Witam,
Ostatnio przeglądałem forum pod kątem informacji na temat klasy i marki oleju do wspomagania kierownicy. Wielu użytkowników leje do pompy wspomagania olej AFT 220 a oto fragment jego opisu:
Cytuj:
Odpowiedni zarówno do przekładni samochodowych, jak i sprzętu budowlanego oraz układów kierowniczych i hydraulicznych, gdzie zalecany jest olej o specyfikacji Dexroii II. Spełnia specyfikacje: GM Dextron II D; Allison typ C-4;Caterpillar TO-2; Mercedes Benz 236.7; ZF TE-ML 09/11/ 14.
Natomiast ATF 200 ma następujący opis:
Cytuj:
Olej do samochodowych przekładni automatycznych zalecany również do niektórych automatycznych przekładni w samochodach ciężarowych, układów kierowniczych i innych systemów samochodowych sterowanych hydraulicznie. Spełnia specyfikacje: GM typ A; Suffix A; Allison Typ C3; Mercedes Benz 236.2.
W instrukcji obsługi W123 240 D napisane jest, iż należy stosować olej specyfikacji GM typ A suffix A. Więc mam pytanie: czy ATF 220 można używać bez ryzyka? Bo na forum wiele osób ten właśnie olej polecało.
Student