MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 22, 2006 2:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
witam, mam problem, podczas odpalania beczki 2.4D czasami jak przekrece kluczyk w stacyjce zeby odpalic, rozrusznik nie reaguje, poprostu nic sie nie dzieje, kontrolki nie przygasaja, rozrusznik jest napewno sprawny bo po podłaczeniu na krotko, kreci bez problemu, czasami jest tez tak, ze jak silnik jest zimny, np przy porannym odpalaniu po przestanej nocy, swiece grzeją bardzo krutko, ok 2 sekund.
przypuszczam ze problemem moze byc stacyjka, ale nie jestem do konca pewien i chciałbym sie poradzic w tej kwestii
jezeli ktos sie bawił instalacją w beczce to bede wdzieczny za pomoc
interesuje mnie jeszcze, czy obwodzie pomiedzy stacyjką a rozruznikiem sa wpiete jakies przekazniki ktore mogły sie skopac? czy rozruch rozrusznika zalezy od przekaznika podgrzewania swiec? (czy rozrusznik i przekaznik grzania swiec sa jakos sprzegniete i czyjedno od drugiego zalezy)
mam nadzieje ze w miare jasno przedstawiłem swoj problem

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 22, 2006 4:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Napewno między stacyjką a rozrusznikiem jest jakię przekaźnik bo automat to dość duża cewka i pewnie najmniej prądu to nie ciągnie. Najprawdopodobniej ten przekaźnik jest w module od grzania świec, rozbierałem go kiedyś i jeśli się nie mylę były tam daw przekaźniki (mam nadzieję że nie wprowadzam w błąd ale bodaj były dwa). Sprawdź czy nie ma zimnych lutów albo czy luty się nie wytopiły (ja tak miałem), może przekaźnik ma kiepskie styki.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 24, 2006 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
Ze swojego doświadczenia wiem, że często w Mietkach lubi się łamać końcówka wkładu stacyjki. Lata sobie luźno i nie za każdym razem przy przekręcaniu kluczyka przekręca kostkę. Rada na to - wyciągnąć stacyjkę - odkręcić kostkę - będzie widać. Dla pewności - czy kostka dobra - przekręcić ją obojętnie czym - nawet śrubowkrętem płaskim. Jakbys miał problem w odkręceniu kostki to daj znać - trzeba odkręcic ją - trzy śruby - żeby nie rozbierać wiercisz w 3 miejscach

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?
My friends all drive Porsches, I must make amends.
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 24, 2006 10:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Siema powodem może być luźna masa(stalowa linka przykręcona do skrzyni biegów połączona z kastą)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 11:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
rozebrałem stacyjke ale nie znalazłem tam niec luznego, przynajmniej na moje oko wygląda to dobrze, stacyjka składa sie z 3 elementów, w trzecim ostatnim elemncie sa styki, jest duzo, 8 moze 10, sa one rozlokowane na około obudowy, a w srodku jest plastik z krzywkami, ktory po przekreceniu kluczyka złacza lub rozłacza styki, według mnie 4 ztych styków odpowiadają za grzenie swiec (jeden styk do jednej swiecy) jeszcze nie wnikałem do czego jest reszta zestyków, przejrzałem schemat elektryczny i tam wyczytałem, ze w obwod pomiedzy rozrosznik i stacyjke jest wpiety przekaznik grzania swiec, przekaznik mam ze swojego starego samochodu ktory miałem wczesniej 2 lata i nigdy mi nie nawalał, zakładam ze dobry, co do masy, to raczje wątpliwe zeby była luzna, sprawdze ja, ale jak wymieniałem silnik to pamietam ze masa była konkretnie przykręcona jedną ze srub mocujacych silnik do skrzyni biegów

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 7:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jak dla mnie to objawy elektromagnetycznego włącznika rozrusznika, proponuję sprawdzić styki -pewnie są nieco nadpalone i nie zawsze łapią... Bez rozbierania mozna podłączyć do włącznika 12V na krótko i zobaczyć czy włącza rozrusznik...

powodzenia...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 28, 2006 12:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
rozrusznik jest dorby, podłączałem na krotko o czym napisałem na samym poczatku, na krotko działa bez problemu, wtedy gdy niemoge odpalic z kluczyka, wiec napewno nie jest to wina rozrusznika

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 12:38 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
gieniek pisze:
rozebrałem stacyjke według mnie 4 ztych styków odpowiadają za grzenie swiec (jeden styk do jednej swiecy)


Bardzo zły wniosek! Sorry, ale chyba o elektryce samochodowej masz bardzo małe pojęcie....
Wtyk oznaczony "30" połączony jest z akumulatorem, wtyk oznaczony "15" to zapłon (podaje m.in. impuls na przekaźnik świec), wtyk oznaczony "50" połączony jest z rozrusznikiem. Jeżeli podanie napięcia na "50" nie uruchomi rozrusznika, to stacyjka jest prawdop. dobra.
Nie piszesz, czy to auto ma ASB: jeżeli tak, to po drodze stacyjka-rozrusznik jest jeszcze wyłącznik na skrzyni biegów; nie uruchomisz pojazdu na biegu innym niż "N" lub "P"

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 4:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
świece jak krótko grzeją to może byc jakas nieczynna

_________________
... jasiu powiedz panu co on może panu majstrowi ...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 30, 2006 7:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
Czy kostke ze stacyjki to zdjales calutka? czy tylko gorna czesc?

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?

My friends all drive Porsches, I must make amends.

Worked hard all my lifetime, no help from my friends,

So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 30, 2006 1:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
gdybym był elektrykiem samochodowym to bym sie nie udzielał w tym temacie, tylko sam sobie dał rade,
samochod ma asb, ale zawsze odpalam na "P"
krotkie grzanie swiec wystepuje nie zawsze,"co ktores grzanie" swiece napewno sa dobre bo sprawdzałem.

z kostka przyznam ze nie wiem o co chodzi, najpierw wypiąłem kostke zeby odpiąc stacyjke od instalacji, następnie rozmontowałem stacyjke, miedzy innymi wyjałem dolną cześc z ktorej wychodzą "bolce" i w ktorej są wszystkie zestyki.

czyli moje rozumowanie wrociło do punktu wyjscia, bo jezeli po przekreceniu kluczyka rozrusznik nie startuje, natomiast jak go podłacze na krotko działa, to wniosek z tego ze stacyjka jest do wymiany (inaczej, ze nie ma napięcia na wtyku 50 w stacyjce)

a co moze byc przyczyna ze np przy uruchamianiu samochodu po przestanej nocy,czasami swiece grzeją ok 2 sekund, a czasami normalnie.

czy kłopoty z uruchamianiem rozrusznika mogą byc w jakis sposob związane z czasem grzania swiec?
przypominam ze swiece i rozrusznik są napewno dobre, bo sprawdzałem

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 30, 2006 4:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
gieniek pisze:

z kostka przyznam ze nie wiem o co chodzi, najpierw wypiąłem kostke zeby odpiąc stacyjke od instalacji, następnie rozmontowałem stacyjke, miedzy innymi wyjałem dolną cześc z ktorej wychodzą "bolce" i w ktorej są wszystkie zestyki.



Czesto w MB łamie sie koncówka wkładu - tylko zeby to obadac trzeba wlasnie wyjac cała kostke - tzn odkrecic trzy sruby. Jak odkreciles, to zobacz czy jak przekrecasz kostke np srubowkretem czy pali

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?

My friends all drive Porsches, I must make amends.

Worked hard all my lifetime, no help from my friends,

So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 10:40 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
jak rozmonotowałem to nie widziałem zeby cos tam było ułamane, po za tym chyba raczej ciezko by było odpalic z wyjęta kostką bo to ustrojstwo po wyjęciu jest jakby luzne, wiec nie chce narobic pasztetu

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 11:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
Spokojnie odpala kostka + srubowkret albo cos co wejdzie zamiast koncówki - chodzi o to zebys sobie sprawedzil czy przypadkim albo sie koncówka nie zlamala (mowisz ze nie wiec ok) albo czy kostka jest dobra. Jak to diesel to przy gaszeniu musisz albo zgasic go wtedy spod maski albo nie odpinac wezyka ze stacyjki i ja przekrecic osobno kluczem

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?

My friends all drive Porsches, I must make amends.

Worked hard all my lifetime, no help from my friends,

So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 11:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
pomimo ze nie jestem elektrykiem samochodowym, pewne zeczy sobie sprawdziłem, według mnie nie ma sensu podłączanie samej kostki i sprawdzanie czy odpala, rozebrałem stacyjke, sprawdziełem wszystko jest całe, wiec moge podłączyc sama kostke, załózmy ze samochod bedzie mi palił za kazdym razem, pozniej wszystko złoze i bedzie problem, tak jak napisałem wczesniej, to nie jest "stała" usterka ze nie chce palic za kazdym przekreceniem kluczyka, tylka np raz na 20 razy rozrusznik nie reaguje, wiem ze rozrusznik napewno jest dobry bo sprawdzałem.

moje pytanie w tej chwili jest takie, czy jest jakis przekaznik badz jakies inne ustrojstwo podłączone w obwod pomiedzy stacyjke a rozrusznik ktore mogłoby sie skopac i powodowac wymienione przeze mnie efekty? jezeli nie to wymienie stacyjke bo moze byc tak, ze krzywki w kostce które łącza/rozłaczaja poszczegolne styki sa nieprecyzyjne (wyrobione) co moze wpływac na to ze za ktoryms razem cos nie łaczy.

inny problem jest taki ze czasami tez co iles razy zdarza sie tak ze podgrzewjąc siwece przy zimnym silniku, swiece grzeją ok 2 sekund, pomimo tego nie zauwazyłem zaleznosci ze jak swiece grzeją krocej niz powinny to wtedy nie moge uruchomic rozrusznika po przekreceniu kluczyka, nie mniej jednak ciekawi mnie to zjawisko i zastanawia czy te dwie nieregularne usterki/niedomagania moga byc ze soba w jakis inny sposb powiązane.

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl