MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1703 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Macieja [ śr sty 22, 2003 5:58 pm ] |
Tytuł: | Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
Jakie w ogole powinny byc obroty w W240D ? Wydaje mi sie, ze mam za duze, auto rusza praktycznie bez wciskania pedalu gazu. Dodam, ze mam manuala. |
Autor: | Maniek [ śr sty 22, 2003 6:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
Macieja pisze: auto rusza praktycznie bez wciskania pedalu gazu.
Dodam, ze mam manuala. I tak być chyba powinno. U mnie na dobrze rozgrznym silniku, ruszając na wstecznym wcale nie musze się starać delikatnie puszczać sprzęgła (nie dotykając gazu oczywiście) Za dużych obrotów razczej nie mam, bo chyba bym odnotował większe zużycie paliwa, gdy tymczasem jest ono niższe niż ustawa przewiduje. |
Autor: | webster [ śr sty 22, 2003 7:04 pm ] |
Tytuł: | |
W dieslu nawet mając normalne obroty jak się postara to się ruszy bez gazu...w benzyniaku jest to nierealne...tak więc mając diesla to chyba norma...chyba że się mylę.. ![]() |
Autor: | laudan [ śr sty 22, 2003 8:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
Maniek pisze: Za dużych obrotów razczej nie mam, bo chyba bym odnotował większe zużycie paliwa, gdy tymczasem jest ono niższe niż ustawa przewiduje.
A ile pali? |
Autor: | laudan [ śr sty 22, 2003 8:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
Macieja pisze: Jakie w ogole powinny byc obroty w W240D ? Wydaje mi sie, ze mam za duze, auto rusza praktycznie bez wciskania pedalu gazu.
Dodam, ze mam manuala. Z tego co pamietam obroty biegu jalowego to okolo 650 obr/min. Moj tez rusza bez dodania gazu jak sie ostroznie obchodze z pedalem gazu. Diesel to wysoki moment obrotowy przy nizszych niz bezyna obrotach. |
Autor: | Maniek [ czw sty 23, 2003 4:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
laudan pisze: A ile pali?
6l/100 trasa przy nieprzekraczaniu 120km/h 8,5l/100 to maksymalne jakie udało mi się zabserwować przy jeździe po mieście gdy zafascynowały mnie dużo lepsze osiągi po wymianie końcówek wtrysków. W normalnej dla mnie eksploatacji 7 - 7,5 l/100 Całość to skutek uboczny walki z problemem nieodpalania podczas mrozów + Shell Diesel Extra Pozdrawiam ![]() |
Autor: | laudan [ pt sty 24, 2003 7:48 pm ] |
Tytuł: | Re: Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
Maniek pisze: 6l/100 trasa przy nieprzekraczaniu 120km/h
8,5l/100 to maksymalne jakie udało mi się zabserwować przy jeździe po mieście gdy zafascynowały mnie dużo lepsze osiągi po wymianie końcówek wtrysków. W normalnej dla mnie eksploatacji 7 - 7,5 l/100 Całość to skutek uboczny walki z problemem nieodpalania podczas mrozów + Shell Diesel Extra Pozdrawiam ![]() Napisz Maniek co Ty mu zrobiles podczas tej ubocznej walki ![]() Moj pali w trasie okolo 8 przy 120, jazda powyzej to wzrost do okolo 10 Miasto okolo 9 litrow ![]() |
Autor: | Maniek [ sob sty 25, 2003 4:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
laudan pisze: Napisz Maniek co Ty mu zrobiles podczas tej ubocznej walki
![]() Moj pali w trasie okolo 8 przy 120, jazda powyzej to wzrost do okolo 10 Miasto okolo 9 litrow ![]() Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale silnik to 240D z ostatniej fazy produkcji po 09. 1982 1. Od 3,5 tankuje w 99% na stacjach SHELL (kiedyś pisałem że to coś daje) 2. Duży wzrost mocy i również niewielki spadek spalania dała wymiana wydechu. Początkowy odcinek rury okazał się porowaty nie tylko z zewnętrz, ale także w środku odstawały w nim strupy. 3. Najważniejsze: wymiana końcówek wtryskiwaczy (od modelu 124) dała kolejny wzrost mocy i spadek spalania zwłaszcza przy niedelikatnym obchodzeniu się z gazem 4. Regulacja kąta wtrysku 5. Uszczelnienie sekcji pompy wtryskowej 6. Sprawdzenie wydajności pompy paliwa 7. Regulacja luzów zaworówych 8. Ogólny dobry stan zawieszenia - geometria jest napewno OK ps; Muszę się przyznać, że nie wiem z jakiego modelu mam dyferencjał (na 90% pochodzi z innego auta), ale wkrótce to sprawdze. Nie zmienia to faktu, że osiągi mojego samochodu są znacznie lepsze niż miało to miejsce przed dokonaniem powyższych zabiegów. POzdrawiam i życzę miłego "tjunowania" ![]() |
Autor: | laudan [ pn sty 27, 2003 5:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
Maniek pisze: 3. Najważniejsze: wymiana końcówek wtryskiwaczy (od modelu 124) dała kolejny wzrost mocy i spadek spalania zwłaszcza przy niedelikatnym Od jakiego silnika masz koncowki, 200D? Maniek pisze: 4. Regulacja kąta wtrysku 5. Uszczelnienie sekcji pompy wtryskowej 6. Sprawdzenie wydajności pompy paliwa Gdzie ustawiales pompe? Maniek pisze: ps; Muszę się przyznać, że nie wiem z jakiego modelu mam dyferencjał (na 90% pochodzi z innego auta), ale wkrótce to sprawdze. Jakie masz przelozenie? 3 ostatnie cyferki w numerku mostu. Maniek pisze: Nie zmienia to faktu, że osiągi mojego samochodu są znacznie lepsze niż miało to miejsce przed dokonaniem powyższych zabiegów.
POzdrawiam i życzę miłego "tjunowania" ![]() Rowniez pozdrawiam:) |
Autor: | Maniek [ pn sty 27, 2003 6:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
laudan pisze: Od jakiego silnika masz koncowki, 200D?
Gdzie ustawiales pompe? Jakie masz przelozenie? 3 ostatnie cyferki w numerku mostu. 1. Nie wiem, ale się dowiem jak będę gadał z mechanikiem i o ile ten będzie pamiętał. A tak wogóle to nie były one takie same w 200D, 250D i 300D? 2. Mechanika Pojazdowa Leszek Borowski Piastów ul Krasińskiego 28, polecam bo warsztat dobry i profesjonalny tylko zawalony strasznie robotą, a więc dla cierpliwych. 3. No właśnie muszę to sprawdzić, bo nie wiem. |
Autor: | Sebian [ pn sty 27, 2003 7:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Krotkie pytanie: jak i gdzie reguluje sie obroty ???? |
Macieja pisze: Jakie w ogole powinny byc obroty w W240D ? Wydaje mi sie, ze mam za duze, auto rusza praktycznie bez wciskania pedalu gazu.
Dodam, ze mam manuala. W mojej bece różnie bywało - czasem sie przesterowywała. W sumie możesz to zrobic na słuch. Regulacji dokonuje się przy pompie za pomoca małej śrubki - byle delikatnie kręcić i kontrować. Robiłem kiedyś eksperyment: ruszyłem puszczając sprzęgło nie dodając gazu (każde auto tak ruszy, o ile pamietasz manewry podczas kursu na prawo jazdy), beczułka sie zaczynała toczyć, a ja tylko wciskałem sprzęgło i przerzucałem biegi - fajna jazda bez gazu ![]() Pamiętam jedno - beka ruszała z 4-ki w sytuacjach awaryjnych, dzięki czemu nie robiłem korków w centrum W-wy ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |