MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Regeneracja serwa? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1695 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Wurcel [ pn sty 20, 2003 9:19 pm ] |
Tytuł: | Regeneracja serwa? |
Witam! Mam takie pytanie: czy serwo hamulcowe nadaje się do naprawy? Z zewnątrz wygląda ono na nierozbieralne (szczególnie w warunkach domowych), ale może istnieją warsztaty, które robią takie rzeczy? Pytam, bo w tej chwili mam w swoim aucie serwo od W123 200D. Jakoś ono współpracuje, ale nie tak jakbym tego oczekiwał; hamulec jest mniej "czuły" niż w oryginale. Da się tym jeździć, ale chciałbym kiedyś wrócić do odpowiedniego serwa. Na nowe w ASO mnie nie stać, a używane to loteria (dotychczas poszły mi już 3 używki). Pozdrawiam |
Autor: | marcin280e [ pn sty 20, 2003 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
Podobno firma Pozgum z Poznania produkuje membrany do serwa do MB,ale czy to się da zrobić to nie wiem ale Polak potrafi. A z czym masz problem bo wszystkie 114/5 i wczesne 123 200D miały takie same serwo. Ja nie słyszałem zeby psuło sie serwo w MB może masz jakąś usterke w samochodzie? Pozdrawiam. |
Autor: | Wurcel [ wt sty 21, 2003 12:32 am ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: Podobno firma Pozgum z Poznania produkuje membrany do serwa do MB,ale czy to się da zrobić to nie wiem ale Polak potrafi. Dzięki. Zawsze to jakiś ślad. Cytuj: A z czym masz problem bo wszystkie 114/5 i wczesne 123 200D miały takie same serwo. No nie wiem...to serwo, które teraz mam (od 123) ma trochę inny kształt od widywanych w 114/5. Poza tym pompy hamulcowe były inne, więc pewnie i serwa miały inne charakterystyki. Problem mam taki, że reakcja na naciśnięcie pedału hamulca z tą samą siłą, u mnie jest znacznie słabsza niż w innych W114/5 (konkretnie porównywałem z autem Sebaa'y). Można się do tego przyzwyczaić, ale chciałbym to kiedyś zmienić. Czy nie wiesz czy w benzynach i dieselach serwa były takie same? W benzynie serwo zasilane jest podciśnieniem z kolektora ssacego, w dieselu z pompy podciśnieniowej. Może mój problem wynika z tego, że mam serwo od diesela? Cytuj: Ja nie słyszałem zeby psuło sie serwo w MB może masz jakąś usterke w samochodzie?
Masz może jakąś koncepcję co mogłoby być przyczyną? W ciagu ~5 tyś. km poszły mi 3 serwa, może to rzeczywiście nie był przypadek? Pozdrawiam |
Autor: | Przemo [ wt sty 21, 2003 11:59 am ] |
Tytuł: | |
Wurcel pisze: Masz może jakąś koncepcję co mogłoby być przyczyną? W ciagu ~5 tyś. km poszły mi 3 serwa, może to rzeczywiście nie był przypadek?
Kiedyś miałem problem z serwem w W123. Nie trzymało podciśnienia. Wymieniałem na używane i dopiero trzecie było OK. Pierwsze działały przez miesiąc/dwa, a potem ten sam problem. ![]() Pomyślałem, pogadałem z moim "dociekliwym majstrem" i wychodzi tak: używane serwo nie może za długo leżeć wyciągnięte z auta. Jak poleży to membranę szlag trafia. Najlepiej wymontowywać je z autka i wkładać od razu do następnego. Nie umiem tego do końca wyjaśnić, ale tak jest. Jak włożyłem serwo wyjęte tydzień wcześniej z rozbitka to potem długo hulało. Pozdrawiam |
Autor: | pp [ wt sty 21, 2003 12:04 pm ] |
Tytuł: | |
diesle 200-240D 3.0 maja takie samo servo jak 200! roznica podlaczenia weza podcisn. pp w115 200, 1974 |
Autor: | marcin280e [ wt sty 21, 2003 2:02 pm ] |
Tytuł: | |
serwa 114/5 byly takie same we wszystkich modelach tak podaje ORGINALTEILE KATALOG i katalog ATE. Rowniez do 123 do'79r ma takie samo serwo. Wg mnie 115 200 benz może słabiej hamowac niż np 280 czy 240 D 3,0 bo mają inne uklady hamulcowe: -tarcze o innej średnicy 273 mm dla 200 i 278 dla 280 -tłoczki w zaciskach przód 57 mm i 60 mm -wieksze klocki i to sporo dla 280. Oczywiście duzo zależy od ogólnego stanu ukladu hamulcowego i od jakości samych klocków. Trudno mi natomiast ocenić na ile u Ciebie słabiej hamuje trzeba by stworzyć jakieś porownywalne warunki miedzy tymi samochodami czyli takie same opony,klocki,zozycie tarcz itd. Ja mam u siebie przednie tarcze wentylowane od 116 i oczywiście do tego zaciski i hamulce są przy mniejszej masie samochodu nie do "zagotowania" po prostu nie ma spadku skuteczności po kilku gwałtownych hamowaniach np z 180km/h co na litych tarczach jest możliwe. Co do serwa to ważny jest zawor jednokierunkowy na przewodzie do kolektora i uszczelka pod pompą hamulcową tam musi trzymać. Sprawdz czy nie masz wyciekow z pompy do wew serwa i tkz przeciekow między sekcjami pompy-skutecznosc hamulców mocno spada. |
Autor: | Wurcel [ wt sty 21, 2003 3:24 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: Co do serwa to ważny jest zawor jednokierunkowy na przewodzie do kolektora i uszczelka pod pompą hamulcową tam musi trzymać.
Sprawdz czy nie masz wyciekow z pompy do wew serwa i tkz przeciekow między sekcjami pompy-skutecznosc hamulców mocno spada. A gdzie konkretnie znajduje sie ten zawór? Mam wrazenie, ze u mnie go nie ma. Pompe hamulcowa mam nowa, wiec raczej nie powinno by w niej przecieków. |
Autor: | Wurcel [ wt sty 21, 2003 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
Przemo pisze: Pomyślałem, pogadałem z moim "dociekliwym majstrem" i wychodzi tak: używane serwo nie może za długo leżeć wyciągnięte z auta. Jak poleży to membranę szlag trafia. Najlepiej wymontowywać je z autka i wkładać od razu do następnego. Nie umiem tego do końca wyjaśnić, ale tak jest
Cos w tym moze byc, chociaz reguly pewnie nie ma. Moje przedostatnie serwo osobiscie wymontowalem na zlomie i wytrzymalo zaledwie kilkaset km ![]() |
Autor: | Wurcel [ wt sty 21, 2003 3:33 pm ] |
Tytuł: | |
pp pisze: diesle 200-240D 3.0 maja takie samo servo jak 200!
roznica podlaczenia weza podcisn Dzieki. |
Autor: | marcin280e [ wt sty 21, 2003 5:25 pm ] |
Tytuł: | |
Wurcel pisze: A gdzie konkretnie znajduje sie ten zawór? Mam wrazenie, ze u mnie go nie ma..
Na przewodzie łączącym serwo z kolektorem ssącym a konkretnie jest wpięty w ten przewód. Jeżeli go nie masz to opary benzyny przedostaja sie do serwa i to może być przyczyna usterek serwa, serwo tez żle wtedy funkcjonuje. |
Autor: | Wurcel [ wt sty 21, 2003 10:31 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: Na przewodzie łączącym serwo z kolektorem ssącym a konkretnie jest wpięty w ten przewód.
Jeżeli go nie masz to opary benzyny przedostaja sie do serwa i to może być przyczyna usterek serwa, serwo tez żle wtedy funkcjonuje. No to chyba mam przyczynę moich kłopotów. Niczego na tym przewodzie nie mam. Odszukałem stare serwo i trochę z niego śmierdzi benzyną. Dzięki za pomoc. |
Autor: | pp [ śr sty 22, 2003 8:32 am ] |
Tytuł: | |
[quote="marcin280e"]serwa 114/5 byly takie same we wszystkich modelach tak podaje ORGINALTEILE KATALOG i katalog ATE. Rowniez do 123 do'79r ma takie samo serwo. Wg mnie 115 200 benz może słabiej hamowac niż np 280 czy 240 D 3,0 bo mają inne uklady hamulcowe: -tarcze o innej średnicy 273 mm dla 200 i 278 dla 280 -tłoczki w zaciskach przód 57 mm i 60 mm -wieksze klocki i to sporo dla 280. czesc marcinie, skad masz te dane o roznych srednicach tarcz ham.? wg moich notatek abolutnie wszystkie modele typoszeregu w114/5 1, 1.5 mialy identyczne tarcze (srednice), 1 i 2 roznia sie jedynie rozstawem szpilek. zawsze mnie to dziwilo, albowiem 250 czy 280 z pewnoscia potrzebowalyby wiekszych powierzchni.... rozne klocki??? za info z gory dzieki, pepe |
Autor: | marcin280e [ śr sty 22, 2003 9:20 am ] |
Tytuł: | |
pp pisze: czesc marcinie, skad masz te dane o roznych srednicach tarcz ham. dane mam z głowy bo widziałem takie i takie zaś podpieram się katalogiem Ersatzteil-Programm Bremsen Teves czyli katalogiem części firmy ATE. Mają takie w każdym dobrym sklepie z częściami do zach samochodów. I tam jasno stoi że 114 do'72 r ma mniejsze hamulce a po'72 większe,zaś 115 zawsze mniejsze od68 do76 a tylko 240D 3,0 większe. Na pewno rozstawy szpilek są identyczne "od zawsze" w każdym mercedesie 114/5 116 107.108 109 123 itd Klocki "mniejsze" mają wymiary 76,50mm na 69,60mm zaś "większe" 89,66mm na 73.80mm. Pozdrawiam. |
Autor: | pp [ śr sty 22, 2003 3:48 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: pp pisze: czesc marcinie, skad masz te dane o roznych srednicach tarcz ham. dane mam z głowy bo widziałem takie i takie zaś podpieram się katalogiem Ersatzteil-Programm Bremsen Teves czyli katalogiem części firmy ATE. Mają takie w każdym dobrym sklepie z częściami do zach samochodów. I tam jasno stoi że 114 do'72 r ma mniejsze hamulce a po'72 większe,zaś 115 zawsze mniejsze od68 do76 a tylko 240D 3,0 większe. Na pewno rozstawy szpilek są identyczne "od zawsze" w każdym mercedesie 114/5 116 107.108 109 123 itd Klocki "mniejsze" mają wymiary 76,50mm na 69,60mm zaś "większe" 89,66mm na 73.80mm. witaj, dzieki. dzis postaram sie to zweryfikowac raz jeszcze - na podst. info printed in Stuttgart. jednakze z uporem pisze raz jeszcze - tarczy z 1 nie mozna zamocowac do 2.! nie, nie, nie!!!! sprawdzone empirycznie!!!! pzdr., pp w115 200, 1974 Pozdrawiam. |
Autor: | marcin280e [ śr sty 22, 2003 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
pp pisze: tarczy z 1 nie mozna zamocowac do 2.! nie, nie, nie!!!! sprawdzone empirycznie!!!!
Zgadza się wszystkie wymiary zasadnicze tarczy sa takie same tzn średnica,grubość,głębokość,rozstaw otworów służących zarówno przykręceniu do piasty jak i tych w które wchodzą końce śrub mocujących koło te tarcze różnię sie tylko wewnętrzną średnicą centrowania tarczy na piaście ta jak piszesz do 1 serii (nie dokońca jest to precyzyjne określenie) ma 69,5mm a ta do 2 serii 80mm. I to jest cała różnica oczywiście tarcz średnicy 273mm Pozdrawiam. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |