MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Rozkodowanie VIN https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18036 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Ted43 [ sob kwie 01, 2006 5:36 pm ] |
Tytuł: | [W123] Rozkodowanie VIN |
Witam serdecznie i pozdrawiam wszystkich z forum. Jeśli ktoś mógłby pomóc mi w odkowowaniu mojej MB123. Po przejrzeniu forum (starszego też) zdążyłem się nieco dowiedzieć ale przy próbie skorzystania z dekodera pokazały się błedy. Chciałbym się dowiedzieć wszystkich szczegółow a te które się pokazały to znam czyli typ, model. Samochód odkupiłem 2,5 roku temu i mam zarejestrowany na siebie. W dowodzie stoi MB 300 z numerem nadwozia 12313010123120 i numerem silnika, który pochodzi z 1984r. Celowo nie podaję numeru silnika bo to była ponoć przekłdka. Chcę poznać dane jakie można odczytać z tabliczek. Jeżeli fotki nie są czytelne lub nie potrafiłem ich prawidłowo wkleić to podaję dane z tabliczek: numer: 12313010123120 druga: 8262584 1 45 123130 10 41731 2 861 411 512 550 591 Dołaczam fotki obu tabliczek oraz dla oka wyglądu zewnętrznego. Oznaczenie na klapie celowo zamazałem. Po rozkodowaniu opiszę co jest rzeczywistości. Z góry dziękuję za pomoc i jeszcze raz pozdrawiam wszystkich, ted43 [img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/001.JPG [/img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/002.JPG [img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/003.JPG [/img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/004.JPG [img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/005.JPG[/img] Dodano po 6 minutach.: [file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/005.JPG/img] |
Autor: | VALENTINE123 [ sob kwie 01, 2006 10:15 pm ] |
Tytuł: | |
Wrzucam fotki za Teda43: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dodano po 11 minutach.: Na podstawie tabliczek można powiedzieć: -300D -skrzynia ręczna -kierownica po lewej stronie kolor 861->silver green metalic wypas: 411-szyber-dach 512-radio Becker Europa 550-hak holowniczy 591-szyby atermiczne ,podgrzewana tylna szyba |
Autor: | Ted43 [ sob kwie 01, 2006 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
Witam serdecznie wszystkich Dzięki za pomoc w rozkodowaniu. A teraz chwila prawdy. Kiedy go kupiłem wiedziałem, że ma silnik zamieniony na 230E czyli M102 na mechanicznym wrtsku. Nie miał haka i jesli ktoś się przyjrzy na szyby boczne po stronie kierowcy to ich odcień jest inny niż pozostałych. Tak wogóle to była w bardzo dobrym stanie. Siedzenia w skórze może nieco podniszczonej ale w stanie zadowalającym. Radia nie dostałem przy zakupie więc przłożyłem Blaupunka z rozbitego fiata. Antena nie jest oryginalna ale jest i jak na razie nie działa automatycznie. Druga (20 cm) służyła do instalacji głośnomówiącej telefonu Nokia. Przebieg 300 tyś km. Dodatkowo była instalacja gazowa holenderska. Były niewielkie problemy z pracą na gazie jak po jeździe przy 120 km/h schodziłem na niższe wartości. Nawet potrafiła zgasnąć i miała trudności z odpaleniem. Dodatkowym problemem był zapchany filtr paliwa. Parownik zamieniłem po jakis trzch miesiącach z rozbitego mojego fiata Uno z instalacją po 70 tyś km. Nie powiem, że po wymianie wszystkie problemy znikły. To jednak jest dość obszerny temat więc może innym razem. Wogóle szukałem i nadal szukam wszystkich informacji na temat instalacji gazowych pracujących z silnikami na wtrysku a w szczególności z silnikiem M102. Co jest dzisiaj. Niewielkie odnowienie po roku użytkowania malowania z reperacją widocznych ubytków po czerwonym. Jakość różna bo nieco kolor nie wyszedł przy doborze. Miesiąc temu wymiana łożysk kół tylnych, toczenie tarcz i wymiana klocków (komplet cztery koła) i szczęk tylnych, wymiana linki głównej ręcznego, wymiana wszystkich sprężyn zawieszenia i wahaczy ze sworzniami z przodu oraz końcówek drążka tylnego zawieszenia. Drobne spawy układu wydechowego i ogólna konserwacja podwozia. A teraz najważniejsze: przednie sprężyny musiały być przycięte bo za wysoko stał po ich założeniu. Nadal nie wiem jakie powinny być. Zostały kupione do modelu 123 130 z silnikiem diesla. Jak już wiadomo u mnie silnik jest 230 w benzynie. Z tąd uwaga jaką napisałem chyba do "zaklinacza" by przy zamianie zwrócić uwagę na przednie sprężyny. Nieco się rozpisałem ale już kończę. Sporo czytałem na forum o różnych dolegliwościach posiadaczy MB123. Tej żimy z uwagi na uszkodzenie przewodu paliwowego zastanawiałem się czy nie zamienić benzyny na diesla. Rozmyślałem nad silnikiem 2,5l od 190 z turodoładowaniem. Czas pokaże jeszcze. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |