MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wyłamujące się wzajemnie koła przy skręcaniu m123
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16972
Strona 1 z 1

Autor:  Blaster [ ndz lut 12, 2006 7:39 pm ]
Tytuł:  Wyłamujące się wzajemnie koła przy skręcaniu m123

Witam
Mam mercedesika 123 300d i mam z nim następujący problem
A mianowicie podczas mocniejszego skręcania w prawo lub w lewo mam wrażenie że koła zaraz mi sie wyłamią objaw jest taki że całe auto przeskakuje albo sie np doprzodu sunie na śniegu
Podczas skręcania toty kół są takie że bardzo mocno schodzą się do siebie (pojawia sie bardzo dóża zbierzność)
W zawieszeniu nie ma żadnych luzów jedyne co może być powodem to to że autku mi troche za nisko przód siedzi,
Czy miał ktoś taki problem i jak ewentualnie go rozwiązał???

Autor:  MacKuz [ ndz lut 12, 2006 8:49 pm ]
Tytuł: 

hmmm dziwne rzeczy opowiadasz ....
Blaster pisze:
Podczas skręcania toty kół są takie że bardzo mocno schodzą się do siebie (pojawia sie bardzo dóża zbierzność)

przy skrecie koła pochylają sie na bok jeden lub drugi w celu pomniejszenia promienia skręty ae zeby sie zbiegały pierwsze słysze.

Mam pomysł
zmiesz odległość kół jak są wyprostowane przed kołęm i za kołem zobaczymy jaką masz zbieżność/rozbieżność

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ ndz lut 12, 2006 8:59 pm ]
Tytuł: 

HmmmBlaster a to jest twój pierwszy mercedes?? Bo amm wrazenei że twoj samochód zachowuje się normalnei tylko ty nei jesteś przyzwyczajony do neimeickeij myśli technicznej i stąd te obawy. Kola "kładą" sie na ziemie w celu lepszej przyczepności opony z podlożem na zakrętach

Autor:  MercBeginner [ pn lut 13, 2006 2:08 am ]
Tytuł: 

Może zamiast drążków są wstawione teleskopy klapy bagażnika poloneza [zlosnik] Pardon... :)

naprawdę dziwna sprawa, ale najwyraźniej chodzi o normalne dla MB pochylenie kół przy skręcie.

Autor:  qzyn [ pn lut 13, 2006 6:54 am ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
normalne dla MB pochylenie kół przy skręcie.


... i to znaczne pochylenie.
Generalnie dol jest blizej srodka auta niz gora. Przechylaja sie do srodka zakretu.

Autor:  Blaster [ pn lut 13, 2006 8:54 am ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
Mam pomysł
zmiesz odległość kół jak są wyprostowane przed kołęm i za kołem zobaczymy jaką masz zbieżność/rozbieżność

Zbieżność przy wyprostowanych kołach jest ok
a problem pojawia się przy skręcaniu koła aż przeskakują

To nie jest tak że mój pierwsz merc bo mam jeszcze 123 220D tylko jego rzywot dobiega końca i mimo iż to grat i to po kilku poważnych wypadkach to taki problem w nim nie występuje dlatego jeste zdezorientowany o co chodzi
Mam z tym problem już okoł 2 lata w w końcu myśle sobie że czas coś z tym zrobić

[/quote]

Autor:  krzys124 [ pn lut 13, 2006 1:19 pm ]
Tytuł: 

sprawdz górne gumy

Autor:  robertino41 [ wt lut 14, 2006 9:23 am ]
Tytuł:  Mialem to samo

Koledzy,ktorzy odpowiadają na twoje zapytanie nie mieli widocznie nigdy podobnej dolegliwości.Ja w moim poprzednim autku mialem.Problem polega na tym,ze masz wylamane,lub wcale nie masz ograniczników skretu.Jesli są uszkodzone-to kola w twoim samochodzie w zasadzie nie mają najmniejszego problemu,aby ustawic sie zupelnie "bokiem"-sprawdz i poinformuj

Autor:  Blaster [ wt lut 14, 2006 9:12 pm ]
Tytuł:  Re: Mialem to samo

robertino41 pisze:
Koledzy,ktorzy odpowiadają na twoje zapytanie nie mieli widocznie nigdy podobnej dolegliwości.Ja w moim poprzednim autku mialem.Problem polega na tym,ze masz wylamane,lub wcale nie masz ograniczników skretu.Jesli są uszkodzone-to kola w twoim samochodzie w zasadzie nie mają najmniejszego problemu,aby ustawic sie zupelnie "bokiem"-sprawdz i poinformuj

Witam
Zdońżyłem zaóważyć że nie mieli takiego problemu
Ogeaniczniki są na swoich miejscach całe i zdrowe i koła nie ustawiają się bokiem
Problem jest taki że skręcają się nierównomiernie: tzn a oko w porównaniu z 2 moim mercem przy maksymalnym skręce np w prawo prawe koło (po str pasażera) wykręca się za mało w drógą strone jest tak samo tylko problem jest z lewym kołem

Nie wiem jak to możliwe lub ewentualnie jak to się reguluje

Autor:  Stawros [ śr lut 15, 2006 12:10 am ]
Tytuł: 

Krzys 124 dość enigmatycznie stwierdził że:

krzys124 pisze:
sprawdz górne gumy


i jeżeli chodzi mu o silentblock górnego wahacza to całkowicie się z nim zgadzam, z drugiej strony twierdzisz że:
Blaster pisze:
W zawieszeniu nie ma żadnych luzów


w związku z tym że uszkodzenia zawieszenia i układu kierowniczego są raczej dosyć łatwe w diagnostyce (wystarczy druga osoba do kręcenia fajerą , kawałek kanału i zwykła breszka czyli łomik czyli kawałek pręta :lol: ) a Ty ryzykujesz życie swoje i innych użytkowników dróg już przynajmniej od niedzieli , proponuję Ci wizytę u najbliższego mechanika, który w 5 minut ustali usterkę lub rozwieje Twoje wątpliwości.
Sorry, ale mamy ostatnio drobne problemy z limitem transferu a Twój problem wydaje mi się bardzo łatwy do rozwiązania na miejscu a trudny na odległość, zamykam wątek.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/