 1.
Dodam też że oleju nie przybywa na tyle, żebym był w stanie to zauważyć - także moim zdaniem wcale nie przybywa. Chyba że jednocześnie tyle spala, ale nie sądze, bo auto nie dymi.
Aha - niedawno była mierzona kompresja - wskazania były idealne (jeśli to ma jakieś znaczenie).

Nie znam się na mechanice stąd moje pytania - może bezsensowne, prosze o wyrozumiałość. :oops:
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam serdecznie - Bouli

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 5:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Łukasz, podjedź na Wiośnianą, albo koło mnie na Kwiatową i niech kto inny na to popatrzy. Ci na Kwiatowej mają pojęcie na temat benzynowych silników Mercedesa.
Jak coś to mogę z Tobą skoczyć.
Pozdrawiam!

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 5:31 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sprawdz wskazania z innym manometrem (licznikiem). Jak masz dobra kompresje to nie ruszaj pierscieni.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 9:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Miałem u siebie takie szopki z ciśnieniem.Jak był zimny-bajka ciśnienie w normie a jak się rozgrzał to ciśnienie około 1 a podczas jazdy wzrastało do 2,5 albo i mniej przy obciążonym silniku. Myślałem że mnie skręci i żadna wymiana sprężynki nie pomogła.Wkręcałem manometr i też było to samo.Aż mądrzejszy kolega poradził mi dobranie się do pompy olejowej i przy okazji sprawdzić panewki na korbach i główne.Bilans był taki że pompa miała luzy i trzeba ją było zastąpić drugą a panewki na korbach były powycierane żółte jakby były z mosiądzu.W ciągu 2 dni postawiłem swego mesia na nogi i teraz na rozgrzanym silniku mam na zegarze 2,5 i o wiele cichszy motor.Koszt -150 zł panewki korbowodowe,pompę inną miałem,jeden dzień od rana w kanale. Życzę powodzenia z magikami w warsztach naprawczych którzy jeszcze nic nie zrobią i nic nie wykręcą a już by najchętniej remont silnika zrobili.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 9:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
hruścik pisze:
Bilans był taki że pompa miała luzy i trzeba ją było zastąpić drugą a panewki na korbach były powycierane żółte jakby były z mosiądzu


Panewki podobno sprawdzali i są OK, pompę wkładali inną - bez efektu.

Dzięki Koledzy za wszystkie sugestie. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam- Bouli

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 21, 2006 7:46 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam za wymiane sprezynki 300????!!!!!!
Przeciez to rozboj w bialy dzien!!!!!!!!!!!
wymiana tej sprezyny to doslownie 5 minut roboty i tylko jedna srube trzeba odkrecic!!!!
Co do cisnienia teraz na zimnym mam 2,5 po musnieciu gazu wzrasta na 3
przy 2000 obrotow zawsze na 3 ponizej 2000 2 - 2,5
na wolnych obrotach 05-1. Przebieg prawie 300 tys jak wybija juz 300 to wymieniam lancuch i pierscienie i jakies gumki. Mam nadzieje ze nic wiecej nie wyjdzie
Zmien mechanika bo zbankrutujesz. Pozdrawiam Marcin

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 21, 2006 10:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Z tego co opisujesz odnośnie ilości paliwa w oleju, to faktycznie jest taka możliwość ale tyko w tedy, gdy auto jeździ tylko krótkie trasy. Do temperatury ok 60 st.C drobinki benzyny, które nie zostały spalone w komorach spalania mieszają się z olejem i go rozrzedzają. Problem ustaje gdy temperatura wzrasta pow. 60, paliwo odparowuje ze ścianek cylindra i odmą jest odprowadzane do filtra powietrza i ze świeżym powietrzem wędruje ponownie do komory spalania. Kiedyś robili Niemcy próby na ten temat i okazało się, że tylko w silnikach benzynowych, które jeżdżą po mieście na krótkich dysansach zawartość benzyny w oleju może sięgnąć az 20 % [totalszok] .Tego problemu nie mają auta zasilane ON (komory wstępne) i LPG (mieszanka gazowo-powietrzna).
<Moim skromnym zdaniem wymieniaj częściej olej w silniku.Tak na marginesie mądra książka do MB podaje, że przegnany silnik na wolnych obrotach może mieć ciśnienie oleju ok. 0,5 bara i to nie jest jego wadą (patrz ksiązka MB 201,307)

pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 21, 2006 1:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Problem w tym że ja samochodu używam głównie na trasie Łódź- Radomsko czyli 100km więc zwykle jest dogrzany. Nawet jeśli jeżdże po mieście to raczej na dłuższych dystansach, a olej pozostał gęsty przez 1500km.
No i gdy silnik jest przegnany to ciśnienie spada nawet poniżej 0,5.
Czyli coś napewno jest źle, ale czy to akurat pierścienie i czy 1500zł za ich wymiane to nie trochę za dużo?
Dzięki, jeśli ktoś jeszcze ma jakąś uwagę to bardzo proszę.
Pozdrawiam - Bouli.

