MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] nadmierne zuzycie oleju- jaka przyczyna?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18039
Strona 1 z 4

Autor:  drakoz [ sob kwie 01, 2006 6:16 pm ]
Tytuł:  [W123] nadmierne zuzycie oleju- jaka przyczyna?

Witam Wszystkich Czcigodnych Posiadaczy i urzytkowników MB [zlosnikz]

Jestem na forum po raz pierwszy wiec z gory przepraszam za ewentualne wpadki.:oops:
Mam do was pytanie i prośbe zarazem.Mianowicie jakies 2 tygonie temu zakupilem 123 300D.- podkreslam ze jest to moja bierwsza "beczułka" wiec jescze za dobrze sie nie orientuje co i jak.;)Auto jak na swoj wiek i wyposarzenie wg mnie wporzadku - jak by ktos chcial podejrzec to prosze http://public.fotki.com/mrocznagaleria/w123/ Jednak okazalo sie ze po prostu bierze mi olej - po przejechaniu ok 500 km spalił mi 1,5L oleju.Moje pytanie to co o tym myslicie , jaka moze byc tego przyczyna czy pierścienie juz sa zuzyte- zwłaszcza olejowe czy moze gładz cylindrów jest "wysłuzona" Autko ma niby przejechane 500k km,cisnienie na rozgrzanym wacha sie od 1,5 do 2,2 oczywiscie na biegu jałowym, po przygazowaniu natychmiast wraca na 3. Przy zmianie biegów z 3 na 4 troche szarpie jakby sie dlawilo, ale to moze to powierze dostaje sie?? z zapalaniem nie ma problemu. Co o Tym myślicie. Prosze o odpowiedz

Autor:  and6412 [ sob kwie 01, 2006 7:11 pm ]
Tytuł: 

Nie lubię filozofować nie mając do tego podstaw (podstawy by były po rozebraniu silnika ;-) ) ale mnie to wyglada na zapieczone pierścienie (pewnie głównie olejowe). Bo skoro pali ładnie tzn. ze kompresje ma przyzwoitą.

PS.
Nie jestem biegły w dieslach

Autor:  drakoz [ sob kwie 01, 2006 7:30 pm ]
Tytuł: 

Tez mam taką nadzieje ze pierścionki , była by to wersja optymistyczna i mało kosztowna :lol: Dzieki za zainteresowanie

Autor:  laudan [ sob kwie 01, 2006 8:49 pm ]
Tytuł: 

Pierscienie lub glowica jesli tyle pali. Jesli ma spory przebieg to wymiana piersionkow moze nie na za dlugo pomoc.

Autor:  drakoz [ sob kwie 01, 2006 9:19 pm ]
Tytuł: 

Myslisz <<ludan >>ze moze byc za duzy prog na cylindrach ??

Autor:  laudan [ sob kwie 01, 2006 9:26 pm ]
Tytuł: 

drakoz pisze:
Myslisz <<ludan >>ze moze byc za duzy prog na cylindrach ??


Duzo rzeczy moze byc. Nikt Ci nie oceni stanu silnika na tel, czy przez www [oczko]

Autor:  drakoz [ ndz kwie 02, 2006 2:35 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
drakoz pisze:
Myslisz <<ludan >>ze moze byc za duzy prog na cylindrach ??


Duzo rzeczy moze byc. Nikt Ci nie oceni stanu silnika na tel, czy przez www [oczko]



hehe masz racje,ale chcialbym wiedziec czego moge sie spodziewac ;) dzieki i pozdrawiam

Dodano po 2 godzinach. 46 minutach.:

A moze ktos jeszcze ma jakies pomysły - co z tym fanem zrobic ;)

Autor:  Janfocus [ ndz kwie 02, 2006 1:28 pm ]
Tytuł: 

jak dla mnie, to po tym co jest w/w nie miałbym zbyt optymistycznego nastawienia, ale z racji humorystycznego nastawienia do świata jestem pewien, że on poprostu ten olej gdzieś gubi :D

-życzę taniego rozwiązania problemu

Autor:  drakoz [ ndz kwie 02, 2006 2:00 pm ]
Tytuł: 

:) ja takze jestem optymista, ale juz wkrotce przekonam sie czy oby nie za duzym ;) auto za tydzeń idze do mechanika i on oceni :>

Autor:  bobo116 [ ndz kwie 02, 2006 11:51 pm ]
Tytuł: 

Póki co abys nie tracił kasy na wymiane pierścieni i innych rzeczy proponuje wymiane uszczelniaczy zaworowych-mały koszt -malo roboty a mozliwe, że problem z olejem zostanie rozwiązany. W 70 % jeżeli twierdzisz,że ładnie odpala to powinno rozwiazać twój problem.Powodzenia!

Autor:  drakoz [ pn kwie 03, 2006 12:24 am ]
Tytuł: 

bobo116 pisze:
Póki co abys nie tracił kasy na wymiane pierścieni i innych rzeczy proponuje wymiane uszczelniaczy zaworowych-mały koszt -malo roboty a mozliwe, że problem z olejem zostanie rozwiązany. W 70 % jeżeli twierdzisz,że ładnie odpala to powinno rozwiazać twój problem.Powodzenia!



Dzieki za podpowiedz... napewno nieomieszkam sprawdzic;)A Jak myslisz sprawdzenie ciśnienia w cylindrach przyniosło by jakies efekty - co do oceny?

Autor:  bobo116 [ pn kwie 03, 2006 1:02 am ]
Tytuł: 

Oczywiscie, zawsze bedzie wiadomo w jakim stanie jest silnik. Jeżeli cisnienie bedzie normalne bodajże większe od 18(18 to remont) do 24 to masz pewność , że układ "tuleja - cylinder" jest okej.

Autor:  and6412 [ pn kwie 03, 2006 1:39 am ]
Tytuł: 

Sproboj zalac nafta cylindry zanim pojdzie do mechanika. Jak pierscienie zapieczone, to masz 10% szans ze pomoze ;-). Niech ktos dokladnie opisze jak to sie robi bo nie pamietam.

Autor:  drakoz [ pn kwie 03, 2006 5:56 am ]
Tytuł: 

Ach zapomnialem jeszcze dodac ze autko dymi niebieskim dymem - co prawda nie unośi sie chmura dymu i takze jadac nie wiadac,ale jednak... i troche czuc spalony olej :(
Byłbym wdzieczny jesli ktos podał by mi ile tej nafty musialbym zalac do cylindrów.Dzieki - Pozdrawiam i uciekam do pracy. :/

Autor:  bobo116 [ pn kwie 03, 2006 9:53 am ]
Tytuł: 

Moim zdaniem nie zalewaj cylindry naftą, jeżeli przemyjesz pierścienie to spadnie kompresja.Najpier sprawdź kompresje tak jak jest, jezeli będzie okej to wymieniaj uszczelniacze zaworowe a jeżeli będzie kiepska to wtedy możesz zalać i poczekać czy coś pomoże. Ale z reguły pierścienie zapiekają się wtedy kiedy samochód długo stoi, lub jeżeli zostały przegrzane cylindry i pierścienie straciły sprężystość.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/