MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Spieniony olej??! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1665 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Wrobel [ czw sty 16, 2003 6:26 pm ] |
Tytuł: | Spieniony olej??! |
Jak wygląda pieniący sie olej w automacie? Jak szampon ![]() ![]() |
Autor: | Wika [ czw sty 16, 2003 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
Też mam pytanko - przy kontroli oleju zauważyłem , że ma on barwę żółtą a przecież powinien mieć czerwoną ( wlałem Dextron II ) . Czy o czymś to świadczy ? Od zmiany oleju w ASB zrobiłem jakieś 20 tys. Wszystko oprócz tej barwy jest okay . Pozdrawiam |
Autor: | RobGas [ czw sty 16, 2003 8:29 pm ] |
Tytuł: | |
stawiałby na obecność H2O ![]() |
Autor: | Wrobel [ czw sty 16, 2003 8:38 pm ] |
Tytuł: | |
No ładnie! Tak to bywa jak pytaniem na pytanie... ![]() To H2O to do zółtego oleju czy do pecheżyków?!? |
Autor: | RobGas [ czw sty 16, 2003 8:56 pm ] |
Tytuł: | |
nawet w obu przypadkach |
Autor: | Wika [ czw sty 16, 2003 9:00 pm ] |
Tytuł: | |
Woda to nie może być , bo i skąd ? Żółty kolor ( a raczej jakby mieszanka czerwonego i żółtego ) tłumacze sobie tym , że po przejechaniu ponad 20 tys. km olej się zużywa , zmienia właściwości i także kolor . Ale może jest inaczej . |
Autor: | RobGas [ czw sty 16, 2003 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Wika pisze: Woda to nie może być , bo i skąd ? oj z tym najlepiej do wrózki ![]() Cytuj: Żółty kolor ( a raczej jakby mieszanka czerwonego i żółtego ) tłumacze sobie tym , że po przejechaniu ponad 20 tys. km olej się zużywa , zmienia właściwości i także kolor .
Ale może jest inaczej . zuzycie oleju objawia sie w samej rzeczy równiez zmianą jego koloru ale napewno nie na jaśniejszy niż był. Spowodowane to jest przedewszystkim jego pracą (rola jaką spełnia). Kolor jak powinien przybrać (jako zapracowany) to zmiezający do brązowego. Poza tym zmienia zapach na spalenizny, jest gęstrzy bo z zawartością drobin metalu i materiałów ciernych, itd. itp. Dlaczego stawiam na H2O? wydaje mi się, ze olej w zależności od stadium i warunków wymieszania z wodą różną przybiera postać. Raz jest spieniony, w innym przypadku ma pecherzyki a jescze w innym zmienia kolor. Ad. skąd się wiął Niska temperatura, duża wilgotność i nieszczelność. T podstawowe elementy pojawiania się wody w miejscach gdzie być jej nie powinno. |
Autor: | Wika [ czw sty 16, 2003 9:38 pm ] |
Tytuł: | |
Zakładając w obu przypadkach( zmiana koloru , pęcherzyki ) , że jest to woda - zmienić bezzwłocznie olej + filtr czy można tak jeszcze pojeździć ? |
Autor: | RobGas [ czw sty 16, 2003 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
Jak powiem: - abyś jeździł (skoro jeździ) to zostane posądzony o szkody które ew. wynikną, - jak powiem abyś wymienił olej i filtr to mogę być posądzony o naciąganie Cie (Was) nakoszty Decyzja należy do Was. A jeżeli nie mam racji? i to wcale nie woda |
Autor: | Wrobel [ czw sty 16, 2003 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
Z tą woda może byc prawda, bo tego oleju to mi raczej przybyło! Ale skąd ona ![]() Prostuje swoje niedociągnięcia z ortografii: pęcherzyki a nie pęcheżyki ![]() ILE oleju wchodzi do automatu (W123 Coupe 280CE)? JAK sie go wymienia??? ![]() |
Autor: | Wika [ sob sty 18, 2003 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie sprawa się wyjaśniła . Włożyłem rurkę, taką jak do centralnego zamka do otworu , gdzie normalnie jest bagnet od sprawdzania poziomu oleju w ASB i metodą podobną jak przy spuszczaniu paliwa z baku wyssałem jakieś pół szklanki oleju . Oczywiście nie na raz tylko zaciągałem się , wyjmowałem rurkę ,wkładałem do pojemnika i dopiero wtedy odtykałem język , pozwalając by olej wyleciał. Olej pobrany w takiej ilości okazał się czerwony , co mnie bardzo uradowało . A wcześniej myślałem , że miał barwę żółtą , bo mała ilość z bagnetu którą wycierałem w papier toaletowy dawała właśnie taki kolor . Teraz jestem już spojkojny i happy |
Autor: | Wrobel [ ndz sty 19, 2003 7:40 pm ] |
Tytuł: | |
To sie nawdychałeś świństw ![]() Ja zadziałałem strzykawką i kroplówką zakupioną w aptece ![]() ![]() |
Autor: | Wika [ ndz sty 19, 2003 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
A co właściwie robiłeś u siebie ? |
Autor: | Wrobel [ ndz sty 19, 2003 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
Troche miałem za dużo i musiałem wybrać ![]() ![]() |
Autor: | Wika [ ndz sty 19, 2003 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
Za dużo to jest jak się sprawdza na zgaszonym silniku ![]() Jak będziesz zmieniał olej, to obowiązkowo też nowy filtr i uszczelka . Powodzenia |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |