MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] ASB rusza z 1 :( https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16691 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Matiej [ ndz sty 29, 2006 8:37 pm ] |
Tytuł: | [W123] ASB rusza z 1 :( |
Witam szanownych forumowiczów. Wysłałem tego posta kilku osobom na priva ale burza mózgów na forum daje zazwyczaj extra efekty. Sprawa wygląda tak. Mój automatik rusza z 1. Dopiero po czytaniu wielu postów na naszym forum i na forum automatik.pl sprawdzilem to dzisiaj. Auto od początku jak go kupiłem ruszało szarpiąc. Tj wrzucając bieg. Uczucie jak by wrzucenie 1 w motocyklu albo bez klik. Tylko czarpnięcie bez jakis szczególnych dźwięków. Dzisiaj specjalnie liczyłem. Ruszałem nadzwyczaje delikatnie. Auto szarpało potem przy 20km/h czyli ledwo ruszyła wskazówka szybkoćiomierza wrzucało II potem przy 30 III, i przy ok 40-50 IV. Przy ruszaju z większą ilością gazu to samo. II zaraz po jedynce a potem III gdzies tam i IV przy ok 70 o ile dobrze pamiętam. Teraz kilka faktów. 1. Olej i filtr był zmieniany przez poprzedniego właściciela przy 164tys teraz jest 198tys. 2. Olej sprawdzalem nie śmierdzi i jest klarowny czerwonawy. Typ oleju to Mobil ATF 220. 3. Skrzynia wrzucając pozostałe biegi robi to szybko (o ile jest rozgrzana naturalnie) płynnie i bez szarpania. Chyba ze gaz do dechy wtedy ciut szarpie. 4. Wszystkie tryby działają dobrze. 5. Ruszanie z trybu Sport jest tak samo wrzucanie tej jedynki tj szarpnięcie 6. Ruszanie z L nie pamięam 7. Kick down działa bez zarzutu ale działa tylko do szybkosci 50-60 km/h. 8. Przełączanie na sport daje redukcje właczenie na D daje wrzucenie nast beigu jak by. Ddziała płynnie. 9. Wsteczny działa bez problemu. Wchodzi po 2 sek bez zadnych problemów. 10. Podciśnienie raczej dobrze w aucie. C. zamek 7.8 otwarc i zamknięć w temp -10. 11. Światła sie opuczają i podnoszą w na każda pozycje 12. Tempomat jakoś dziwnie działa. Tj zwykle jak go włączam to redukuje szybkość o ok 20-30 i potem trzyma ale nie działa zwalnianie ani przyspieszanie z tempomatu. Od razu sie wyłacza. 13. Dzisiaj np działał dobrze w trasie i załączał od razu przy danej szybkości zmiejszał prędkość zwiększał jak trzeba. 14. Sam już nie wiem co. 15. Chciałbym aby skrzynia działa dobrze i nie szarpała bo mnie to wnerwia albo moze doprowadzić do jakiegoś kosztownego uszkodzenia. HELP. Dzięki. Czekam na wypowiedzi... |
Autor: | georem [ ndz sty 29, 2006 8:46 pm ] |
Tytuł: | Re: ASB rusza z 1 :( |
Matiej pisze: 5. Ruszanie z trybu Sport jest tak samo wrzucanie tej jedynki tj szarpnięcie
8. Przełączanie na sport daje redukcje właczenie na D daje wrzucenie nast beigu jak by. Ddziała płynnie. Zastanawiają mnie te 2 punkty, a kolega to jaką ma skrzynię, skoąd "SPORT" ![]() D - normalna jazda z 4 biegami S - auto pracuje na biegach 1-3 L - auto pracuje na 1-2 A te skrzynie nie ruszały z pierwszego biegu? ![]() |
Autor: | Matiej [ ndz sty 29, 2006 8:50 pm ] |
Tytuł: | |
No sory. Ja se to tak nazwałem. Bo S mi sie ze sport kojarzyło i na tym jakoś dlużej ciągnie na biegach. hehehe Sorki za zmyłke. A skrzynie mam normalną mercedesową 4 biegową. Liczylem. A czy powinno ruszać ze jedynki to kurka nie wiem. Pisza że z 2. |
Autor: | georem [ ndz sty 29, 2006 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
Nie jestem w 100% pewien, ale z 2 biegu ruszały chyba automaty z silnikami V8, w beczkach raczej z 1. |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz sty 29, 2006 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
Matiej pisze: Liczylem. A czy powinno ruszać ze jedynki to kurka nie wiem. Pisza że z 2.
W 123 300D były montowane 2 rodzaje skrzyń automatycznych 722.118 i 722.405. O tej pierwszej mam info ,że do 1980 startowała z 2-ki ,a po 1980r startowała z 1-ki.Sprawdz jaką masz skrzynię i może się wszystko wyjaśni. |
Autor: | Matiej [ ndz sty 29, 2006 9:13 pm ] |
Tytuł: | |
Otóż poprzedni właściciel dał mi karteczkę, wdg której kupował filtr oleju do skrzyni a ja kupiłem wdg tego numeru jakiś tam smiering który sie pocił. ten nr to: 123 270 280 1722 118 021 535 46. Jeżeli to sprawdzone info to by sie zgadzało nie. Ale czemu czuje take lekkie szarpniecie przed ruszeniem. Tj jak puszczam hamulec to sie toczy daje lekko w gaz czuje szarpnięcie i jedzie. Jak dam w palnik mocno to nie zdąże poczuć szarpnięcia bo generalnie auto wyrywa do przodu szarpiąc wszystkimi w środku |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz sty 29, 2006 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
Matiej pisze: 722 118 021 535 46.
Jeżeli to sprawdzone info to by sie zgadzało nie. Looknij sobie jeśli masz jeszcze wątpliwości: ![]() |
Autor: | Matiej [ ndz sty 29, 2006 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
Coś mi się nie wyświetla ![]() |
Autor: | nimnod [ ndz sty 29, 2006 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
georem pisze: D - normalna jazda z 4 biegami
S - auto pracuje na biegach 1-3 L - auto pracuje na 1-2 wg tego co mam w ksiazce pojazdu wynika co następuje: D - wszystkie biegi S - 2 i 3 bieg (u mnie dwojka jest wtedy jakos przeciagnieta wyzej) L - tylko 1 bieg pozdrawiam, Nimnod |
Autor: | Wookee [ pn sty 30, 2006 12:43 pm ] |
Tytuł: | |
nimnod pisze: co mam w ksiazce Nimnod, coś chyba zostało namieszane przy tłumaczeniu - Twoim lub oficjalnym (jesli było z niem., ale i tak wątpię). nimnod pisze: przeciagnieta wyze
"Najniższy moment" zmiany jedynki i dwójki powinien byc przesunięty o min. 500 obr. - zależy od skrzyni. |
Autor: | Matiej [ pn sty 30, 2006 12:50 pm ] |
Tytuł: | |
No to przynajmniej dobre jest to o tyle ze działa jak trzeba. Teraz został frapujący mnie problem tego wrzucania biegu jak by. Czyli delikatnego szarpnięcia. Wystarczy ze puszcze hamulcem i dam leeeeekkkkoo bardzo gazu i czuje takie delikatne szarpniecie jak juz pisałem coś jak by wrzucenie jedynki w motocykli i dopiero po tym jedzie. Kolega ma golfa z 84rok automata i bardzo ładnie jedzie nie ma problemu z tym nie ma takie klika. ![]() ![]() pozdro z ruszam bo klikam |
Autor: | Cem [ pn sty 30, 2006 2:04 pm ] |
Tytuł: | |
Matiej pisze: No to przynajmniej dobre jest to o tyle ze działa jak trzeba.
Teraz został frapujący mnie problem tego wrzucania biegu jak by. Czyli delikatnego szarpnięcia. Wystarczy ze puszcze hamulcem i dam leeeeekkkkoo bardzo gazu i czuje takie delikatne szarpniecie jak juz pisałem coś jak by wrzucenie jedynki w motocykli i dopiero po tym jedzie. Kolega ma golfa z 84rok automata i bardzo ładnie jedzie nie ma problemu z tym nie ma takie klika. ![]() ![]() pozdro z ruszam bo klikam Hej! Skrzynia powinna płynnie zmieniać biegi. Szarpnięcia są spowodowane między innymi źle wyregulowanym modulatorem. Podjedź do Karbowniczka na Tapicerską. ![]() |
Autor: | remi [ pn sty 30, 2006 2:22 pm ] |
Tytuł: | |
ahoj a może to nie skrzynia tylko luzy na wale napędowym/tylnym moście????????? ![]() pozdro |
Autor: | Matiej [ pn sty 30, 2006 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
No włąśnie może to być też luz na wale. Teraz jak zimno to nie slysze tego .Ale jak cieplo było to jak jechalem na zakretach na luzie tj bez gazu to mi telepalo coś. Potem P. Krzysio dokrecił coś i znikło. Ale teraz tj jak bylo ciepło ot nawet na proste jak na ludzie jechalem i to takie lupanie było z tylu słuchać. CHyba faktycznie pojade do P. Krzystofa na tapicerską. Może trzeba ten wał rozebrac i sprawdzić czy nie maa luzu. Bo teraz w zime jak mrozy są to nie słysze zadnego łupania z tylu. Czyli mówicie ze ten niby modulator Albo coś na wale. Ale aż dziwne zeby ten luz był tak wyczuwany przy tak delikatnym ruszaniu.. ![]() ![]() |
Autor: | Matiej [ pn sty 30, 2006 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
No jechalem przed chwila beczunią. Powiem ze bez tego szarpania znacznie by m sie poprawił komfort. Trudno wyczuc gdzie to szarpie. Niby jak puszczam hamulec to zaczyna sieauto toczyć i wał niby cały czas jest napięty tj ciągnie do przodu wiec luz jak by byl to jest skasowany. A jak puszczam hamulec to auto rusza i sie turla ale wystarczy ze dam gazu ledwo niewyczuwalnie to od razu czuje szarpnięcie owo klik i jak by zalączył bieg i jedzie. Nic tam. Jade do warsztatu. Opowiem co ustalone. Tj umówie sie jakos |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |