MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 5:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 05, 2006 10:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Hej. No właśnie! Mój Dziadek nie pali! Przy tym nie mam już pomysłu co może być przyczyną. Rozrusznik kręci, iskra na świecy jest, paliwo wlane zapobiegawczo wprost do gardzieli gaźnika. Dodam, że to W123/ 250 z conajmniej 0.5 mln km na zegarze. Początkowo podejrzewałem brak iskry ale próba na świecy testowej przyłożonej do bloku i podpiętej pod losowo wybrany przewód WN dała pozytywny rezultat. Niemniej z uwagi na duży przebieg na starych świecach zabrałem się do ich wymiany na nowe. I tu niestety kolejny kłopot. Na 6 cylindrze świeca podczas wykręcania stanęła na amen i nie chce się ruszyć. W żadną stronę. A przy tym "rogi" korpusu metalowego świecy nieco się już "przytarły" więc strach przed omykaniem się klucza coraz większy. Co robić?
Zachowanie silnika jest o tyle dziwne, że jak mniemałem, przy 5-ciu nowych świecach i 1-nej starej silnik powinien zaskoczyć a tu jednak nie. Hmm. Dziwne. Może koledzy mają jakąś teorię co do przyczyn awarii. Co jeszcze sprawdzać?

_________________
Pozdrawiam,

Zielony
ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 9:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
ale na zapych albo zaciąg pali ?

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 11:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Zielony pisze:
świeca podczas wykręcania stanęła na amen i nie chce się ruszyć

Uzyj WD 40 albo podobnego specyfiku

Sprawdz kopulke i palec rozdzielacza, zobacz czy dochodzi paliwo, sprawdz ustawienie zaplonu na lampie,a jak nie to jedz do mechanika :-?

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 5:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
podobny efekt mialem kiedys w fordzie - okazalo sie ze pekl pasek rozrzadu... oby to nie bylo to...

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 9:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
tam raczej pasek nie pękł :lol: :lol: :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: czw kwie 06, 2006 11:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Witam. Na wstępie dzięki za zainteresowanie moim problemem. Dla wyjaśnienia dodatkowych okoliczności (o czym wcześniej zapomniałem) to podam, że:
1. Dziadek ma silnik M123.921 (R6 z łańcuchem rozrządu i gaźnikiem Solex4A1)
2. Skrzynia biegów jest automatyczna więc odpalanie na pych albo zaciąg odpada.
3. Jeśli jest iskra na świecy podłączonej do przewodu WN (i przyłożonej do bloku silnika - masy) z drugiego cylindra to czy mogę wnosić, że sprawny jest rozdzielacz i kopułka? Przerywacz mam bezstykowy podłączony do układu elektronicznego zapłonu choć układ ten wykorzystuje normalną olejową cewkę WN.
4. Czy przy wymienionych 5-ciu świecach na cylindrach od 1 do 5 silnik powinien jednak "zaskoczyć"? Nawet jeśli miałby działać wyjątkowo słabo.
5. Przed całkowitym zamilknięciem zauważyłem że od jakiegoś czasu silnik Dziadka miał jakby mniej "mocy", słabo przyspieszał. Utrudniony był także poranny rozruch (na benzynie). Na gazie nie startował nigdy.

_________________
Pozdrawiam,



Zielony

ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
Post: sob kwie 08, 2006 3:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Witam. No, dziś rano po 3 dniowym moczeniu świecy w WD40, z niemałym trudem udało się ją wykręcić. Trzeszczało jak diabli ale poszło. Przy tym wwaga natury ogólnej - stosowanie "tanich" kluczy do świec np. dołączanych kiedyś do zestawów z F126p lub F170 CQ nie ma sensu. Rozlatują się na sam widok świecy. I na tym koniec sukcesów. Dziadek nie pali nadal. Wszystkie świece nowe, paliwo zadawane bezpośrednio do gardzieli gaźnika i nic. Zmiana paliwa na samostart i ten sam marny rezultat. No co jest grane? :o Może ktoś z kolegów ma jakiś pomysł co to może być? Dodam, że sprawdzenie obecności iskry (świeca testowa) na 2 i 6 cylindrze dawało wynik pozytywny.

_________________
Pozdrawiam,



Zielony

ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
Post: wt kwie 18, 2006 12:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Hej. Po dyskusji na ostatnim spocie klubowym, podjąłem kolejną próbę znalezienia przyczyny dlaczego moje auto nie "pali". Sprawdziłem m.in. czy daje się przekręcić ręką palec rozdzielacza (bez zdejmowania go z osi). Okazało się to niemożliwe. Co sugeruje, że przestawienie się zapłonu na skutek uszkodzenia wałka aparatu zapłonowego nie nastąpiło. W związku z tym przeprowadziłem kilka prób poszukiwania punktu zapłonu przez pokręcanie aparatem zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara oraz nawet przez obrócenie kopułki o 180 stopni. Niestety nic to nie dało. Przyczyna defektu wygląda coraz bardziej tajemniczo. Przypomnę, że u mnie jest układ z bezstykowym przerywaczem, czujnikiem Halla na kole pasowym wału silnika oraz układem tranzystorowym i klasyczną cewką zapłonową i układem rozdzielacza. Czy sądzicie, że awaria czujnika Halla może spowodować brak zapłonu? Ale jak wiadomo iskra jest czyli bezstykowy przerywacz, cewka i układ tranzystorowy działa. No to co jest przyczyną? Wszelkie sugestie co do przyczyn usterki mile widziane.

_________________
Pozdrawiam,



Zielony

ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 18, 2006 8:24 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Może zrób coś takiego:
1. sprawdź luz na zaworach ( s-0,25 i w-0,3 ) na zimnym
2. przerwy na świecach zapłonowych 0,8 (nieważne że są nowe)
3. przewody wysokiego napięcia daj do ciepłego miejsa i wygrzej.
4. naładuj baterię na pełny gwizdek bo automaty mają to do siebie, że nie chcą palić jak wał obraca się zbyt wolno.(sam to przerabiałem)
5. zapłon ustaw na 12-13 st. (bo masz gazownika będzie lepiej chodził)
6. drobnym papierkiem przecyść palec zapłonowy i kopułkę zapłonową od strony palca.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 18, 2006 11:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
a kompresja jakaś jest?
mierzył ktoś?

Dodano po 1 minutach.:

Wojtyla pisze:
bo automaty mają to do siebie, że nie chcą palić jak wał obraca się zbyt wolno.(sam to przerabiałem)


Nie widzę związku...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 18, 2006 1:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
miałem podobny problem ze 123 2.3 E automat niby kręcił ale...
baterię ładowałem na szybkim ok. 3 godzin i jak ręką odjął.
Jak miałem zawilgocone przewody wysokiego napięcia to zaczął palić na 2, a później na 3 gary lecz gdy chciałem przygazować to nie chciał ze mną współpracować i zdychał.Przewody położyłem na kotle na kilka godzin i po problemie. Problem się powtarza gdy auto stoi bez odpalania dłuższy czas w garażu, który nie jest ogrzewany.Największy problem automatów to taki że nie można ich uczyć jazdy na sznurku ale może to dobrze bo to znak, że coś go boli. Co Ci szkodzi zrobić taki manewr zamiast wymieniać pół silnika? Te auta chodziły już w gorszych warunkach a teraz każdy dba o swojego jak o nówkę bo one mają w sobie to coś...
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 18, 2006 4:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
MERCEDES 4 EVER pisze:
tam raczej pasek nie pękł


no domyslam sie. chodzilo o naprowadzenie na temat. to ze tam paska nie ma, to ja dobrze wiem :):):)

_________________
'00 BMW 530d touring

Obrazek

'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 18, 2006 5:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 01, 2005 6:47 pm
Posty: 459
Lokalizacja: Rzeszów/Warszawa
Dobrze że dziadek nie pali, palenie powoduje raka i choroby serca...

[brak konstruktywnych myśli]

_________________
W123 200D [Zielony Smok] - wspaniałym samochodem był...

"Szanse jedne na milion spełniają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 18, 2006 6:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Jak masz miernik to zmierz ile VOLTa masz na baterii.
W przypadku zwarcia na jednej celi <b> będzie iskra i będzie kręcił </b> ale nie da mu kopa do rozruchu. Jest sześć cel x 2,4 volt co daje 14,4 V i tak powinien mieć, jak ma tylko 12 v to na dzień dobry wal po baterie do kolegi.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 18, 2006 10:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
naładowany aku na luzie powinien mieć 13-14V (w zależności od stopnia naładowania)...

co do łańcucha rzorządu to najprościej zerknąć przez korek wlewu oleju czy klawiatura od zaworów sie buja...

powodzenia

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl