MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Oporność drucików w czujniku paliwa
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18127
Strona 1 z 1

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ śr kwie 05, 2006 9:45 pm ]
Tytuł:  [W123] Oporność drucików w czujniku paliwa

Witam, czy oporność tych drucików jest taka sama dla benzyny i diesla?
Szukałem w postach i czytałem w "warsztacie" o czyszczeniu itd ale nie dowiedziałem się co do benzyny i diesla, a mam czyściutki z benzynki, chcę wykręcić ten z diesla i przeczyścic ale może pójść coś nie tak i mogę go uszkodzić dlatego wole się wcześniej dowiedzieć
Dzięki i pozdrawiam

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ śr kwie 05, 2006 9:47 pm ]
Tytuł: 

strzel sobei browarka przed wyciąganiem czyjnika zeby ci się rece nei trzesły i popostu go delikatnei wyciagnij. Jesli ja dalem rade wyciagnac ten czujnik nei uszkadzajac go to tobie tez sie uda....

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ śr kwie 05, 2006 9:56 pm ]
Tytuł: 

z wyciągnięciem z benzyniaka nie miałem problemów, z diesla jeszcze nie wyciągam bo śnieg zaczoł dzisiaj padać a nie mam garażu :(, może w sobote sobie w zakładzie u ojca wykręce :), chodzi mi tylko o to czy są takie same bo ten wyciągnięty jest czysciutki to bym se go tylko wkręcił

Autor:  teope [ czw kwie 06, 2006 10:34 am ]
Tytuł: 

żeby sprawdzić czy sa takie same wystarczy najzwyklejszy uniwersalny miernik. zmierz oporność i będziesz wiedział - przy okazji napisz czy są różnice czy nie

pozdrawiam

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ czw kwie 06, 2006 10:56 am ]
Tytuł: 

teope pisze:
żeby sprawdzić czy sa takie same wystarczy najzwyklejszy uniwersalny miernik. zmierz oporność i będziesz wiedział - przy okazji napisz czy są różnice czy nie

pozdrawiam


tyle to też wiem, z czystego lenistwa nie chce mi się mierzyć, o dziwo jeden z moich zawodów to technik elektronik (jakimś cudem :)) tak więc podobno nie będe mieć problemów według zapewnień szkoły, z podłączeniem i mierniki też jakieś posiadam w ilości sztuk 2, ale tak jak pisze lenistwo przeze mnie przemawia, ale może i podłącze a wtedy napewno napisze.
Pozdrawiam

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ pt kwie 07, 2006 5:17 pm ]
Tytuł: 

witam, no i w koncu rozebrałem czujnik z diesla i na oko bez mierzenia druciki są chyba deczko grubsze, w każdym bądź razie czujnik z benzyny był 15cm krótszy, więc i tak nie pasował. Poskładałem wszystko do kupy i zamontowałem do baku, zaraz po przekreceniu wskazuwka na zegarach fajnie skakała. I teraz mam pytaie, gdy wyciągnołem czujnik i zajrzałem do baku zauważyłem że jest chyba więcej paliwa niż pokazuje za zegarze:), włożyłem czystego badyla i wyszło mi że w baku jest prawie 1/3 paliwa a na wskazniku jest na pierwszej kreseczce zaraz za rezerwą, czy oszukuje na zegarze czy tak powinno być, Według obliczeń to około 22L w baku powiedzmy że mniej około 18, na rezerwe jakies 8L to co dobrze pokazuje czy nie?
Pozdrawiam

Autor:  teope [ pt kwie 07, 2006 5:41 pm ]
Tytuł: 

Witam,
napisze jak to wygląda u mnie:
niedawno wyciągnąłem bak w celu płukania/czyszczenia, gdy go wyjmowałem wskazówka znajdowała sie na pierwszej kresce od zera a z baku wyleciało 20L +-0,5L.
Fakt jest faktem, że w moim pływaku nie ma już oryginalnych drucików tylko dorabiane mniej więcej...
Mimo wszystko wskazania są prawidłowe a bynajmniej nie odbiegaja wiele od normy ponieważ gdy wskazówka pokazuje pół baku i tankuje go do pełna wchodzi około 33,5L pod korek. Od pełności do połowy wskazówka spada bardzo powolutku, od połowy do pierwszej kreski strasznie szybko a od pierwszej kreski do momentu zapalenia się rezerwy idzie wolniutko.

Z tego co pamiętam to jeden z drucików w pływaku jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za zapalenie sie komornika więc jego różna oporność sprawi tylko tyle co przy innym litrażu będzie zapalała się rezerwa - oryginalnie powinna zapalać sie przy 9L a po jego zmianie zapali się wcześniej albo później no chyba, że sie przesadzi z opornością to może się palić przy pełnym baku (znam takowy przypadek)

Reasuując - myślę, że wskazania Twojego czujnika są adekwatne do tego co jest w baku.

pozdrawiam

Autor:  MercBeginner [ pt kwie 07, 2006 9:19 pm ]
Tytuł: 

hej... a napewno mowa o W123?

Pan karbowniczek mówił że w Diesel'u i benzynie był ten sam czujnik!!
Pojechałem na szyszkową to samo mi powiedzieli - wsadziłem od benzyny
do Diesel'a i wskazuje dobrze... :o

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ pt kwie 07, 2006 9:27 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Pan karbowniczek mówił że w Diesel'u i benzynie był ten sam czujnik!!

może i tan sam, u mnie obydwa różniły się trochę jakimiś tam numerami na obudowie, a obydwa się chyba zaczynały od 123, chciałem sobie wymienić obudowę z jednego do drugiego ale się okazało że jest krótsza 0 1,5cm od poprzedniej......może któryś mam z jakiegoś innego mietka :)

Może z czystej ciekawości podłącze ten od benzyny i zobaczę co będzie wskazywać :)

Autor:  Irek [ wt kwie 11, 2006 8:55 am ]
Tytuł: 

Elwood BLUES MOBIL pisze:
Cytuj:
Pan karbowniczek mówił że w Diesel'u i benzynie był ten sam czujnik!!

..... ale się okazało że jest krótsza 0 1,5cm od poprzedniej......może któryś mam z jakiegoś innego mietka :)

Czujniki muszą sie róznić ponieważ są rózne pojemności zbiorników .Sam bezskutecznie poszukuję czujnika do zbiornika 90-cio litrowego bo mam tam czujnik z 60-tki i niespecjalnie prawidłowo mi pokazuje .30 litrów to 1/3 baku a nie połowa :)

Autor:  MercBeginner [ wt kwie 11, 2006 6:38 pm ]
Tytuł: 

Irek pisze:
Czujniki muszą sie róznić ponieważ są rózne pojemności zbiorników .Sam bezskutecznie poszukuję czujnika do zbiornika 90-cio litrowego bo mam tam czujnik z 60-tki i niespecjalnie prawidłowo mi pokazuje .30 litrów to 1/3 baku a nie połowa :)


Bardzo możliwe - przekazałem co usłyszałem [oczko]

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ wt kwie 11, 2006 7:56 pm ]
Tytuł: 

a jaki czujnik powinein być do OR ? :):):)::)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/