MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Remont zawieszenia 300TD https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17445 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | korbi [ pt mar 03, 2006 1:29 am ] |
Tytuł: | [W123] Remont zawieszenia 300TD |
Witam!! jestem 1 raz na na forum-od 2 lat posiadam W123 300TD.chcę wykonać remont kapitalny zawieszenia-pierwszy istotny problem to NIVO.chcę je wyrzucić-kto robił coś takiego?A póżniej mam DUŻO -zapytasów o inne RZECZY ........KORBI..... |
Autor: | Wookee [ pt mar 03, 2006 8:10 am ] |
Tytuł: | |
Witaj ![]() korbi pisze: chcę wykonać remont kapitalny zawieszenia-pierwszy istotny problem to NIVO.chcę je wyrzucić- To nie brzmi, jak opis początku remontu Może na początek zastanów sie nad remontem przez naprawę? Możesz spokojnie wpisać NIVO w wyszukiwarkę i poszukać danych, które: a) pomogą Ci podjąć decyzję, czy aby na pewno chcesz pożegnać ten użyteczny system; b) pokrótce opiszą, jak skaleczyć samochód. korbi pisze: kto robił coś takiego?
Osoba, kótra nie potrzebuje używać kombi, jako kombi lub niezbyt rozsądna lub niewzykle oszczędna, choć to nie wyczerpuje listy ![]() |
Autor: | Piotr [ pt mar 03, 2006 11:13 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] Remont zawieszenia 300TD |
korbi pisze: pierwszy istotny problem to NIVO.chcę je wyrzucić-kto robił coś takiego?
Nigdy bym tego nie wywalił, NIVO to nie problem a raczej bardzo przydatna rzecz i to nie tylko w przypadku używania autka jako kombi ![]() |
Autor: | qzyn [ pt mar 03, 2006 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Mam 240TD... Nivo dziala, wykonalem maly remont pompy, wymienilem olej i filtr. Auto prowadzi sie cudownie. Jezdzilem 240TD z wywalonym Nivo, zachowuje sie jak pilka made in china. Jezdzilem 300TD z wywalonym nivo, padal nisko i skakal... Generalnie: Lepiej uzywki silowniki i uzywki "gruszki" ale zostaw nivo. System prosty i trwaly, daje wiele komfortu i wygodyw przewozeniu ladunku. Wiozlem 2 silniki 300D i skrzynie plus 3 osoby... a Nnienia nadal trzymala poziom. Wspaniala sprawa. Zastanow sie prosze jeszcze raz nad wywaleniem Nivo. |
Autor: | Bukol [ sob mar 04, 2006 8:39 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem 300TD z wywalonym Nivo. Jeździło się jak limuzyną, ale ja nie przeładowywałem samochodu. Gdybym dłużej miał kombiaczka, to bym powrócił do Nivo. To przydatny wynalazek. PS - jak już musisz, to przednie spręzyny od 126 będą pasowały na tył do kombi 123 bez Nivo. Ale to rzeźba, a jak większośc rzeźb - może źle się skończyc. |
Autor: | aegm [ wt mar 07, 2006 10:17 pm ] |
Tytuł: | |
korbi pisze: Witam!! jestem 1 raz na na forum-od 2 lat posiadam W123 300TD.chcę wykonać remont kapitalny zawieszenia-pierwszy istotny problem to NIVO.chcę je wyrzucić-kto robił coś takiego?A póżniej mam DUŻO -zapytasów o inne RZECZY ........KORBI.....
NIVO to najlepszy wynalazek w tym aucie! kto to "wyrzuca" to tak jakby wyrzucil 50% wartosci(charakteru) autka. u mnie chodzi cudownie, zapakuje 7 osob to siedzi jak stuningowany golf a po uruchomieniu silnika i odczekaniu paru sekund pieknie wedruje do gory i jedzie sie pewnie i komfortowo! uwielbiam nivo! chwala inzynierom mb za nie! ![]() ![]() |
Autor: | qzyn [ śr mar 08, 2006 6:48 pm ] |
Tytuł: | |
aegm pisze: uwielbiam nivo!
Chyba dodam to do podpisu. Uwielbiam. "W takim zlomie nivo?" poczym auto wedruje w gore i wiezie 2 silniki 300D skrzynie, mnie i brata... Uwielbiam nivo |
Autor: | korbi [ sob mar 11, 2006 8:26 am ] |
Tytuł: | |
WOOKEE napisał; To nie brzmi, jak opis początku remontu Tak wiem ,trochę nietrafne stwierdzenie ale pomimo wszystko" DOSADNE" Może na początek zastanów sie nad remontem przez naprawę? Możesz spokojnie wpisać NIVO w wyszukiwarkę i poszukać danych, które: a) pomogą Ci podjąć decyzję, czy aby na pewno chcesz pożegnać ten użyteczny system; Zastanawiam się nad tym barzo długo.........i naprawdę niewiele ludzi wie co to NIVO......jak to się "JE"><wpisałem w wyszukiwarkę NIVO i albo niemogę znależć bo nieumiem albo to co znajduję nic nowego mi "niemówi"....................kupiłem samochód z zerwanym"cięgnem"regulatora wysokości.....WYMIENIŁEM--jak ja się namęczyłrm zeby TOTO wyregulować........alboWÓZ DRABINIASTY albo PADAKA......dałem spokój,amorki podciekają,przewody niedoodkręcenia "obmykają"się,jak się przyłozę to się rozlecą..................Posiadałem 2 lata CitroenaXM 2.5TD-wiem co to za użyteczny system...............amorki NIVO kosztują 750-1000zł za szt.+przewody+{ewentualnie}rozdzielnik ciśnienia 1500zł.......to trochę dużo.....ekonomicznie nieopłacalne{dla mnie}/\/\/\/\/\ jeszcze muszę zdobyć-lampy tył-półkę maskującą od bagażnika i inne drobiazgi.... b) pokrótce opiszą, jak skaleczyć samochód] |
Autor: | Ocet [ sob mar 11, 2006 11:13 pm ] |
Tytuł: | |
1. Amorki są regenowalne. 2. Zaworek regulacyjny można naprawić na stole w kuchni, chyba że jest bardzo padniety to w warsztacie z obróbką skrawaniem. 100pln/szt. 3. Regulacja cięgła jest wykonywalna, ale trzeba wiedzieć jak. wystarczy jedna osoba i kanał. 4. System jest o tyle lepszy niż w cytrynie, że nowe części wytrzymują niewiele mniej niz fabryczne. A mam doświadczneie z cytrynową hydrauliką. Tu, w mercedesie, jest proste, łatwe i przyjemne. Wszelkie szczegółowe pytania - zapraszam |
Autor: | korbi [ śr mar 15, 2006 1:24 am ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: 1. Amorki są regenowalne. Próbowałem skontaktować się-wysłałem wiadomość na-PRIV-podałem nr.tel,napisałem ze przyjadę .................i nic CISZA!!!! "OCET" podam swój nr. tel na forum-bo mam szczegółowe pytania ale niemam komu ich zadać...............javascript:emoticon(':(')... 0508-66-99-34 - oddzwonie jak dostane nr tel smsem......dzięki....korbi Osoba, kótra nie potrzebuje używać kombi, jako kombi lub niezbyt rozsądna lub niewzykle oszczędna, choć to nie wyczerpuje listy Bardzo łatwo kpić i deklarować pomoc w"skaleczeniu"--patrz jak wyżej--choć to niewyczerpuje listy..........................miałem lepsze mniemanie-najwidocznie błędne. korbi 2. Zaworek regulacyjny można naprawić na stole w kuchni, chyba że jest bardzo padniety to w warsztacie z obróbką skrawaniem. 100pln/szt. 3. Regulacja cięgła jest wykonywalna, ale trzeba wiedzieć jak. wystarczy jedna osoba i kanał. 4. System jest o tyle lepszy niż w cytrynie, że nowe części wytrzymują niewiele mniej niz fabryczne. A mam doświadczneie z cytrynową hydrauliką. Tu, w mercedesie, jest proste, łatwe i przyjemne. Wszelkie szczegółowe pytania - zapraszam Dodano po 14 minutach.: Bukol pisze: Miałem 300TD z wywalonym Nivo. Jeździło się jak limuzyną, ale ja nie przeładowywałem samochodu. Gdybym dłużej miał kombiaczka, to bym powrócił do Nivo. To przydatny wynalazek. jeżeli się na tym znasz? To znaczy sprężyny pomjavascript:emoticon('[oczko2]')imo że przednie pasowały bendą na tył sam KOMBI- ale czy bendą spełniać swoje zadanie? co z amorkami-czy niebendą za długie ,czy i jakie ,gdzie zastosować podkładki.........itp itd??? PS - jak już musisz, to przednie spręzyny od 126 będą pasowały na tył do kombi 123 bez Nivo. Ale to rzeźba, a jak większośc rzeźb - może źle się skończyc. ![]() |
Autor: | Wookee [ śr mar 15, 2006 9:10 am ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Możesz spokojnie wpisać NIVO w wyszukiwarkę i poszukać danych, które: (...) b) pokrótce opiszą, jak skaleczyć samochód. Nie obiecywałem, że Ci pomogę w tym dziele, tylko wskazałem źródło informacji, czytaj proszę dokładnie. korbi pisze: Próbowałem skontaktować się
Może dlatego, że Ocet nie odebrał go jeszcze. Jeszcz odrobinę cierpliwości ![]() |
Autor: | Ocet [ śr mar 15, 2006 4:13 pm ] |
Tytuł: | |
hmmm.... nawet jeszcze nie dostałem tego priva... ani emalii... |
Autor: | korbi [ śr mar 15, 2006 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
b) pokrótce opiszą, jak skaleczyć samochód. [/quote] Nie obiecywałem, że Ci pomogę w tym dziele, tylko wskazałem źródło informacji, czytaj proszę dokładnie. skoro piszesz-pokrótce opiszą-to szukałem a i owszem-i jeszcze raz mówię............nie znalazłem nic z opisu -jak skaleczyć samochód-podaj dokładnie{bardzo}gdzie szukać? moze nieumiem&coś pomijam Może dlatego, że Ocet nie odebrał go jeszcze. Jeszcz odrobinę cierpliwości ![]() ![]() Dodano po 16 minutach.: [quote="Ocet"]hmmm.... nawet jeszcze nie dostałem tego priva... ani emalii...[/ quote] OK------OCET------jeżeli niedoszedł to być może coś u mnie w "komp"żle działa[LINUX]...........................................................................................Wszelkie szczegółowe pytania - zapraszam Fajnie fajnie....mam szczeółowe pytanisa! tylko podaj jak się skontaktować&gdzie przyjechać-skoro zapraszasz?????????????? mam mało czasu by podjąć decyzje-niebędzie CO zbierać-po 22gim MUSZĘ cóś robić KORBI |
Autor: | korbi [ pt maja 12, 2006 1:48 am ] |
Tytuł: | |
WITAM BUKOL napisał PS - jak już musisz, to przednie spręzyny od 126 będą pasowały na tył do kombi 123 bez Nivo. Ale to rzeźba, a jak większośc rzeźb - może źle się skończyc.[/quote] niestety moja walka nieskończona-wymieniłem sprężynki i bez ładunku było ok. po załadunku oklapł-szukam sprężyn grubszych -te są chyba 17sti czy 18stki niewiem jak szukać-wrzyscy teraz umieją szukać w katalogach jak małpy-samochód sprężyna-nic inwencji.....niewiem może od jakiegoś busa który ma gr.dr.dwadzieścia z kawałkiem ....jak nieznajdę i nic niwymyślicie to zostaje regeneracja jak pisał OCET.........................rzucajcie jakąś MYŚL |
Autor: | WeebShut [ pt maja 12, 2006 10:17 am ] |
Tytuł: | |
Mam taką prośbę OT. Jak zaznaczysz tekst myszką, a następnie klikniesz w ten dymek obok ikonki cytuj, to zacytowany tekst w odpowiednich ramkach pojawi się na dole w oknie Szybkiej Odpowiedzi. Ułatwi to wszystkim czytanie wypowiedzi i pomoc w niezbędnych problemach. Po prostu nie umiem sie połapać w tym temacie ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |