MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Szwedka odmówiła kolaborowania https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16826 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | MacKuz [ ndz lut 05, 2006 7:14 pm ] |
Tytuł: | Szwedka odmówiła kolaborowania |
Dwa dni temu zszedłem do szwedki po 1,5 miesiecznej hibernacji na dworze odpaliła od strzału ale że zeszło mi zupełnie powietrze z przedniego koła podłączyłem malutki kompresorek do zapalniczki i przez około 30 minut dymałem kółeczko. Po nadymaniu zabrałem kontrolnie akumulatorek do doładowania. Dzisiaj rano schodze podłączam bateryjke kręce kręce kręce i nic ![]() Myśle paliwa nie ma pojechałem puzone zakupiłem 5 literków wlałem do szwedki dalej kręce i nic - zupełny brak chęci do współpracy. Szukam szukam i co widze bezpiecznik spalony - ten co jest przed zasilaniem cewki (mam teki nie jest on w standardzie ![]() no to wynieniam - przekrecam kluczyć i ciach bezpiecznik do kosza. Dzwonie po roadrunnera, przywozi drugą cewke podłączamy i dalej nic - już lekko załamany jestem. Bartek mówi wyciągamy cewke z mojego 124 jak pomyslał tak zrobił podłączamu jego cewke pstryk i szwedka działa - mam jasność szlak trafił cefke. Teraz pytania 1. Czy obojętne jaką cewke kupie może być np od poloneza ??? czy innego cuda czy musi być dedykowana do M110 2. Czy to normalne że cewka spaliła sie jak auto stało ze zgaszonym silnikiem i włączonym zapłonem przez 30 minut to norma czy mam coś nawalone z instalacją. Wyznam że jedną cewke już mi elektrycy wymienili bo też zeszła tylko że w czasie jazdy. Poprzednio miałem taką normalną walcowatą w warsztacie założyli mi od W124 taką w kształcie kostki - z tego wnioskuje że to w sumie ryba plum jaką cewke założe. Doradźcie. |
Autor: | kali [ ndz lut 05, 2006 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: tego wnioskuje że to w sumie ryba plum jaką cewke założe.
chyba nie bardzo, kumpel ma VOLVO coś tam combi. Pochował cewkę i w zamian założył właśnie od Poloneza. I bujał się pół roku bo samochód raz odpalał, a raz nie i nikt nie wiedział dlaczego. W ASO wymienili mu stacyjkę jakieś moduły i nic. Dopiero jakiś łebski fachowiec zapoznał się z cewką i stwierdził, że tak być nie może. I to że VOLVIAK raz pali, a raz nie było właśnie jej zasługą. Po prostu się grzała i do czasu gdy nie osiągnęła skrajnej temperatury działała dobrze, jak przekroczyła to musiała odpocząć. Co najciekawsze jeśli samochód jechał to nie przeszkadzało. Odpoczywała dopiero po odłączeniu zapłonu i ponownej próbie uruchomienia. Finał był taki, że zamówił u Wikingów nową sztukę coś około 280 zł (bo to model zbliżajączy się do zabytku) i od tego czasu wszystko działa OK. |
Autor: | Piotr [ ndz lut 05, 2006 9:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Szwedka odmówiła kolaborowania |
MacKuz pisze: 2. Czy to normalne że cewka spaliła sie jak auto stało ze zgaszonym silnikiem i włączonym zapłonem przez 30 minut to norma czy mam coś nawalone z instalacją. Wyznam że jedną cewke już mi elektrycy wymienili bo też zeszła tylko że w czasie jazdy.
Normalne. Cewka pracuje impulsowo czy jakoś tak (po to jest przerywacz albo inne ustrojstwo zamiast niego) i przy przekręconym kluczyku a zatrzymanym silniku może ją poprostu szlag trafić z przegrzania ![]() Sprawdzone na własnej skórze choć w innych autach. |
Autor: | Idzik [ ndz lut 05, 2006 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: może być np od poloneza
Nie żebym coś miał do Polenezów, ale do Merca... Oj Maciuś... ![]() |
Autor: | Sebian [ ndz lut 05, 2006 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
Idzik pisze: MacKuz pisze: może być np od poloneza Nie żebym coś miał do Polenezów, ale do Merca... Oj Maciuś... ![]() ... i chłodnicę od Żuka ![]() |
Autor: | art0 [ ndz lut 05, 2006 11:39 pm ] |
Tytuł: | |
spręzyny od żuka |
Autor: | MacKuz [ pn lut 06, 2006 7:30 am ] |
Tytuł: | |
no to wsadziłem kij w mrowisko to sie nazywa TJUNING pytanie było zadane raczej z ciekawości bo na prundzie w autach to raczej sałabo jak na razie sie znam. Ewentualnie chciałem sie dowiedzieć czy można doonać szybkiej naprawy tymczasowej np na trasie wymieniając cewke na inną bardziej dostępną w PGRrze np. Sebian pisze: ... i chłodnicę od Żuka
hmmm a wiesz że jak byś sie uparł to by podeszła do twojej eminencji |
Autor: | Sebian [ pn lut 06, 2006 8:16 am ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: Sebian pisze: ... i chłodnicę od Żuka hmmm a wiesz że jak byś sie uparł to by podeszła do twojej eminencji Tylko po co? ![]() |
Autor: | MacKuz [ pn lut 06, 2006 8:17 am ] |
Tytuł: | |
Sebian pisze: Tylko po co?
znasz takie magiczne słowo tjuning ![]() Ma kto sprzedać taką cewke ? |
Autor: | damian [ pn lut 06, 2006 8:18 am ] |
Tytuł: | |
Mercedesy nie tolerują cewek od poloneza. Moja zarżnęła 3 sztuki, po czym zacisnąłem ząbki i kupiłem Beru. Od tej pory (koło roku) chodzi i nie marudzi. Tobie też to polecam. Niby to samo ...a nie to samo.. ![]() |
Autor: | MacKuz [ pn lut 06, 2006 8:26 am ] |
Tytuł: | |
damian pisze: kupiłem Beru
Jak to wyglada kosztowo? |
Autor: | WeebShut [ pn lut 06, 2006 8:51 am ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: z tego wnioskuje że to w sumie ryba plum jaką cewke założe.
Żadna ryba i tym bardziej plum, jak walczyłem z silnikiem po zakupie eSy, to jeden z takich mechaników też mi założył cewkę z ... 4 liter wyciągniętą. Było opisane w moim wątku. Silnik się dławił po wciskaniu gazu do końca, nie chciał odpalać jak się rozgrzał do 80 stopni. Wrzuciłem spowortoem starą, wymieniłem oporniki ( tak jak kazali ) i do tej pory nic sie nie dzieje. Nie kombinuj załóż taką jaką trzeba. |
Autor: | kali [ pn lut 06, 2006 8:55 am ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: Jak to wyglada kosztowo?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83786977 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84407820 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84408101 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84408301 dzisiaj zamówiłem listewki na grila do mojej Szarotki i jadę po nie do ASO, jak chcesz to zapytam o cenę cewki ![]() |
Autor: | art0 [ pn lut 06, 2006 9:00 am ] |
Tytuł: | |
w polonezie są dwa rodzaje cewek w mb podobnie pierwotne ok 3,5 ohma do stykowego i ok. 1 ohn do bezstykowego zależy jeżeli masz stykowy powinien by tam także rezystor zabezpieczający od strony plusa zacisk 15 a także od rozusznika idzie dodatkowy kabelek od autonatu który zapina plusa bezpośrednio z ' rozrusznika ' podczas krecenia [ dwa miejsca na malutkie śrubki na automacie {elektromagnesie } rozrusznika ] pomija rezystor w tym momencie , a póżniej tzn. po rozruchu daje po rezystorze , trzymanie fury na zapłonie tak czy siak nie jesst zdrowe , aby uruchomi zapalniczke wystarczy pierwszy stopień kluczyka bez świecenia kontrolkami |
Autor: | Stomek [ pn lut 06, 2006 9:11 am ] |
Tytuł: | |
Masz moduł zapłonowy wbudowany w dużą puszkę aluminiową i jak tłumaczył mi jeden Pan to te moduły nie mają jakiegoś układu odcinającego prąd po jakimś tam czasie ( nie pamiętam). U mnie z tego powodu na klapie do teraz są czarne sople po erupcjach cewek. Gość w Kluczu ma na pewno w granicy 100-130 zł |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |