MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] ekonomizer w Mesiu 123 230E
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16970
Strona 1 z 2

Autor:  longpit [ ndz lut 12, 2006 5:40 pm ]
Tytuł:  [W123] ekonomizer w Mesiu 123 230E

Witam
Mam pomysł na ekonomizer w mesiu 123 230E skąd inąd nie mój.
Przymierzam się do jego realizacji. potrzebna mi wiedza gdzie znajduja się przewody zasilające wtryskiwacz paliwa.
Będzie to miliamperomierz z potencjometrem, WSKAŹNIK będzie zgrubnie określał największe zurzycie paliwa.
Prosze o podpowiedź.
Dziekuję i pozdrawiam.

Autor:  Jarzyn [ ndz lut 12, 2006 7:06 pm ]
Tytuł: 

longpit pisze:
Witam
Mam pomysł na ekonomizer w mesiu 123 230E skąd inąd nie mój.
Przymierzam się do jego realizacji. potrzebna mi wiedza gdzie znajduja się przewody zasilające wtryskiwacz paliwa.
Będzie to miliamperomierz z potencjometrem, WSKAŹNIK będzie zgrubnie określał największe zurzycie paliwa.
Prosze o podpowiedź.
Dziekuję i pozdrawiam.


W kowala się bawisz?
[zlosniki]

Autor:  stanleym126 [ ndz lut 12, 2006 7:17 pm ]
Tytuł:  Re: ekonomizer w Mesiu 123 230E

potrzebna mi wiedza gdzie znajduja się przewody zasilające wtryskiwacz paliwa.

Jakie przewody? elektryczne? bo wtryskiwacze są mechaniczne.Uściślij kolego pytanie. Pomysl popieram o ile jest realny. Największe osiagnięcia czlowieka zaczynały sie od prostych i banalnych pomyslow.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 12, 2006 8:04 pm ]
Tytuł: 

Cos sie koledze pomerdało-ktos napowiadał jakis pierdoł i kolega uwiezył-niestety musze zmartwic ale jest to niewykonalne technicznie i juz.Poza tym w 123 z silnikiem benzynowym mozna miec ekonomizer....fabryczny i działajacy. [oczko]

Autor:  longpit [ ndz lut 12, 2006 8:06 pm ]
Tytuł: 

To fakt wtrysk jest mechaniczny :lol: . I tutaj ten banalny pomysł staje się trudny do wykonania :oops:

MERCEDES 4 EVER jak działa ten fabrycznie montowany ?
Może jakiś opis by kolega miał. Dzieki.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 12, 2006 8:20 pm ]
Tytuł: 

jest to proste uzadzenie jak cep-to jest prosty w budowie Vakuometr czyli miernik podcisnienia w kolektorze ssacym-jest to tak proste do podlaczenia ze szok-po prostu podłaczamy do niego wezyk z podcisniem od kolektora....

Autor:  longpit [ ndz lut 12, 2006 8:33 pm ]
Tytuł: 

Pokazują jedynie wiekość podciśnienia w kolektorze ssącym które nie przekłada się wprost na nic. Nie przekłada się ani na moc silnika, ani na zużycie paliwa, ani na skład mieszanki ani wartość uchylenia przepustnicy w gaźniku ani (proszę wpisać cokolwiek komu przyjdzie do głowy). Dokładnie na NIC! Będąc przyrządem tanim i prostym, wakuometry jednak nie są dawane do wyposażenia współczesnych samochodów - nawet nie ma w opcji za dopłatą. Jedyną wartość jaką dla Ciebie może stanowić wakuometr - to pilnowanie aby jego wskazanie było takie same (obojętnie czy na czerwonym czy na zielonym polu) - wtedy wiesz, że prawdopodobnie spalasz tyle samo paliwa: być może dużo być może mało - ale tyle samo.

Autor:  Sikor [ ndz lut 12, 2006 8:34 pm ]
Tytuł: 

Przecież można podłączyć zwykłu przepływomierz (nie wakuometr) np przed pompą wtryskową i będzie ok. Pod warunkiem, że będzie dostatecznie szczelny, zeby nie zapowietrzać układu paliwowego.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 12, 2006 10:10 pm ]
Tytuł: 

Longpit - jestes w błedzie tak wielkim ze nawet sobie nie wyobrazasz :lol: -nie pros mnie zebym to Ci tłumaczył bo to nie ma sensu.Poprostu musisz pogłebic swoja wiedze a to bez sensu zebym tu klepał eseje z zakresu teorii pracy silnika.Jak nie wiesz to nie pisz takich głupot bo innych wprowadzasz w bład.

Autor:  longpit [ ndz lut 12, 2006 10:33 pm ]
Tytuł: 

Czyli musiałbyś mieć na myśli jakiś "wynikowy kąt" uchylenia przeustnic gardzieli (wszystkich): pytanie: jak to się ma do zużycia paliwa przez silnik? Bo dla tej samej wartości podcisnienia jest kilka (dziesiąt, set) kombinacji uchylenia przepustnic.

Autor:  Gerri [ pn lut 13, 2006 9:29 am ]
Tytuł: 

Jeśli mamy do czynienia z wtryskiem KE, to można pokusić się o pomiar prądu na końcówkach elektrohydraulicznego nastawnika ciśnienia paliwa (zamontowanego na rozdzielaczu). Ten prąd i jego kierunek ma dosyć proporcjonalne przełożenie na chwilowe zużycie paliwa.

Autor:  torp [ pt lut 17, 2006 4:13 pm ]
Tytuł: 

A po co Kolegom ekonomizer? Jako wyzwanie techniczne to doskonale rozumiem ale uwierzcie mi, dużo czasu poświęciłem, żeby nie przejmować się jego wskazaniem. Inaczej za każdym zamykałbym kolumnę samochodów ruszjących spod swiateł :lol: Nie żebym zaraz się starał być pierwszy... :)

Autor:  robson99 [ czw mar 09, 2006 6:38 pm ]
Tytuł: 

witam
mam problem z podlaczeniem ekonomizera (dlatego pytanie umieszczam w tym temacie zeby niepotrzebnie nie zasmiecac)
do ktorego miejsca podlaczyc ekonomizer??? do 1 czy 2???
co powinno byc podlaczone pod 1 a co pod 2???

Obrazek

z gory dziekuje za odpowiedz
pozdrawiam

Autor:  Rysiek [ czw mar 09, 2006 7:15 pm ]
Tytuł: 

Posiadacie namiary na tanie wakuometry.

Autor:  Bukol [ czw mar 09, 2006 8:01 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Longpit - jestes w błedzie tak wielkim ze nawet sobie nie wyobrazasz :lol: -nie pros mnie zebym to Ci tłumaczył bo to nie ma sensu.Poprostu musisz pogłebic swoja wiedze a to bez sensu zebym tu klepał eseje z zakresu teorii pracy silnika.Jak nie wiesz to nie pisz takich głupot bo innych wprowadzasz w bład.


Może jednak napisz ten esej, bo póki co wyjaśnienia i argumenty longpita wyglądają sensowniej - skoro już tak ostro wystartowałeś, to postaraj sie o miękkie lądowanie [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/