MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Dwa pytania odnośnie alternatora do W123.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16847
Strona 1 z 1

Autor:  Wojtek123 [ pn lut 06, 2006 5:15 pm ]
Tytuł:  Dwa pytania odnośnie alternatora do W123.

Cześć,
ponieważ mam dodatkowy alternator, postanowiłem go wyremontować i wymienić zużyte części, żeby później taką prawie nówke [oczko] zamontować do auta i cieszyć się nienagannym ładowaniem [palacz]

Mam wobec tego dwa pytanka/problemy:

1. Chciałbym wyprowadzić sobie tzw "wyjście W" z alternatora, tylko nie wiem gdzie mam się wlutować:

Obrazek

i z drugiej strony:

Obrazek

Edit: znalazłem takie wyjaśnienie kolegi Gerriego:

Gerri pisze:
Heeeh! Zapomniałeś o częstotliwości!! Częstotliwość wytwarzanego w uzwojeniu alternatora prądu jest ściśle zależna od prędkości obrotowej wirnika, i właśnie to zjawisko jest wykorzystywane przy pomiarze prędkości obrotowej.
Uzwojenie alternatora jest trójfazowe. W uproszczeniu składa się z trzech nezależnych uzwojeń. Jeden koniec każdego z nich idzie do układu prostowniczego (na diody), natomiast pozostałe trzy końce są ze sobą zwarte i nie podłączone do niczego. Mówiąc obrazowo: uzwojenie połączone jest w "gwiazdę", i jej środek to właśnie nasze wyprowadzenie "W" Alternator trzeba jednak wyjąć i otworzyć (ściągnąć tylną obudowę łącznie z uzwojeniem, nie inaczej!!!) Nie jest to zbyt skomplikowane, a po otwarciu sprawa staje się jasna przy powrównaniu do mojego opisu.


tylko, że nie do końca wiem o co chodzi- mogłbym prosić o narysowanie na zdjęciach?

2. Czy moge w jakiś łatwy sposób sprawdzić czy płytka z diodami jest ok? Czy za pomocą miernika uniwersalnego mogę to wybadać? Chodziłoby mi o opis łopatologiczny, gdzie mam co przytknąć i co mi powinno się na mierniku pokazać [zlosnik]
Mogłbym kupić nową płytkę, ale jeśli ta byłaby ok to po co ;)

Edit: i jeszcze jedna rzecz [oczko] wirnik pokryty jest jakąś farbą, z tym że częściowo ona już się wykruszyła. Czy ta farba jest istotna z punktu widzenia prawidłowego działania alternatora?

Dziękuję bardzo i pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/