MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Wymiana dolnego sworznia zwrotnicy w 123 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17184 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Karol [ pn lut 20, 2006 4:10 pm ] |
Tytuł: | [W123] Wymiana dolnego sworznia zwrotnicy w 123 |
Dziś pojechałęm do znajomego mechanika, bo miałem problem z przednim lewym zawieszeniem. Okazało się, że do wymiany jest dolny sworzeń zwrotnicy (chyba, że coś przekręciłem - taki element, na którym cała zwrotnica się obraca, z gumką na środku). Jest już poważnie zurzyty, gdy podniosę bok i chwycę za koło wówczas całe zawieszenie lewe sięprzesuwa na tym elemencie. Szukałem poforum, ale nei znalazłem interesujących informacji - gdzie w okolicach Warszawy i za ile można dostać taki element (kupić nowy, czy może wystarczy używany ze szrotu - jeżdżę mało, poniżej 10 000 km rocznie), a takżę jak go wymienić i czy w ogóle da się go wymienić we własnym zakresie? Hm...to chyba tyle, dzięki za pomoc ![]() |
Autor: | Maniek [ pn lut 20, 2006 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze najlepiej kupić nówkę. Nie jest to droga sprawa, przynajmniej jeśli idzie o cenę części. Lemforder kosztuje chyba coś ok 60 zł i to jest najlepsza z mozliwych propozycji. Innej firmy sworznie będą nieznacznie tańsze ale znacznie gorsze. Dostaniesz taki sworzeń od ręki w sklepie Kal Car na Powstańców/Muszlowej w Warszawie. Wymiana to dość powazna sprawa. Niektórzy próbują wbijać młotkiem, a tak naprawdę potrzebna jest prasa i to taka dostosowana do wtłaczania sworzni. Nie polecam zabierać się za to samemu. Pozdrawiam |
Autor: | stanleym126 [ pn lut 20, 2006 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
Na jesieni kupowałem ten sworzeń firmy Moog w Intercarsie za ok. 50 zl juz nie pamietam dokladnie. Sam jeden tego nie wymienisz, a i fachowcom zabiera to sporo czasu. Ja potrafiąc go wymienic wolalem by zrobili to mechanicy. |
Autor: | Stawros [ pn lut 20, 2006 7:38 pm ] |
Tytuł: | |
O ile chodzi o demontaż to nie nastręcza on zbyt wielu trudności, natomiast jeżeli chodzi o montaż nowego, to bez odpowiedniego przyrządu (budowa banalnie prosta , ale trzeba go mieć ![]() |
Autor: | ux [ pn lut 20, 2006 8:21 pm ] |
Tytuł: | |
Musiałem to zrobić we wrześniu. Zrobiłem, ale popełniłem 2 poważne błędy: 1. z powodu braku kasy wrzuciłem słabej jakości sworznie (wypomnieli mi to od razu u Wroneckich we W-wiu - polecam ten warsztat) 2. poważniejszy - zrobiłem to w beznadziejnym warsztacie na starobrzeskiej w Brzegu (tego warsztatu serdecznie nie polecam). Przy pierwszej rozmowie kolesie powiedzieli, że maja prasę i wszystkie potrzebne narzędzia. Jak rozkręcili koło to powiedzieli, że ich prasa tego nie wykona, więc robili to ręcznie = młotek i wybijak. No i rozpiep... mi czujnik ABS. (chcieli go sklejać!!!!!!!). Po 2 m-cach kłótni wywalczyłem 350 PLN zwrotu. Oczywiście nie udało mi się już kupić tego czujnika i jeżdzę bez ABS'u. (przy okazji informuję, że od jakiegoś czasu jest zaraz handlu używanymi częściami z kilkunastu kategorii, m.in. ukł. hamulcowy, pasy, inst. gaz., itp. Jeśli ktoś coś popsuje w warsztacie to nie może już wstawiać używek). Radzę: Sworzeń Lemfordera (do 70pln) i porządny warsztat, co już wymieniał sworznie w MB i ma do tego sprzęt. U Wroneckich powiedzieli, że by to zrobili za 140 PLN (wymiana 2 sztuk). Odradzam: Pozornych oszczędności czasu i pieniędzy. |
Autor: | Karol [ pn lut 20, 2006 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
No to już wiem na czym stoje ![]() ![]() ![]() A tak w ogole jaka jest żywotność tego sworznia dolnego zwrotnicy, a jaka górnego?? Dzięki za pomoc ![]() |
Autor: | wojz [ pn lut 20, 2006 11:33 pm ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: Nie polecam zabierać się za to samemu
Nie uczęszczał Kolega na wykłady dr Komina? ![]() Karol, jakby co, to w dziale warsztat na stronie klubowej masz opis wymiany. ![]() |
Autor: | Maniek [ wt lut 21, 2006 9:25 am ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Nie uczęszczał Kolega na wykłady dr Komina?
![]() Uczęszczał tylko że ja lubuje się w pierwszej kategorii napraw - w warsztatach "o kafelkowanej podłodze", których dr komin z założenia nie opisuje ![]() BTW Właśnie wczoraj odebrałem auto z naprawy przedniego zawieszenia z wymianą jednego ze sworzni dolnych. Założone 3 lata temu podróbka wytrzymała raptem 30 tys km ![]() |
Autor: | Karol [ śr mar 01, 2006 6:23 pm ] |
Tytuł: | |
No i po kłopocie ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ixes [ śr lis 29, 2006 2:28 pm ] |
Tytuł: | |
Ja pytałem w P-niu i chcieli 200 zł bez sworznia ![]() ![]() Mam jeszcze pytanie dużo ze śrub które wykręcałem były posmarowane niebieskim Loctit'em czy jutro jak będę wszystko składał posmarować je też loctit'em?? pozdrawiam Ixes |
Autor: | MacKuz [ śr lis 29, 2006 2:32 pm ] |
Tytuł: | |
Tutaj masz dokładnie opisaną procedurę wymiany sworznia... http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/125/77/ |
Autor: | ixes [ śr lis 29, 2006 4:24 pm ] |
Tytuł: | |
Wiem znam tą instrukcję na pamięć bez niej nawet nie zabrałbym się do tego. Jednak odpowiedzi na moje pytanie tam nie ma czy samrować loctit'em czy nie? pozdrawiam Ixes |
Autor: | MacKuz [ śr lis 29, 2006 6:23 pm ] |
Tytuł: | |
ixes pisze: Jednak odpowiedzi na moje pytanie tam nie ma czy samrować loctit'em czy nie?
Ja niczym nie smarowałem śrub poza psiknięciem WD40 kluczowe śruby i tak są samokontrujące czyli te na sworzniach. |
Autor: | Grigorij0 [ śr lis 29, 2006 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
Ja radze posmarować. Teoretycznie rdzewieć nie powinno ale przy ilościach soli jakie sypie sie na drogi w Polsce... Jak przykręcałem stabilizator przedni w w124 to wszystkie sróby smarowałem - nie zaszkodzi, a podobno dzięki temu się tam potem woda nie dostaje i łatwiej się rozkręca, za jakieś 10 lat dam znać czy to prawda ![]() |
Autor: | ixes [ czw lis 30, 2006 2:41 pm ] |
Tytuł: | |
Wszystko poskręcane bardzo szybko i bez problemu. W czasie jazdy jednak nadal słychać delikatne stuki okazało się że to końcówka/ki drążka. Teraz pytanie jest inne jak poznać która końcówka ma dosyć ?? ![]() chodzi o końcówki nr. 29 i 32 bo całą "rurką" nr. 25 rusza się dość łatwo ręką, ale myślę sobie że może to wina jednej końcówki? pozdrawiam Ixes |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |