MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W107] Oldtimer Serwis - Trzebnica - czy ktoś próbował? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17500 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Jester [ ndz mar 05, 2006 12:50 pm ] |
Tytuł: | [W107] Oldtimer Serwis - Trzebnica - czy ktoś próbował? |
Chciałbym oddać 107-kę do całkowitej renowacji - czy ktoś przeszedł już coś takiego w Trzebnicy? Słyszałem, że to najlepszy warsztat tego typu w Polsce. Terminy mają dramatyczne - najwcześniejsze na przełom czerwca i lipca, to by świadczyło o dużym zainteresowaniu klientów... Jak na razie samchód marnieje w garażu bo w Mysiadle (pisałem o tym kiedyś na forum) po trzymiesięcznej wymianie uszczelki pod głowicą oddali mi samochód, który gaśnie na wolnych obrotach (co dziwne - kiedy jest rozgrzany) a pompa wspomagania działa kiedy chce...Czekam aż mrozy zelżeją żeby przejechać się do nich z krasnalem ogrodowym (jeżlei ktoś jeszcze pamięta "Hotel Zacisze")... Dajcie znać co sądzicie o Oltimer Service! |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz mar 05, 2006 12:56 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | roadrunner [ ndz mar 05, 2006 1:02 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: [zlosnik]
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz mar 05, 2006 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A teraz do rzeczy: moja 115 tam jest robiona, 116 naszego klubowego finansowego tam była robiona i wszystkie auta naszego Prezesa ![]() ![]() PS - jeżeli oddawać MB do renowacji, to tylko w sprawdzone ręce, do ludzi którzy znają Mercedesy, mają dojścia do części itp. Polecam. |
Autor: | Jester [ ndz mar 05, 2006 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
To że "wszyscy krewni i znajomi królika" z tego forum są powiązani z Trzebnicą to wiem. ![]() ![]() Może zadaję wam oczywistę dla was pytania ale po moich doświadczeniach już prawie 15-letnich z różnymi warsztatami (w tym ASO Mitsubishi gdzie dopiero po 4 latach udało im sie opanować problem z przepustnicą...) naprawdę juz sam nie wiem gdzie oddawać samochody a jak juz pisałem kiedyś "mechaniczna" noga ze mnie ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz mar 05, 2006 1:30 pm ] |
Tytuł: | |
Jester pisze: Pytanie ile trwa (mniej więcej) całościowa renowacja, To zależy od stanu rozkładu. Moja 115 robi się jakoś od października 2005 i już tuż tuż... Szybciej się chyba nie da, zresztą renowacja zabytka to nie wyścigi. Trzeba się przygotować na liczne niespodzianki, kłopociki i problemy do rozwiązania. Nikt precyzyjnie nie określi czasu trwania renowacji przed całkowitym rozebraniem auta. Cytuj: czy mają dostęp do części,
Mają. Sprowadzają sami, także używki. |
Autor: | wojz [ ndz mar 05, 2006 1:57 pm ] |
Tytuł: | |
Skoro Jester pisze: To że "wszyscy krewni i znajomi królika" z tego forum są powiązani z Trzebnicą to wiem to pewnie nie jesteś zaskoczony reakcją:MERCEDES 4 EVER pisze: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() roadrunner pisze: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bukol pisze: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Najlepszym i najbardziej obiektywnym wyjściem jest po prostu obejrzenie na żywo samochodu, który remontowali x lat temu (a nie np rok czy pół). Będziesz miał pojęcie o solidności/jakości naprawy blacharsko - lakierniczej. |
Autor: | Jester [ ndz mar 05, 2006 2:01 pm ] |
Tytuł: | |
Chętnie obejrzę. Niestety nie znam nikogo takiego - stąd moje pytanie... ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz mar 05, 2006 2:04 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Najlepszym i najbardziej obiektywnym wyjściem jest po prostu obejrzenie na żywo samochodu, który remontowali x lat temu (a nie np rok czy pół). Będziesz miał pojęcie o solidności/jakości naprawy blacharsko - lakierniczej.
Albo podjedź do Trzebnicy na dniach i popatrz na samochody w trakcie składania - tam wszystko widać jak na dloni. Obecnie mozna zoabczyć 115 240D 3.0 w końcowej fazie montażu, 115 200 przygotowaną do montażu, 115 pick-up do montażu (własna przebudowa, też daje pojęcie o sprawności blacharza), 114 karetka w trakcie blacharki, 115 220D po blacharce w oczekiwaniu na lepsze czasy i pewnie kilka innych pojazdów oraz cała masa zdjęć. |
Autor: | wojz [ ndz mar 05, 2006 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Albo podjedź do Trzebnicy na dniach i popatrz na samochody w trakcie składania - tam wszystko widać jak na dloni.
