MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Odpowietrzenie auta, gdzie ta pompka?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17130
Strona 1 z 2

Autor:  veedo [ ndz lut 19, 2006 2:37 am ]
Tytuł:  [W123] Odpowietrzenie auta, gdzie ta pompka?

Witam, mam taki problem gdyż ostatnio w ciagu jednego tygodnia zabrakło mi parę razy paliwa: ) i oczywiście go na zaciąg odpalałem bo niewiem dokładnie jakim innym sposobem mogę to zrobić. Z tego co wiem to powinna być pompka do odpowietrzania ale nie jestem pewnien czy u mnie ona jest, w każdym razie niezbyt wiem jak wygląda, może ktoś udostępnił by zdjęcie? bo żadnego czegoś podobnego do guziczka niezalazłem którym to można odpowietrzać, czy w każdym W123 były takie pompki?

Autor:  stanleym126 [ ndz lut 19, 2006 10:46 am ]
Tytuł: 

Masz opis odpowietzania ze zdjęciami.Nr 3 oznaczona śroba ktorą się odręca do konca i później pompuje paliwo,aż przestanie wypływać powietrze z tloczka.
http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr ... wietrzenie

Autor:  veedo [ wt lut 21, 2006 8:21 pm ]
Tytuł: 

Dziekuje bardzo, mam te pokrętło ale niemogę odkręcić, chyba się trochę skleiło, znajdę chwilkę czasu to coś z tym zrobię.

Autor:  stop [ wt lut 21, 2006 10:52 pm ]
Tytuł: 

aa czy w124 89r 2OOD to tosamo

Autor:  stanleym126 [ śr lut 22, 2006 6:48 am ]
Tytuł: 

veedo pisze:
Dziekuje bardzo, mam te pokrętło ale niemogę odkręcić, chyba się trochę skleiło, znajdę chwilkę czasu to coś z tym zrobię.


To się zdarza. Trzeba kluczem zaciskowym regulowanym odkręcić.

Autor:  veedo [ śr lut 22, 2006 7:35 pm ]
Tytuł: 

Odkręciłem i już mogę pompować, a jak tej śruby "drążnej' nieodkręce to nieda rady zapalić jak trochę popompuje pompką? wtedy się nieodpowietrzy poprostu?

Autor:  stanleym126 [ śr lut 22, 2006 10:15 pm ]
Tytuł: 

veedo pisze:
Odkręciłem i już mogę pompować, a jak tej śruby "drążnej' nieodkręce to nieda rady zapalić jak trochę popompuje pompką? wtedy się nieodpowietrzy poprostu?


Mam prośbę.Opisz to spokojnie co i jak z tym odpowietrzaniem jest u ciebie.

Autor:  veedo [ czw lut 23, 2006 9:14 am ]
Tytuł: 

:) Znaczy się tak : Pomkę już odkręciłem i sprawdziłem czy pompuje i ona jest ok, ale na tej stronie co mi podałes jest napisane, że trzeba odkręcić śrubę nr.3 "drążną" od przewodu paliwowego po to żeby powietrze mogło tamtędy wylecieć. A moje pytanie jest takie czy da rady go odpalic jeżeli tej śruby nieodkręce tylko sobie popompuje?

Autor:  stanleym126 [ czw lut 23, 2006 9:22 am ]
Tytuł: 

veedo pisze:
:) Znaczy się tak : Pomkę już odkręciłem i sprawdziłem czy pompuje i ona jest ok, ale na tej stronie co mi podałes jest napisane, że trzeba odkręcić śrubę nr.3 "drążną" od przewodu paliwowego po to żeby powietrze mogło tamtędy wylecieć. A moje pytanie jest takie czy da rady go odpalic jeżeli tej śruby nieodkręce tylko sobie popompuje?


Z tą srubą to taka porada książkowa.Normalnie odkręca sie pompkę i pompuje.Jak jest uklad zapowietrzony to przez jakiś czas tłoczek będzie pracowal b. lekko i w miarę ciśnienia tloczek będzie pracowal coraz ciężej z takim charakterystycznym odglosem jakby drut pękal.Wówczas z pompki nie powinni wydobywac sie już pęcherzyki powietrza tylko wylewać paliwo bez powietrza.Wtedy należy pomkę zakręcić.Dobrze jest jak obok pompy paliwowej jest zamontowany przezroczysty filtr paliwa tak jak fabrycznie.Widać wtedy czy w nim jest paliwo i czy dostają sie pęcherzyki powietrza.

Autor:  veedo [ czw lut 23, 2006 8:52 pm ]
Tytuł: 

Aha no to będe śmigał aż zabraknie paliwa a później sprawdzę tą pompke, filterek jest przezroczysty i wszystko w nim widać bo jest nowy. Wielkie dzięki, wiem już troche wiecej o beczce.

Autor:  stanleym126 [ pt lut 24, 2006 6:16 pm ]
Tytuł: 

veedo pisze:
Aha no to będe śmigał aż zabraknie paliwa a później sprawdzę tą pompke, filterek jest przezroczysty i wszystko w nim widać bo jest nowy. Wielkie dzięki, wiem już troche wiecej o beczce.


dla samego sparwdzenia nie musisz wyjeźdźać paliwa do końca.Wystarczy,żę odkręcisz filtr paliwa, wylej z niegoropkę i załóż z powrotem.Chdzi o to by dostało sie powietrze do ukladu i później popompuj.

Autor:  mycha [ ndz lut 26, 2006 4:43 pm ]
Tytuł: 

witka kilkakrotnie brakło mi paliwka (uzkodzony czujnik w baku hehe)pompka napompowałem az poczułem opór a potem 2 lub 3 razy pokęciłem rozrusznikiem i łapał bez problemowo [zlosnik]

Autor:  veedo [ czw mar 02, 2006 6:12 pm ]
Tytuł: 

niewylewałem ropki z filtra ale dzisiaj przez przypadek zabrakło paliwa, wydawało się że jeszcze troche powinno być no ale niebyło, lecz zalałem piątke która miałem w bagażniku i zacząłem popmować, zrobił się opór i zaczeła ropa wyciekać z pompki i go próbuje zapalić a tu guzik, stoje se na obwodnicy i czekam aż ktoś przyjedzie po mnie i pociągnie :) następnym razem spróbuje odkręcić tą śrubkę i zobaczymy co będzie

Autor:  Grigorij0 [ czw mar 02, 2006 10:52 pm ]
Tytuł: 

mycha pisze:
kilkakrotnie brakło mi paliwka (uzkodzony czujnik w baku hehe)


poszukaj tematu na forum, naprawa jest banalna i już więcej brak paliwa Cie nie zdziwi ;)

Autor:  MarcinJUNAK [ wt wrz 05, 2006 6:27 pm ]
Tytuł:  nie mam ręcznej pompki do odpowietrzania silnika

mam nadzieję ze temat jest jeszcze aktualy choć troche wiekowy
moja beczka chyba ma pompe wtryskową od busa 207D przynajmniej tak mi powiedział kolega który juz nie raz jeździł beczka i nigdy nie widzial takiej pompy jak moja.Chodzi mi wlasnie o ta pompke do odpowietrzania która widnieje na zdjeciach,czy jest to możliwe,chcialem jeszcze dodać ze na moim bloku silnika widnieje data 1992 która to wg tego kolegi jest data produkcji bloku silnika,wiec jeszcze raz,czy jest to mozliwe?
Tak w ogóle to kupiłem beczke w kwietniu i dowiedziałem sie ze samochód był gruntownie odnawiany ale robiony jeden z dwóch wiec na pewno ma jakieś zaporzyczenia

pzdraqwiam Marcin
[/quote]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/