MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Cewka?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17536
Strona 1 z 1

Autor:  pszamrej [ pn mar 06, 2006 8:56 pm ]
Tytuł:  [W123] Cewka?

Po pewnym czasie od nagrzania sie silnika wskazowka ob rotomierza zaczyna wariowac, opada raz w gore raz w dol, czy to moze byc wina cewki wysokiego napiecia, mam zaplon przerobiony na elektroniczny 90 dostawiony modul ) a cewka zostala stara.
Cewka z zaplonu stykowego ma wieksza opornosc ( 1,2 do 1,6 Oma) od tej z elektronika ( 0,7 Oma ), pracije chyba tez na nizszym napieciu ( ok 5V ta druga 12V), czy to moze byc powodem nagrzewania sie cewki i w konsekwencji wypadania zaplonow, co odzwierciedlac bedzie wskazowka obrotomierza ?
Zaznaczam jeszcze raz ze na zimnym silniku lub po krotkim postoju objaw ustepuje, czyli jak cos sie schlodzi.

Autor:  Noon [ wt mar 07, 2006 12:29 pm ]
Tytuł: 

Całkiem prawdopodobne. Ostatnio mój znajomy miał podobne objawy. Na zimnym lub po krótkim postoju auto pracowało normalnie , po nagrzaniu silnik kulał, prychał ,kichał i w efekcie gasł bez możliwości ponownego natychmiastowego odpalenia. Ponieważ miał LPG to wykluczyliśmy zasilanie w paliwo (bo na obu źródłach było tak samo) i został tylko prąd. Wymiana cewki załatwiła sprawę.

Autor:  pszamrej [ wt mar 07, 2006 12:36 pm ]
Tytuł: 

To znaczy u mnie silnik pracuje rownomiernie, jedynie wskazowka obrotomierza zaczyna wariowac, a jako ze jest on podlaczony do cewki to wlasnie ona wydaje mi sie podejrzana

Autor:  Noon [ wt mar 07, 2006 4:58 pm ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
To znaczy u mnie silnik pracuje rownomiernie, jedynie wskazowka obrotomierza zaczyna wariowac, a jako ze jest on podlaczony do cewki to wlasnie ona wydaje mi sie podejrzana


No to w końcu jak ? Faluje Ci silnik czy nie ? Bo z pierwszego opisu wynika że faluje a z drugiego że tylko obrotomierz skacze :) Jeśli silnik chodzi równo (wszystkie gary palą, nie telepie go i wogóle) to winy szukaj w obrotomierzu a nie w cewce.

Autor:  pszamrej [ wt mar 07, 2006 9:35 pm ]
Tytuł: 

nic nie faluje, silnik pracuje super, tylko czemu obrotomierz zaczyna latac po dobrym rozgrzaniu silnika?
jutro sprobuje podlaczyc nowe przewody do obrotomierza moze to cos da
swoja droga czy nie powinno byc wyjscia do obrotomierza fabrycznego?

Autor:  Noon [ śr mar 08, 2006 12:48 pm ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
nic nie faluje, silnik pracuje super, tylko czemu obrotomierz zaczyna latac po dobrym rozgrzaniu silnika?
jutro sprobuje podlaczyc nowe przewody do obrotomierza moze to cos da


Jeśli jest tak jak napisałeś to nie widzę innej przyczyny jak przewody lub sam element obrotomierza (tak mi się wydaje). Zrób tak jak mówisz, czli wymień przewody a jak to nie da efektu no to zostaje tylko wymiana zegara.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/