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 21, 2006 4:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Więc sprawdź, czy czasami nie leją Ci wtryski szczególnie gdy autko jest zimne i nie dopala mieszanki
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 22, 2006 12:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
hmmm, może jakieś kłopoty z elektryką i nie przepala prawidłowo (czyli nie spalone paliwo wędruje do miski olejowej), albo za bogata mieszanka? Czy zużycie paliwa jest w normie?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 22, 2006 1:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Janfocus pisze:
Czy zużycie paliwa jest w normie?


Moim skromnym zdaniem zdecydowanie nie jest w normie! Temat juz poruszałem na forum - przy jeździe wyłącznie po mieście - normalnej, bez "szału" i bez klimy spala mi około 17,5 l. superoszczędna jazda trasą, samemu, ok 100km/h to 11 l. Czytając wyniki spalania Kolegów na forum, uważam że to powyżej normy!
Tylko że silnik chodzi naprawde ładnie, równiutko i nie dymi. Jak mówiłem- nie znam się, ale to dawało mi podstawy aby sądzić że mieszanka jest w OK.
Oj może gdyby to było to co piszesz to stosunkowo niewielkim kosztem udało by się wygrać z ciśnieniem i ze spalaniem jednocześnie... :roll:

Wojtek123 pisze:
Ci na Kwiatowej mają pojęcie na temat benzynowych silników Mercedesa.
Jak coś to mogę z Tobą skoczyć.

Jasne że chce! Mądry mechanik pilnie potrzebny!

Dzięki za wszystkie dotychczasowe głosy, serdecznie pozdrawiam - Bouli

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 24, 2006 7:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witaj,
Ja miałem taką sytuację u siebie.
Miałem bardzo rzadki olej, ale miałem go za dużo (dwa stany - ok 2 litry więcej ponad stan max).
Dodam że wtedy ciśnienie oleju miałem jeszcze słabsze od Twojego, a w dodatku szarpało silnikiem.
Po wymianie oleju (15w40) i filtra:
- silnik zimny, wolne obroty - 3
- silnik rozgrzany, wolne obroty - ok 2, (po muśnięciu gazu - 3)
- podczas jazdy - 3
Po wymianie silnik równo pracuje, nie szarpie i nie rzuca.
Bawię się jeszcze z nadmiernym zużyciem paliwa (20 - 25l), ale staram się jeździć tylko na gazie żeby nie powtórzyła się sytuacja (benzyny w oleju), oczywiście do momentu odpowiedniego wyregulowania.
Powodzenia


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 24, 2006 7:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
elmo25 pisze:
do momentu odpowiedniego wyregulowania


No właśnie - wyredulowania czego?
Ja gazu nie mam, więc po wymianie oleju po jakimś czasie problem powrócił.
Pozdrawiam - Bouli

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 25, 2006 11:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Cytuj:
No właśnie - wyredulowania czego?


Do wyregulowania składu mieszanki ma się rozumieć.
Na tą chwilę sam jestem w trakcie regulacji (postanowiłem że zrobię to sam, ale nie bardzo mam teraz czas na to żeby wyregulować gaźnik i skład mieszanki).
Proponuję sprawdzić czy nie zalewa Ci świec i sprawdzić poziom CO2 w spalinach.
Z tego co pamiętam jeżeli będziesz miał powyżej 1,5% to jest za bogata mieszanka.

Sprawdz swiece no i może urządzenie rozruchowe wraz z Pulldown.
U mnie właśnie Pulldown, a tak naprawdę jego membrama była pęknięta i jestem pewien że właśnie to miało duży wpływ na wzbogaconą mieszankę.
Kilka fotek znajdziesz:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=18204


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 11:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
nie wiem czy poradziłeś sobie już z tym problemem
Mam pytanie :
Jak zapala twój samochód (zimny / ciepły ) ?

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl