MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Przeswit beczki na maxa https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17312 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | beenpl20 [ sob lut 25, 2006 6:33 pm ] |
Tytuł: | [W123] Przeswit beczki na maxa |
Witam! Mam pytanko co do merasia W123. Czy mozliwe jest zwiekszenie przeswitu beczki poprzez podkladki pod sprezyny a jesli tak to ile na takiej operacji mozemy uzyskac maksymalnie centymetrow? Jak taki samochod by sie sprawował. Czy mozna to zastosowac do zawieszenia przedniego i tylnego? Ogolnie chodzi o uterenowienie samochodu Pozdrowienia |
Autor: | maxmc [ sob lut 25, 2006 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Pewnie ,że idzie. Musisz sie liczyć ,że oponki bedzie "inaczej" zdierac a właściwości trakcyjne też sie zmieną. Na tym forum panuje jednak tendencja do przywracaniu blasku i ORYGINALNOŚCI naszym maszynom... Chcesz jeżdzic po terenie kup G-classe lub LandRovera - polecam - sprawdzaja sie. |
Autor: | beenpl20 [ ndz lut 26, 2006 8:31 am ] |
Tytuł: | |
Prosiłbym jednak o wiecej szczegółów. Jakie podkladki mozna zastosowac, w jaki sposob zmieni sie trakcja, i czy to nie bedzie niekozystnie wplywac na zawieszenie? |
Autor: | stanleym126 [ ndz lut 26, 2006 9:36 am ] |
Tytuł: | |
beenpl20 pisze: Prosiłbym jednak o wiecej szczegółów. Jakie podkladki mozna zastosowac, w jaki sposob zmieni sie trakcja, i czy to nie bedzie niekozystnie wplywac na zawieszenie?
Wygląd maksymalnie podniesionej beczki będzie przypominal beduina na wielbłądzie, a co za tym idzie pewne parametry trakcji na pewno ulegną zmianie.W jaki sposób trakcja sie zmieni tego nikt nie wie ,ponieważ pod tym kątem na pewno żaden z nas nie prowadzil badań z użyciem specjalistycznego sprzetu mierniczego. Tu nie jest Ośrodek Badawczo Rozwojowy MB. |
Autor: | erio [ ndz lut 26, 2006 9:48 am ] |
Tytuł: | |
będzisz scinać zewętrzną stronę opon ... przeglądu też nie przejdziesz ... a jakie podkladki to ktoś inny musi ci podpowiedziec ... są chyba takie jakies co sie wklada między zwoje ... na allegro poszukaj ... bo pod sprezyne raczej nie powinno sie podkladac nic coby ją podnioslo ( chyba moglaby wyskoczyc) a nad ... moze są jakies gumowe podkladki, ciekawe co z amortyzatorami ... dłuzsze jakies ? |
Autor: | beenpl20 [ ndz lut 26, 2006 10:02 am ] |
Tytuł: | |
erio pisze: będzisz scinać zewętrzną stronę opon ... przeglądu też nie przejdziesz ... a jakie podkladki to ktoś inny musi ci podpowiedziec ... są chyba takie jakies co sie wklada między zwoje ... na allegro poszukaj ... bo pod sprezyne raczej nie powinno sie podkladac nic coby ją podnioslo ( chyba moglaby wyskoczyc) a nad ... moze są jakies gumowe podkladki, ciekawe co z amortyzatorami ... dłuzsze jakies ?
Czyli rozumiem ze im wyzej podniose to tym bardziej bedzie zdzierac zewnetrzna strone opon? To sie odnosi tez do tylnego zawieszenia? Jesli chodzi o przeglad to na jaka wysokosc mogl bym podniesc zeby go zaliczyc. A moze ktos ma juz doswiadczenia ze zwiekszeniem przeswitu. Podobno sprezyny dostaja tez w 4 litery. Licze na opinie. Pozdrawiam! |
Autor: | Piotr Pawlak [ ndz lut 26, 2006 11:33 am ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Tu nie jest Ośrodek Badawczo Rozwojowy MB
Hehe!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dodano po 1 minutach.: A tak na serio!!! Kup nowe sprężyny włóż jedną gumową przekładkę i dalej nie kombinuj! Skórka za wyprawkę! pozdrawiam |
Autor: | Mroczny [ ndz lut 26, 2006 1:10 pm ] |
Tytuł: | |
podkładka pod sprężynę to najłatwiejszy sposób liftu aut na sprężynach - podkładka musi być przedłużeniem mocowania sprężyny - nic nie wypadnie i nie wkładaj nic między zwoje - pęknie sprężyna - ma charakterystykę liniową i niech tak zostanie co do parametrów trakcyjnych - jak po zmianie ustawisz na nowo geometrię będzie ok. podkładka nie zmieni charakterystyki pracy zawieszenia (wszak zostaje stara sprężyna). Zmienią się właściwości o tyle, że podniesiesz środek ciężkości, zwiększysz opory powietrza - stracisz dużo ze stabilności. Będziesz też musiał przerobić stabilizatory p.s. nie pochwalam takich patentów, jedynie odpowiadam na problem techniczny. Równie dobrze możesz założyć wyższe opony. więcej o lifotwaniu doczytasz tu http://www.rajdy4x4.pl/forum |
Autor: | kmieciuone [ ndz lut 26, 2006 1:47 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Ja bym niepolecał podnoszenia tyłu ze względu na półosie, które beda musiały pracować cały czas zgięte co doprowadzi do ich szybszego zużycia. A co do wyglądu i właściwości jezdnych to najlepszym skojarzeniem będzie niezaładowana ciężarówka np kamaz. Pozdrawiam Tomek. |
Autor: | beenpl20 [ ndz lut 26, 2006 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
kmieciuone pisze: Witam. Ja bym niepolecał podnoszenia tyłu ze względu na półosie, które beda musiały pracować cały czas zgięte co doprowadzi do ich szybszego zużycia. A co do wyglądu i właściwości jezdnych to najlepszym skojarzeniem będzie niezaładowana ciężarówka np kamaz. Pozdrawiam Tomek.
O wyglad sie nie martwie, To by byla wrecz zaleta ![]() A jesli chodzi o polosie to dlaczefgo by sie szybciej zuzywaly? |
Autor: | Mroczny [ ndz lut 26, 2006 3:10 pm ] |
Tytuł: | |
bo zmieni się ich kąt pracy chyba, że opuścisz dyfer - ale to już większa rzeźba |
Autor: | beenpl20 [ ndz lut 26, 2006 4:37 pm ] |
Tytuł: | |
Mroczny pisze: bo zmieni się ich kąt pracy
chyba, że opuścisz dyfer - ale to już większa rzeźba Nie na pewno nie zalezalo by mi przedewszystkim na przeswicie a nie na wysolosci od gleby do nadwozia Jesli ktos jest zainteresowany to w czasopismie wedkarskim "Wędkarski Świat" jest artykol pt. "Terenówka za dychę" odnosnie modyfikacji beczki |
Autor: | _me: how_ [ pn lut 27, 2006 1:06 am ] |
Tytuł: | |
beenpl20 pisze: Jesli ktos jest zainteresowany to w czasopismie wedkarskim "Wędkarski Świat" jest artykol pt. "Terenówka za dychę" odnosnie modyfikacji beczki.
Chetnie poczytam, co kolegom wyszlo, bo to tak jakbyśmy na forum debatowali nad tjuningiem wędki... |
Autor: | beenpl20 [ pn lut 27, 2006 7:51 am ] |
Tytuł: | |
Sprostowanie: Nie w najnowszym numerze Wędkarskiego Świata. Artykul ten ukazal sie w roku bodaj ze 2001 ale glowy uciac bym se nie dal ![]() |
Autor: | Duszek [ pn lut 27, 2006 10:20 am ] |
Tytuł: | |
beenpl20 pisze: Jesli ktos jest zainteresowany to w czasopismie wedkarskim "Wędkarski Świat" jest artykol pt. "Terenówka za dychę" odnosnie modyfikacji beczki
Jeżeli się nie mylę to był numer kwietniowy i to był żart. Czytałem to, ale dokładnie nie pamiętam. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |