| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| [W109] Coś dla fanów "tune up' u z epoki" https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17434 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Radunio [ czw mar 02, 2006 7:38 pm ] |
| Tytuł: | [W109] Coś dla fanów "tune up' u z epoki" |
Jak w temacie
Ps. Co to za seria? ( model znam ) Temat jest, ekhm, niepełny przez moją niewiedzę |
|
| Autor: | Maniek [ czw mar 02, 2006 7:47 pm ] |
| Tytuł: | |
Strona główna -> Historia MB -> zakładka AMG edit a bezpośrednio to będzie tak: http://w114-115.org.pl/historia/amg/amg.html |
|
| Autor: | Radunio [ czw mar 02, 2006 8:02 pm ] |
| Tytuł: | |
Dziękuje
|
|
| Autor: | Bukol [ czw mar 02, 2006 8:05 pm ] |
| Tytuł: | |
Oj - kawał pięknej historii. Szkoda, że oryginał padł. Polecam artykuł. |
|
| Autor: | filippo [ czw mar 02, 2006 8:13 pm ] |
| Tytuł: | Uprzejmie donoszę. |
Jest to jeden z modeli W109 (co już widzę dokładnie, że wiesz) zaprojektowanych przez Paula Brasq'a. Dokładniej jest to produkowany od marca 1968 roku model 300SEL 6.3 (- co widać po oznaczeniach na tylnej masce na zaprezentowanym przez Ciebie zdjęciu) z 6,3 litrowym silnikiem o mocy 250KM wykonanym z metali lekkich. Auta te wyposażano w silnik V8 z luksusowego modelu 600 z 4 biegową skrzynią. Jego prędkość maksymalna w cywilnej wersji to 221km/h. Do 100km/h auto rozpędzało się w osiem sekund a jego spalanie wynosiło około 21l/100km. Wyprodukowano ich 6526 sztuk. Oto wersja totalnie cywilna z "tylko" 3,5 litrowym V8 (200KM) czyli W108 300SEL 3,5 z 1971 roku.
Pozdrawiam z szacunkiem! Dodano po chwili Widzę że kilku kolegów mnie ubiegło w odsyłaniu do artykyuły o AMG ale myślę że mój wywód nie zaszkodzi. Ty, bardziej że jest on o wersji cywilnej a nie o tym jednym konkretnym egzemplarzu. |
|
| Autor: | Bukol [ czw mar 02, 2006 8:21 pm ] |
| Tytuł: | Re: Uprzejmie donoszę. |
filippo pisze: Jest to jeden z modeli W108
W109 raczej. |
|
| Autor: | Radunio [ czw mar 02, 2006 11:02 pm ] |
| Tytuł: | |
Mam to zdjęcie w wysokiej rozdzielczości ( służę, gdyby ktoś potrzebował ) gdzie detale widać jeszcze lepiej. Tylnią klapę widać świetnie i tu Egzemplarz na załączonym obrazku ma 420 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 620 Nm . Pozwalało to rozpędzić auto do 265 km/ h. To dane ze stronki wrzuconej przez Mańka. Przynajmniej w teorii to ta wyścigowa wersja, bo pewnie jest tylko jej repliką przygotowaną na targi Ciekawa wzmianka filippo Mógłbyś wrzucić tu więcej zdjęć w 109?? Piękne auto Pozdrawiam |
|
| Autor: | Cem [ pt mar 03, 2006 11:48 am ] |
| Tytuł: | Re: Uprzejmie donoszę. |
filippo pisze: Auta te wyposażano w silnik V8 z luksusowego modelu 600 z 4 biegową skrzynią. Jego prędkość maksymalna w cywilnej wersji to 221km/h. Do 100km/h auto rozpędzało się w osiem sekund a jego spalanie wynosiło około 21l/100km.
A nie w 6.5 sekundy? |
|
| Autor: | filippo [ pt mar 03, 2006 6:25 pm ] |
| Tytuł: | |
Radunio pisze: Mógłbyś wrzucić tu więcej zdjęć w 109??Piękne auto
Mógłbym bo jak wiesz lubię obrazki, jednak kolekcjonuję głównie /8. Dlatego mało oryginalnie prezentuję to co wyszperałem z netu. Seria zdjęć ze strony www.geocities.com - prezentująca model 300 SEL 6,3 -jak widać po nich auto AMG ma pozamieniane stronami emblematy na tylnej masce.
POTWOREK! A to już seria ze strony klubu miłośników Mercedesów z największymi silnikami. - Offical Website for the Mercedes-Benz M100-Powered Automobiles - www.m-100.cc
Po więcej odsyłam na podane strony. Dziękuję Pozdrawiam |
|
| Autor: | Radunio [ pt mar 03, 2006 6:37 pm ] |
| Tytuł: | |
filippo pisze: jak wiesz lubię obrazki,
A kto ich nie lubi? Cieszę się, że wzbogaciłeś ów wątek.
Ps. Gdyby ktoś z Was miał inne zdjęcia z MB w 108/ 109, proszę o ich zamieszczenie. Dzięki
|
|
| Autor: | filippo [ ndz mar 05, 2006 12:00 pm ] |
| Tytuł: | Jeszcze |
Widzę, że nikt się kwapi więc ja przeszperałem swój dysk a że W108-109 Kocham tylko trochę mniej od /8 to coś tam też się znalazło.
Auteczko które dorwałem wracając z duńskiego Aalborga w mieście Aarhus - już kiedyś było o tym na forum ale bardzo chętnie wracam do niego (auta nie Danii, choc ona też przyjemna).
A to to już jakieś hamerykanckie wynalazki. Też już tu pewnie były ale mam to pokażę.
Coś jeszcze pewnie znajdę i można by zrobić z tego galerię W108-109. |
|
| Autor: | Radunio [ ndz mar 05, 2006 12:51 pm ] |
| Tytuł: | |
filippo pisze: można by zrobić z tego galerię W108-109.
Właśnie miałem nadzieję, że samoistnie coś takiego tu powstanie i w sumie wszystko idzie w dobrym kierunku Najcenniejsze są takie fotki jak te Twoje z Danii- jakość i niedostępność w necie- to pozwala stworzyć ciekawą galerię Pozdrawiam |
|
| Autor: | Bukol [ ndz mar 05, 2006 1:20 pm ] |
| Tytuł: | |
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 17&start=0 Kiedyś śmigałem nią po Warszawie... |
|
| Autor: | Maniek [ pn mar 06, 2006 9:56 am ] |
| Tytuł: | |
to i ja dorzuce zdjęcia ze swojego archiwum. Wszystkie znalezione w necie. Bijcie ale nie pamiętam gdzie
Czyżby to ten odrzutowiec bez skrzydeł??????????????
|
|
| Autor: | Mitu [ pn mar 06, 2006 12:40 pm ] |
| Tytuł: | Re: Uprzejmie donoszę. |
filippo pisze: zaprojektowanych przez Paula Brasq'a. Chyba Braqa... filippo pisze: Dokładniej jest to produkowany od marca 1968 roku model 300SEL 6.3 Wydaje mi się, że od grudnia 1967. filippo pisze: Jego prędkość maksymalna w cywilnej wersji to 221km/h. Nie będę się kłócił o jeden kilometr filippo pisze: Do 100km/h auto rozpędzało się w osiem sekund Zakładam, że czerpałeś z tzw. "dokładnych źródeł", które podają c.a. 8 sekund. Dokładnie to jest 6,5 (!) sekundy do 100 km/h tak jak domniemał Cem. filippo pisze: Oto wersja totalnie cywilna z "tylko" 3,5 litrowym V8 (200KM) czyli W108 300SEL 3,5 z 1971 roku.
Wszystkie 300 SEL to W 109. Jedynie 300 SEb to W 108 (I seria z motorem M 189 z W 112). |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|