MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 01, 2006 11:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Mam takie zmartwienie jeszcze. (nie za wielkie :) )
Otóż podczas określonych szybkości (60-70) słychać jakieś dźwięki jakby cały zespół napędowy wpadał w jakieś wibracje. Zmieniałem niedawno poduszke tylną pod skrzynia i troszke się poprawiło ale nieznacznie. W mojej beczusi nie ma amortyzatora drgań silnika, powinien być? Jeszcze przyszło mi do głowy że może trzeba jakoś ustawić silnik. Etzold pisze o jakimś kluczu który można sobie zrobić gdzieś wsadzić, poluzować śrube na tylnej poduszcze i zakołysać silnik. Ktoś to robił? To moze mieć znaczenie?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
A może to gumowe łączniki, albo łożysko na wale? Sprawdź czy sie nie poszarpały. To potrafi nieźle walić...

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 10:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Te gumowe łączniki wyglądają dobrze a łozysko nie ma żadnych luzów. To raczej nie to. Zresztą nie jest to jakieś bardzo silne drganie. Ani walenie ani dudnienie. Wibracje to dobre słowo. Wał jest wyczuwalny od 90 takze rozróżniam ten odgłos i jest w mojej ocenie w normie jak na 23 latka :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 03, 2006 10:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Radził bym sprawdzic czy nie padł element gumowo -plastikowy na początku wału od strony skrzyni.To on centruje wał wobec wałka zdawczego.Przerabiałem to u siebie.Nowa podpora ,łącznik i nadal waliło między 50-70.Wymieniłem 1 część wału i po kłopocie.A w starym otwór z elementem gumowym był jajowaty .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 03, 2006 10:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Ale to nie chodzi o ten gumowy łącznik w który wchodzi po trzy śruby z każdej strony, prawda? Gdzie siedzi ten element gumowo plastikowy? W przedniej części wału jest wciśnięty w środek jakos?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 04, 2006 8:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Najlepszym rozwiazaniem jest wyciągnięcie wału i sprawdzenie wszystkich połączeń razem z podporą i łożyskiem.
Podpora na pierwszy rzut ok amoże być cała jednak po dokładniejszym sprawdzeniu moze sie okazać ze jest popekana na obwodzie.Sprawdzisz przy okazji tulejkę centrująca i łączniki między wałem a skrzyni i wałem a mostem.
Pozdrawiam

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 04, 2006 1:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Witam, ja tak z innej strony do problemu podejdę, bo miałem coś takiego (w prawdzie w innym aucie) i poprostu były to niesprawne amortyzatory...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 04, 2006 4:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Witam. Ja na twoim miejscu sprawdzilbym najpierw gumowy przegub na wale u mnie tez byly takie wibracje i je lekcewazylem, co sie skonczylo przy ok 90km/h rozeceniem tego przegubu, po czym naprawa kosztowala ok 500 zł (nowa flansza w skrzyni, podpora skrzyni nowy wał nowe ciegna biegow i oczywiscie noey przegub) a nowy oryginalny przegub od 126 (podobno nie do zajezdzenia w 123) kosztuje ok 130 zł. Warto tam zajzec przynajmniej raz na pół roku :)

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 04, 2006 4:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
dziekuje wszystkim za opinie, wyciągnę cały wał i obejrze dokładnie. A jeśli chodzi o te amortyzatory to jak one mogłyby powodować takie wibracje? W każdym razie to występuje tez na gładkiej jak stół drodze. No ale wszystko być moze...

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 04, 2006 5:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
co do amorów, w moim poprzednim aucie (wartburg) przy zajechanych amortyzatorach w zakresie 60-80km/h trząsł się cały samochód -a wzbudzany był jakimiś drganiami (silnik, opony...)-jak kolwiek wymiana amorków pomogła i efekt ten nie miał związku z jakością nawierzchi...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 04, 2006 11:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
ja wcale nie wykluczam niczego takze i amortyzatorów, tyle ze akurat były sprawdzane na tym takim stanowisku w stacji bo był robiony przegląd. A w Wartburgu były dobite czy dobre a ich wymiana wyeliminowała drgania? Tak jednak stawiałbym na ten wał. A dziś w auytku sprawdziłem czy czasem nie ma takich wibracji na lucie przy zmianie predkości obrotowej. I nie ma. A moze to powodować tarcza sprzegła takie rzeczy? Jak auto jest zimne to na luzie potrafi popiskiwać jak sie dotacza pod swiatła a popiskiwanie wyraźnie wzrasta jak sie wrzuci bieg i popuszcza sprzęgło w momence zrównywania prędkości silnika i kół. Tyle ze ten objaw ustępuje - autko jeździ od dwóch trzech tygodni a przedtem stało koło trzech miesięcy.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 12:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
skoro amory były sprawdzane, to nie ma się czym martwić, u mnie ewidentnie były złe...

pozdrawiam...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 1:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Wracam do tematu bo jest gorzej. Nie wyciągałem wału bo nie miałem gdzie tego zrobić na razie, ale obejrzałem dokładnie oba przeguby gymowe, krzyżak, łozysko wału. Nie ma tez luzów na wyjściu ze skrzyni ani na wejściu mostu. I zaobserwowałem ze te wibracje występują tylko na bezpośrednim czwartym biegu i na dodatek sa chwile (coraz rzadsze )że ich wogóle nie ma. Moze być że skrzynia ma jakieś np łozysko do wymiany? A jeśli tak to warto sie w to bawić? Czy szukać innej skrzyni... A wogóle to chyba poszukam 300D, chyba jednak mi brakuje cierpliwości na to 200D

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 10, 2006 7:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
U mnie auto wpadało w dragnia z powodu opon, a dźwięki były takie dziwne, że w życiu bym nie wpadł na to że to opona, przekraczało się 100 i słychać było odgłosy wibrujących blach, jak ciśnienie zeszło z opony to się uspokajało, a uspokoiło się całkiem jak zmieniłem na zimówki.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 10, 2006 12:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
wydaje mi się,że laczki to raczej przy niższych prędkościech robią wilbre tak koło 40 50 km/h,ostatnio to przerabiałem

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl