MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Regeneracja serwa?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1695
Strona 1 z 2

Autor:  Wurcel [ pn sty 20, 2003 9:19 pm ]
Tytuł:  Regeneracja serwa?

Witam!
Mam takie pytanie: czy serwo hamulcowe nadaje się do naprawy? Z zewnątrz wygląda ono na nierozbieralne (szczególnie w warunkach domowych), ale może istnieją warsztaty, które robią takie rzeczy?
Pytam, bo w tej chwili mam w swoim aucie serwo od W123 200D. Jakoś ono współpracuje, ale nie tak jakbym tego oczekiwał; hamulec jest mniej "czuły" niż w oryginale. Da się tym jeździć, ale chciałbym kiedyś wrócić do odpowiedniego serwa. Na nowe w ASO mnie nie stać, a używane to loteria (dotychczas poszły mi już 3 używki).

Pozdrawiam

Autor:  marcin280e [ pn sty 20, 2003 11:02 pm ]
Tytuł: 

Podobno firma Pozgum z Poznania produkuje membrany do serwa do MB,ale czy to się da zrobić to nie wiem ale Polak potrafi.
A z czym masz problem bo wszystkie 114/5 i wczesne 123 200D miały takie same serwo.
Ja nie słyszałem zeby psuło sie serwo w MB może masz jakąś usterke w samochodzie?
Pozdrawiam.

Autor:  Wurcel [ wt sty 21, 2003 12:32 am ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Podobno firma Pozgum z Poznania produkuje membrany do serwa do MB,ale czy to się da zrobić to nie wiem ale Polak potrafi.

Dzięki. Zawsze to jakiś ślad.
Cytuj:
A z czym masz problem bo wszystkie 114/5 i wczesne 123 200D miały takie same serwo.

No nie wiem...to serwo, które teraz mam (od 123) ma trochę inny kształt od widywanych w 114/5. Poza tym pompy hamulcowe były inne, więc pewnie i serwa miały inne charakterystyki.
Problem mam taki, że reakcja na naciśnięcie pedału hamulca z tą samą siłą, u mnie jest znacznie słabsza niż w innych W114/5 (konkretnie porównywałem z autem Sebaa'y). Można się do tego przyzwyczaić, ale chciałbym to kiedyś zmienić.
Czy nie wiesz czy w benzynach i dieselach serwa były takie same? W benzynie serwo zasilane jest podciśnieniem z kolektora ssacego, w dieselu z pompy podciśnieniowej. Może mój problem wynika z tego, że mam serwo od diesela?
Cytuj:
Ja nie słyszałem zeby psuło sie serwo w MB może masz jakąś usterke w samochodzie?

Masz może jakąś koncepcję co mogłoby być przyczyną? W ciagu ~5 tyś. km poszły mi 3 serwa, może to rzeczywiście nie był przypadek?
Pozdrawiam

Autor:  Przemo [ wt sty 21, 2003 11:59 am ]
Tytuł: 

Wurcel pisze:
Masz może jakąś koncepcję co mogłoby być przyczyną? W ciagu ~5 tyś. km poszły mi 3 serwa, może to rzeczywiście nie był przypadek?


Kiedyś miałem problem z serwem w W123. Nie trzymało podciśnienia. Wymieniałem na używane i dopiero trzecie było OK. Pierwsze działały przez miesiąc/dwa, a potem ten sam problem. :evil:

Pomyślałem, pogadałem z moim "dociekliwym majstrem" i wychodzi tak: używane serwo nie może za długo leżeć wyciągnięte z auta. Jak poleży to membranę szlag trafia. Najlepiej wymontowywać je z autka i wkładać od razu do następnego. Nie umiem tego do końca wyjaśnić, ale tak jest.

Jak włożyłem serwo wyjęte tydzień wcześniej z rozbitka to potem długo hulało.

Pozdrawiam

Autor:  pp [ wt sty 21, 2003 12:04 pm ]
Tytuł: 

diesle 200-240D 3.0 maja takie samo servo jak 200!
roznica podlaczenia weza podcisn.

pp
w115 200, 1974

Autor:  marcin280e [ wt sty 21, 2003 2:02 pm ]
Tytuł: 

serwa 114/5 byly takie same we wszystkich modelach tak podaje ORGINALTEILE KATALOG i katalog ATE.
Rowniez do 123 do'79r ma takie samo serwo.
Wg mnie 115 200 benz może słabiej hamowac niż np 280 czy 240 D 3,0 bo mają inne uklady hamulcowe:
-tarcze o innej średnicy 273 mm dla 200 i 278 dla 280
-tłoczki w zaciskach przód 57 mm i 60 mm
-wieksze klocki i to sporo dla 280.
Oczywiście duzo zależy od ogólnego stanu ukladu hamulcowego i od jakości samych klocków.
Trudno mi natomiast ocenić na ile u Ciebie słabiej hamuje trzeba by stworzyć jakieś porownywalne warunki miedzy tymi samochodami czyli takie same opony,klocki,zozycie tarcz itd.
Ja mam u siebie przednie tarcze wentylowane od 116 i oczywiście do tego zaciski i hamulce są przy mniejszej masie samochodu nie do "zagotowania" po prostu nie ma spadku skuteczności po kilku gwałtownych hamowaniach np z 180km/h co na litych tarczach jest możliwe.
Co do serwa to ważny jest zawor jednokierunkowy na przewodzie do kolektora i uszczelka pod pompą hamulcową tam musi trzymać.
Sprawdz czy nie masz wyciekow z pompy do wew serwa i tkz przeciekow między sekcjami pompy-skutecznosc hamulców mocno spada.

Autor:  Wurcel [ wt sty 21, 2003 3:24 pm ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Co do serwa to ważny jest zawor jednokierunkowy na przewodzie do kolektora i uszczelka pod pompą hamulcową tam musi trzymać.
Sprawdz czy nie masz wyciekow z pompy do wew serwa i tkz przeciekow między sekcjami pompy-skutecznosc hamulców mocno spada.

A gdzie konkretnie znajduje sie ten zawór? Mam wrazenie, ze u mnie go nie ma.
Pompe hamulcowa mam nowa, wiec raczej nie powinno by w niej przecieków.

Autor:  Wurcel [ wt sty 21, 2003 3:30 pm ]
Tytuł: 

Przemo pisze:
Pomyślałem, pogadałem z moim "dociekliwym majstrem" i wychodzi tak: używane serwo nie może za długo leżeć wyciągnięte z auta. Jak poleży to membranę szlag trafia. Najlepiej wymontowywać je z autka i wkładać od razu do następnego. Nie umiem tego do końca wyjaśnić, ale tak jest

Cos w tym moze byc, chociaz reguly pewnie nie ma. Moje przedostatnie serwo osobiscie wymontowalem na zlomie i wytrzymalo zaledwie kilkaset km :( .

Autor:  Wurcel [ wt sty 21, 2003 3:33 pm ]
Tytuł: 

pp pisze:
diesle 200-240D 3.0 maja takie samo servo jak 200!
roznica podlaczenia weza podcisn

Dzieki.

Autor:  marcin280e [ wt sty 21, 2003 5:25 pm ]
Tytuł: 

Wurcel pisze:
A gdzie konkretnie znajduje sie ten zawór? Mam wrazenie, ze u mnie go nie ma..


Na przewodzie łączącym serwo z kolektorem ssącym a konkretnie jest wpięty w ten przewód.
Jeżeli go nie masz to opary benzyny przedostaja sie do serwa i to może być przyczyna usterek serwa, serwo tez żle wtedy funkcjonuje.

Autor:  Wurcel [ wt sty 21, 2003 10:31 pm ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Na przewodzie łączącym serwo z kolektorem ssącym a konkretnie jest wpięty w ten przewód.
Jeżeli go nie masz to opary benzyny przedostaja sie do serwa i to może być przyczyna usterek serwa, serwo tez żle wtedy funkcjonuje.

No to chyba mam przyczynę moich kłopotów. Niczego na tym przewodzie nie mam.
Odszukałem stare serwo i trochę z niego śmierdzi benzyną.
Dzięki za pomoc.

Autor:  pp [ śr sty 22, 2003 8:32 am ]
Tytuł: 

[quote="marcin280e"]serwa 114/5 byly takie same we wszystkich modelach tak podaje ORGINALTEILE KATALOG i katalog ATE.
Rowniez do 123 do'79r ma takie samo serwo.
Wg mnie 115 200 benz może słabiej hamowac niż np 280 czy 240 D 3,0 bo mają inne uklady hamulcowe:
-tarcze o innej średnicy 273 mm dla 200 i 278 dla 280
-tłoczki w zaciskach przód 57 mm i 60 mm
-wieksze klocki i to sporo dla 280.

czesc marcinie,
skad masz te dane o roznych srednicach tarcz ham.? wg moich notatek abolutnie wszystkie modele typoszeregu w114/5 1, 1.5 mialy identyczne tarcze (srednice), 1 i 2 roznia sie jedynie rozstawem szpilek. zawsze mnie to dziwilo, albowiem 250 czy 280 z pewnoscia potrzebowalyby wiekszych powierzchni.... rozne klocki???
za info z gory dzieki,
pepe

Autor:  marcin280e [ śr sty 22, 2003 9:20 am ]
Tytuł: 

pp pisze:

czesc marcinie,
skad masz te dane o roznych srednicach tarcz ham.


dane mam z głowy bo widziałem takie i takie zaś podpieram się katalogiem Ersatzteil-Programm Bremsen Teves czyli katalogiem części firmy ATE.
Mają takie w każdym dobrym sklepie z częściami do zach samochodów.
I tam jasno stoi że 114 do'72 r ma mniejsze hamulce a po'72 większe,zaś 115 zawsze mniejsze od68 do76 a tylko 240D 3,0 większe.
Na pewno rozstawy szpilek są identyczne "od zawsze" w każdym mercedesie 114/5 116 107.108 109 123 itd
Klocki "mniejsze" mają wymiary 76,50mm na 69,60mm zaś "większe"
89,66mm na 73.80mm.
Pozdrawiam.

Autor:  pp [ śr sty 22, 2003 3:48 pm ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
pp pisze:

czesc marcinie,
skad masz te dane o roznych srednicach tarcz ham.


dane mam z głowy bo widziałem takie i takie zaś podpieram się katalogiem Ersatzteil-Programm Bremsen Teves czyli katalogiem części firmy ATE.
Mają takie w każdym dobrym sklepie z częściami do zach samochodów.
I tam jasno stoi że 114 do'72 r ma mniejsze hamulce a po'72 większe,zaś 115 zawsze mniejsze od68 do76 a tylko 240D 3,0 większe.
Na pewno rozstawy szpilek są identyczne "od zawsze" w każdym mercedesie 114/5 116 107.108 109 123 itd
Klocki "mniejsze" mają wymiary 76,50mm na 69,60mm zaś "większe"
89,66mm na 73.80mm.

witaj,
dzieki. dzis postaram sie to zweryfikowac raz jeszcze - na podst. info printed in Stuttgart. jednakze z uporem pisze raz jeszcze - tarczy z 1 nie mozna zamocowac do 2.! nie, nie, nie!!!! sprawdzone empirycznie!!!!
pzdr.,
pp
w115 200, 1974
Pozdrawiam.

Autor:  marcin280e [ śr sty 22, 2003 10:53 pm ]
Tytuł: 

pp pisze:
tarczy z 1 nie mozna zamocowac do 2.! nie, nie, nie!!!! sprawdzone empirycznie!!!!


Zgadza się wszystkie wymiary zasadnicze tarczy sa takie same tzn średnica,grubość,głębokość,rozstaw otworów służących zarówno przykręceniu do piasty jak i tych w które wchodzą końce śrub mocujących koło te tarcze różnię sie tylko wewnętrzną średnicą centrowania tarczy na piaście ta jak piszesz do 1 serii (nie dokońca jest to precyzyjne określenie) ma 69,5mm a ta do 2 serii 80mm.
I to jest cała różnica oczywiście tarcz średnicy 273mm
Pozdrawiam.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/