MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 06, 2006 5:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Cześć,
ponieważ mam dodatkowy alternator, postanowiłem go wyremontować i wymienić zużyte części, żeby później taką prawie nówke [oczko] zamontować do auta i cieszyć się nienagannym ładowaniem [palacz]

Mam wobec tego dwa pytanka/problemy:

1. Chciałbym wyprowadzić sobie tzw "wyjście W" z alternatora, tylko nie wiem gdzie mam się wlutować:

Obrazek

i z drugiej strony:

Obrazek

Edit: znalazłem takie wyjaśnienie kolegi Gerriego:

Gerri pisze:
Heeeh! Zapomniałeś o częstotliwości!! Częstotliwość wytwarzanego w uzwojeniu alternatora prądu jest ściśle zależna od prędkości obrotowej wirnika, i właśnie to zjawisko jest wykorzystywane przy pomiarze prędkości obrotowej.
Uzwojenie alternatora jest trójfazowe. W uproszczeniu składa się z trzech nezależnych uzwojeń. Jeden koniec każdego z nich idzie do układu prostowniczego (na diody), natomiast pozostałe trzy końce są ze sobą zwarte i nie podłączone do niczego. Mówiąc obrazowo: uzwojenie połączone jest w "gwiazdę", i jej środek to właśnie nasze wyprowadzenie "W" Alternator trzeba jednak wyjąć i otworzyć (ściągnąć tylną obudowę łącznie z uzwojeniem, nie inaczej!!!) Nie jest to zbyt skomplikowane, a po otwarciu sprawa staje się jasna przy powrównaniu do mojego opisu.


tylko, że nie do końca wiem o co chodzi- mogłbym prosić o narysowanie na zdjęciach?

2. Czy moge w jakiś łatwy sposób sprawdzić czy płytka z diodami jest ok? Czy za pomocą miernika uniwersalnego mogę to wybadać? Chodziłoby mi o opis łopatologiczny, gdzie mam co przytknąć i co mi powinno się na mierniku pokazać [zlosnik]
Mogłbym kupić nową płytkę, ale jeśli ta byłaby ok to po co ;)

Edit: i jeszcze jedna rzecz [oczko] wirnik pokryty jest jakąś farbą, z tym że częściowo ona już się wykruszyła. Czy ta farba jest istotna z punktu widzenia prawidłowego działania alternatora?

Dziękuję bardzo i pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl