MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Diagno świec żarowych pręcikowych inst.szybko grzejąc https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17011 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Irek [ wt lut 14, 2006 10:08 am ] |
Tytuł: | [W123] Diagno świec żarowych pręcikowych inst.szybko grzejąc |
Panowie Znawcy czytam sobie kilka wątków ale chyba niezbyt lotny jestem (dzisiaj) . jak najszybciej sprawdzić świece ? Coś mi nie chce zapalić po dłuższym postoju a wcześniej coś się zwarło ,zaśmierdziało(w kabinie) i......... zagdakał pojeździł cały dzień . Jednak po prawie trzech tygodniach postoju (urlop i wyjazd) nie klekoce . Grzałem mu cały układ wtryskowy był gorący,zmieniłem filtr paliwa ,teraz chcę sprawdzić świece.To jednak elektryka której nie lubię ![]() Pomocy. |
Autor: | wielki3333 [ wt lut 14, 2006 1:14 pm ] |
Tytuł: | |
najprostszy sposób to odkręć przewody ze świec kawałek kabelka połączyć plus od akumulatora i dotykać gwintu świecy jak iskrzy to ok a jak nie to do wymiany |
Autor: | stanleym126 [ wt lut 14, 2006 5:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Diagno. świec żarowych pręcikowych inst.szybko grzejąca |
,teraz chcę sprawdzić świece.To jednak elektryka której nie lubię ![]() Pomocy.[/quote] Tutaj masz opois tego co chcesz http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr014.html#szybkie |
Autor: | MECENAS [ czw lut 16, 2006 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli masz wszystko dobrze, a przy włączeniu nie swieci kontrolka a po uruchomieniu po kilku sekundach zaczyna świecić to znak że trzeba poszukac spalonej świecy -instrukcje jak wyżej (jeśli nie chcesz " na iskrę" to weź próbnik albo żarówkę podłącz go do + i dotykaj po kolei swiec -po uprzednim zdjęciu przewodów) Jeśli wszystko jest OK to może być rozrusznik (za wolno kręci), słaba komprecha, albo po prostu akumowi trochę zebrało się a strajk. |
Autor: | Irek [ pn lut 20, 2006 7:56 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki serdeczne za wszystkie pomocne podpowiedzi .Jak zawsze profesjonalne .Sprawa była banalna -padły trzy świece .Po wymianie wszystko jest OK.Jednak nie było to takie proste bo faceci w sklepach troszkę się dziwili ze mam zamontowane świece BOSCH 250 201 010 są to świece 9-cio voltowe szybko grzejne podczas gdy ich odpowiedniki w katalogach są 11 V .Na szczęście tylko w katalogach bo fizycznie to świece 9-cio voltowe.Zakupiłem świece FEBI.Poprzednie BOSCHA troszkę za krótko pracowały. Najprostszym sposobem było sprawdzanie zwykłym drutem . Dla zainteresowanych dodam że po wykręceniu jedna z nich była mocno pokryta nagarem .Pozostałe trzy nie aż tak bardzo(ciekawe czy to ma coś wspólnego z OR czy raczej regulacji np zaworów) Inna myślę cenna wskazówka dla nowicjuszy to wykręcanie świecy za pompą ( w moim przypadku gwint 21) tam raczej ciężko się wcisnąć z kluczem dynamometrycznym.Dokręciłem ręcznie .Ma ktoś jakiś sposób??? Nie wiem czy znacię tą stronkę : http://ecat-online.bosch.de/toc/de/9iqq ... aVersion11 |
Autor: | wielki3333 [ pn lut 20, 2006 9:53 am ] |
Tytuł: | |
dobry drut -nie jest zły |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |