MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Problem z ASB
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16649
Strona 1 z 2

Autor:  Rybaczenkow [ pt sty 27, 2006 7:36 pm ]
Tytuł:  [W123] Problem z ASB

Witam. Jestem nowy na forum, szukalem po istniejacych tematach ale nie znalazlem problemu taki jak moj. Otoz kupilem ostatnio Mercedesa W123 300D z 80r z 3-biegowa, uszkodzona automatyczna skrzynia biegow. I problem wyglada nastepujaco: wrzucam D auto jedzie, ale nie wrzuca 2 biegu, wrzuci go dopiero jak rozpedze sie do ok 40km/h i silnik osiagnie wysokie obroty. Przelaczanie z 2 na 3 odbywa sie juz normalnie z tym ze podczas jazdy na 3 i wcisnieciu gazu do konca silnik czesto nie rwie do przodu tylko wchodzi na obroty(jakby sie cos slizgalo) a po chwili leci jak burza:)
Dzwonilem do innego miasta do mechanika ktory reperuje takie skrzynie i powiedzial ze jest do wymiany. Dzis wymienialem olej w silniku i koles z serwisu powiedzial zebym wymienil olej w skrzyni bo ponoc jest brudny i to "na bank" przez to. Co o tym myslicie?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt sty 27, 2006 7:58 pm ]
Tytuł: 

po pierwsze to masz napewno skrzynie 4 biegową a nie 3..Po drugie jak olej jest tak brudny a raczej spalony to raczej skrzynia jest nie teges...Jesli olej jest brunatny i smierdzi palonym sprzegłem to raczej remont skrzyni...

Autor:  Rybaczenkow [ pt sty 27, 2006 8:13 pm ]
Tytuł: 

ja bylem przekonany ze to jest 3 biegowa skrzynia. od 0-40 jade na 1 biegu ok 50-55 wlacza sie 3 a potem juz nic..
a co do zapachu spalonego sprzegla to jak mam sprawdzic to?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt sty 27, 2006 10:15 pm ]
Tytuł: 

wszystko ok tylko mylisz biegi -automaty MB9nie wszystkie ale wiekszosc) ruszaja z 2...zeby ruszyc z 1 -rusz dynamicznie i najlepiej z Kick down -zobaczysz ze masz 1 bieg gratis [zlosnik] Co do zapachu to musisz powąchać po prostu olej na bagnecie-najlepiej... [zlosnik]

Autor:  Boulik [ pt sty 27, 2006 10:17 pm ]
Tytuł: 

Auto rusza z 2, potem przy 40 włącza się 3 a przy ok 50km/h - 4!
"Jedynkę" można włączyć ustawiając dźwignię na "L", wedy nie zmieni się na wyższy bieg. Służy to do ruszania np z przyczepką!

Autor:  kubol [ pt sty 27, 2006 10:58 pm ]
Tytuł: 

chyba, że jakiś kowal wstawił skrzynię ze 107, tam były 3 biegi... :-?

Autor:  Rybaczenkow [ sob sty 28, 2006 12:58 pm ]
Tytuł: 

I co z wami Panowie fachowcy? Nie macie zadnych pomyslow? :(

Autor:  heniekx [ sob sty 28, 2006 1:13 pm ]
Tytuł: 

Wymiana oleju i filtra w skrzyni na poczatek (przeszukaj forum to dowiesz sie jak) a do tego regulacja ciegna sterujacego (tego co idzie od ciegna gazu). Tez tak kiedys mialem (podobne objawy ale u mnie skonczylo sie na wymianie skrzyni)

Autor:  JaKon [ sob sty 28, 2006 1:34 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli się coś "ślizga" jak to ująłeś to wyślizgane są tarczki czy tam taśmy (kwestia nazewnictwa), czego objawem jezd praca skrzyni jakby na polsprzegle i zmiana oleju niewiele pomoze, więc radziłbym wymienic skrzynie a potem olej bo szkoda oleju i filtra dla tej skrzyni, no chyba ze chcesz iść w strone naprawy, ale to głupota po za 500 czy 1000zł nawet nie bedą chcieli zajrzeć do automata, a za mniej niż 500zł (szacuje ze za ok 300zł) na pewno dostaniesz dobra skrzynke ktora posmiga jeszcze kupe czasu...

opinia oparta na własnym doswiadczeniu i pewna na sto procent, o ile diagnoza jest własciwa

Autor:  Wookee [ sob sty 28, 2006 4:47 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
chyba, że jakiś kowal wstawił skrzynię ze 107

Marne szanse, zwłaszcza od V8.

JaKon pisze:
tarczki czy tam taśmy

To 2 różne rzeczy.

Autor:  piterros [ sob sty 28, 2006 8:52 pm ]
Tytuł: 

Rybaczenkow pisze:
Otoz kupilem ostatnio Mercedesa W123 300D z 80r z 3-biegowa, uszkodzona automatyczna skrzynia biegow

Czy kupując tego merca wiedziałeś że skrzynia jest uszkodzona??? Kiedy ja kupowałem to olej w automacie był jak czerwone winko (czyli taki jak powinien) i jedynym mankamentem był cieknący uszczelniacz przy wale i chodzi jak burza. Teraz tylko przy mrozach trochę mułowato chodzi zanim sie rozgrzeje ale to chyba normalne. Skrzynia automatyczna w dobrym stanie też trochę kosztuje.... z gwarancją widziałem koło 800 - 1000 zł

Autor:  Rybaczenkow [ ndz sty 29, 2006 2:18 am ]
Tytuł: 

Ja kupile auto od kolegi i wiedzialem w jakim jest stanie. Wlasciwie to nie jest W123 tylko 126 ale wlozony jest tam silnik od 123, a auto kupiel za 2000zl wiec mysle ze sie oplacalo :)
Tez mysle ze nie ma sensu inwestowac w olej jezeli nie wiadomo na 100% czy to jego wina. A nie macie moze jakiegos namiaru na taka skrzynke?

Autor:  piterros [ ndz sty 29, 2006 2:25 am ]
Tytuł: 

Rybaczenkow pisze:
A nie macie moze jakiegos namiaru na taka skrzynke?


proszę bardzo:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83588809
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83588795
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81995746
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81996274

napisano że stan idealny no i cena nawet by na to wskazywała...
pozdr.

Autor:  Rybaczenkow [ ndz sty 29, 2006 2:26 am ]
Tytuł: 

W ogole to nie wiecie czy to moze byc wina podcisnienia? Czytalem kilka artykulow na forum i bylo pare takich przypadkow. Auto jest teraz tzw. skladakiem wiec nie wiem czy wszystko powinno chodzic jak w orginale, ale regulacja reflektorow mi nie dziala, odpalic auto tez mi sie udaje dopiero za 2 przekreceniem(podobno zaworek cisnieniowy w stacyjce do wymiany)...

Autor:  piterros [ ndz sty 29, 2006 2:29 am ]
Tytuł: 

możliwe że miałeś przekładkę reflektorów i masz nie podpięte wogóle przewody ciśnieniowe... a co do stacyjki to nie wiem :(

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/