Bez obrazy, ale to, jak wygląda samochód podczas składania i po kilku latach od remontu to dwie różne sprawy. Oczywiście, że zawsze coś wylezie, pytanie tylko po jakim czasie. |
Autor: | Jester [ ndz mar 05, 2006 2:12 pm ] |
Tytuł: | |
Niestety dla mnie to cała wyprawa: po pierwsze: dużo roboty - mało czasu po drugie : z Warszawki kawał drogi Zadzwonię jutro - może coś się zmieniło w sprawie terminów, chciałbym latem pojeździć już odrestaurowanym - ale to pewnie marzenia ściętej głowy... Mam za to wrażenie, że bez względu na termin odbioru portfel będzie mnie bolał jeszcze długo... ![]() ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz mar 05, 2006 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
Jester pisze: Zadzwonię jutro - może coś się zmieniło w sprawie terminów, chciałbym latem pojeździć już odrestaurowanym - ale to pewnie marzenia ściętej głowy...
Zapomnij!!! Skoro chciałeś mieć auto na TO lato, to w tej chwili powinno być w trakcie lakierowania. Nastaw się na przyszły sezon. wojz - będąc w Trzebnicy można obejrzeć także 2 auta sebiego: 114 250 CE i 114 230, oba restaurowane już jakiś czas temu, zwłaszcza QP. |
Autor: | wojz [ ndz mar 05, 2006 2:25 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: wojz - będąc w Trzebnicy można obejrzeć także 2 auta sebiego: 114 250 CE i 114 230, oba restaurowane już jakiś czas temu, zwłaszcza QP.
I o tym mówię. O niczym innym. Chodzi tylko o to, by stosunki towarzysko-koleżeńsko-forumowe nie wpływały (dodatno lub ujemnie) na fakty. Pamiętam też Twoje słowa, cytat nie będzie dosłowny (oj, było to jakiś czas temu i do tego zdaje się w giełdzie), ale mniej więcej tak to szło: Ogniska rdzy wychodzą nawet na pięknie odrestaurowanej 114CE Sebiego ![]() |
Autor: | Jester [ ndz mar 05, 2006 3:28 pm ] |
Tytuł: | |
Oj wcale nie chciałem rozpętać takiej dyskusji ![]() Oczywiście, że po blasze sprzed 20-30 lat można się wszystkiego spodziewać, nawet jeżeli została zeszlifowana do gołego i jeszcze raz lakierowana. Poza tym wystarczy przejechac się ze dwa razy zimą - od razu coś złapie. Mój miał niby lakier robiony - ale już ognska wylazły - inna sprawa, że partacko ktoś go pomalował. Czy w Oldtimer Service (uwaga będzie pytanie laika!) ubytki w karoserii (rdza nie do uratowania, dziuy) uzupełnia się ołowiem? (Słyszałem, że jest taka technika - nawet ten facet, któryw Discovery E-type'a restaurował tak robił...). Podobno to skuteczne i trwałe... Dodano po 4 minutach.: Aha! I jeszcze jedno a propos rdzy! W moim Mitsubishi już po roku od kupienia (salonowy, nowy) zaczęły pojawiać się ogniska rdzy. I pojawiają się do dzisiaj. (4 lata). Jedyne co robi serwis to zaprawki a to i tak tylko jeszcze przez dwa lata (6 lat gwarancja na perforację czy jak to się tam nazywa). Powód: podobno, według pana z serwisu, wszystkie samochody, które produkowane sa w Japonii i płyną do Europy statkiem tak mają, bez względu na markę. Interesujące co? A mówimy tu o nowym aucie za grube pieniądze, ba, flagowej limuzynie koncernu powiedziałbym... Także nasze staruszki tym bardziej mają prawo od czasu do czasu coś złapać... |
Autor: | wojz [ ndz mar 05, 2006 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
Jester pisze: Mój miał niby lakier robiony - ale już ognska wylazły - inna sprawa, że partacko ktoś go pomalował. Czy Zasadniczo zdanie o blacharzach & lakiernikach to ja mam już od dawna ugruntowane i raczej prędko go nie zmienię. A jeśli chodzi o OSP, to co jak co, ale pojęcie o MB mają chyba większe niż przeciętny fachowiec (" " ? ![]() Tyle widać na zdjęciach i wygląda to naprawdę ![]() Poza tym, jak wspominał Bukol, odpada szukanie i kombinacje z częściami. Jester pisze: W moim Mitsubishi już po roku od kupienia (salonowy, nowy) zaczęły pojawiać się ogniska rdzy. I pojawiają się do dzisiaj. (4 lata). Jedyne co robi serwis to zaprawki
To samo z Oplem - ma 5 lat i 200tys km, nigdzie nie był nawet na parkingu przytarty, a 3/4 auta (łącznie z dachem) było lakierowane (niektóre elementy już po kilka razy ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |