MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Spalanie przy 140
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16442
Strona 1 z 1

Autor:  pszamrej [ wt sty 17, 2006 10:19 pm ]
Tytuł:  [W123] Spalanie przy 140

Czy to normalne ze wypila ok 18 l/100km?

Autor:  runcajs [ wt sty 17, 2006 11:10 pm ]
Tytuł: 

tak:D przy takie prędkości moja też tyle pali

Autor:  Wookee [ śr sty 18, 2006 11:57 am ]
Tytuł: 

pszamrej, ale koniecznie załóż GPS i utrzymuj 140 km/h przez minimum 50 km, może wynik masz zafałszowany, bo momentami było 135 km/h lub 147 km/h. I przeciez licznik przekłamuje... :D

Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać przed odrobiną (naprawdę odrobiną) złośliwości. Takie dane odczytuje się z wykresu, zazwyczaj zlokalizowanego w instrukcji obsługi. Wykres ten nie jest super dokładny, w dodatku, przy wiekowym silnku należy się liczyć z dodatkowymi przekłamaniami. Jak nie pali jak LUPO albo jak W116 450 6,9, to nie szukaj dziury...

Autor:  georem [ śr sty 18, 2006 1:48 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Spalanie przy 140

pszamrej pisze:
Czy to normalne ze wypila ok 18 l/100km?


Moj M110 w 280SL nie pali tyle, nawet po mieście. [szalone]

Autor:  piterros [ śr sty 18, 2006 5:00 pm ]
Tytuł: 

ja mam w123 230 E z automatem i pali następujące ilości gazu:

miasto: 13,5 - 15,5 l/100km
trasa: 11,5 - 14,5 l/100km

przy czym 14,5 l w trasie oznacza poganianie około 110-170 km/h (trasa częstochowa - wrocław więc na A4 prędkości były dość duże)

15,5 l w mieście oznacza pedał gazu w pododze przy ruszaniu z każdego skrzyżowania - tzw jazda dynamiczna ;-)

Kiedyś spalał mi 16-20 l po mieście ale po regulacji i zmianie stacji gazu jest naprawdę przyzwoicie. Polecam Shell gaz.

O benzynie niestety się nie wypowiem gdyż samochód kupiłem już z gazem i benzyna służy mi do rozruchu i okazjonalnie kiedy chcę dac silnikowi odpocząć od gazu lub na niewielkie odlegości kidy na dworze mróz ;-)

Autor:  Wookee [ śr sty 18, 2006 5:08 pm ]
Tytuł: 

piterros pisze:
230 E

pszamrej pisze:
M115

Autor:  pszamrej [ śr sty 18, 2006 5:17 pm ]
Tytuł: 

tak z gazem sie zgadza, przy spokojnej jezdzie 15 po miescie, ale na gazniku chyba normalne ze spali wiecej niz na wtrysku
ale mysle ze benzyny pali wiecej bo po pierwsze jest to 92 oktanowa, po drugie mam tylko jeden dolot zimnego powietrza ( pod inst gazowa ) oraz po trzecie nieco przyspieszony zaplon ( tez pod gaz )

napisalem ze 140 ale wcale nie myslalem o 140,00, to predkosc srednia z danej trasy

EDIT: i wlasnie tez chcialem dopisac ze to M115

Autor:  piterros [ śr sty 18, 2006 5:23 pm ]
Tytuł: 

yyyy no tak, ja mam silnik M102 ale pojemności zbliżone... tak czy owak u mnie na przykład jakość gazu ma olbrzymie znaczenie i robi to bardzo dużą różnicę w spalaniu - nawet nie przypuszczałem na początku że może to mieć takie znaczenie. Dodam ze obecnie pracuję na stacji gazu i na początku tankowałęm mojego merca u siebie bo szef dawał jeszcze jakąś zniżkę 0,05zł ale spalanie sięgało nawet 20 l/100km więc przerzuciłem się na Shell gaz i jest róznica ogromna mimo że na mojej stacji gaz wcale nie jest taki najgorszy!!! Cena gazu na shellu wiadomo trochę wyższa niż na lokalnych stacyjkach ale warto ;-)

Autor:  pszamrej [ śr sty 18, 2006 5:28 pm ]
Tytuł: 

zgadza sie, juz od dluzszego czasu przestalem tankowac gaz na malych stacyjkach ( chyba ze jestem akurat kolo Grodna ), ostatnio byl Statoil ale teraz przerzuce sie na Shella, zobaczymy co wyniknie

Autor:  lysy2 [ czw sty 19, 2006 8:41 am ]
Tytuł: 

M102 (2300ccm) + LPG w trasie Poznan- Wrocław, ale nie przez Leszno z predkosciami poza wioskami 130-180 spalil mi 14,5 l LPG (było szybko i ostro)
IMO 18l to tak ze 2 za duzo

Autor:  pszamrej [ czw sty 19, 2006 12:46 pm ]
Tytuł: 

sluchajcie cos jest nie tak, jak wlacze na gaz to paliwo plynace przewodem doprowadzajacym jest odciete przez elektrozawor ( i to jest prawidlowo ) ale za to leci do gaznika przewodem odplywowym!!
spala mi sie wtedy rownoczesnie z gazem, i jest to raczej tylko przy pelnym zbiorniku, czyli gdy cisnienie paliwa jest duze
czy siedzi membrana odplywowa w Strombergu?
moze trzeba by wstawic zawor zwrotny na przewodzie zwrotnym?
to jest chyba odpowiedz dlaczego tyle spalila, nie dzialal odplyw nadmiaru paliwa ( tak mi sie wydaje )

radźcie...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/