MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 8:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 04, 2006 7:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:58 pm
Posty: 239
Lokalizacja: whitestok
Chodzi mi o zarzuconą olejem świecę. Zdziwiło mnie gdy mesio zaczął pracować na 5-u cylindrach. Nie pracował piąty. Miałem parę podejrzeń ale okazało się że to zawalona świeca. Ma ona po wykręceniu kolor czarny. Po oczyszczeniu jest spokuj ns 500-1000 km. I zjadło z 2 litry oleju na 2500km. Może ktoś miał podobne objawy. Proszę o wskazówki.

_________________
coupe radości z życia
MB 123 280C '79
MB 124 230TE '91 - Cameroun'ka żony

ghost


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 8:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
sprawdz kompresje i porownaj -jak na tym bedzie mniej to raczej pierscienie bedą uszkodzone i wali olejem.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 8:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Ja też stawiam na pierścienie. Moja Francuzka teraz stoi w ASEKO i czeka na wymiane pierścionków, a objaw miała taki sam - zapaćkane świece olejem.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 8:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:58 pm
Posty: 239
Lokalizacja: whitestok
Jeszcze wspominano mi o jakiś uszczelniaczach czy czymś takim. Że trzeba zdjąć głowiczkę żeby sprawdzić. Czy coś takiego.
Dzięki za wskazówki.

EDIT: Jakie są koszta wymiany pierścionków? Jak byście mogli tak powiedzieć circa about.

Używaj opcji zmień, wookee.

_________________
coupe radości z życia

MB 123 280C '79

MB 124 230TE '91 - Cameroun'ka żony



ghost


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 8:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Duszek pisze:
Jeszcze wspominano mi o jakiś uszczelniaczach czy czymś takim. Że trzeba zdjąć głowiczkę żeby sprawdzić. Czy coś takiego.
Dzięki za wskazówki.


Przy poborze 2 l oleju przy tych km na pewno nie będą uszczelniacze tylko pierścionki,Są zjechane na tym cylindrze albo stanął olejowy pierścionek.Tylko badanie ciśnienia w tym i na próbie olejowej postawi diagnozę.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 8:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Duszek pisze:
Jeszcze wspominano mi o jakiś uszczelniaczach czy czymś takim. Że trzeba zdjąć głowiczkę żeby sprawdzić.

Zapewne chodzi o uszczelniacze zaworów... chociaż nie wiem jak tamtędy olej miałby wpadać.
Duszek pisze:
Jakie są koszta wymiany pierścionków? Jak byście mogli tak powiedzieć circa about.

Mi w ASEKO Panowie powiedzieli, żebym się szykował na jakieś 4 do 5kpln za remont głowicy (uszczelniacze, prowadnice zaworów, planowanie, uszczelka pod głowicę, etc.) i pierścienie (z robocizną). Jak będzie trzeba wymieniać tłoki, to jeszcze około 1.2kpln, tylko nie wiem czy to jest za same tłoki czy może robota jest już wliczona.

<i>Pieniądze się zbierają...</i>

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 8:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Duszek pisze:
Jakie są koszta wymiany pierścionków? Jak byście mogli tak powiedzieć circa about.


To zależy od producenta.Do MB i nie tylko robi pierścionki fima d. państwowa w ŁODZI,tłoki ze sworzniami fabryka PZL czy coś podobnego w Gorzycach na niemieckich maszynach.W 1996 roku robilem sam kapitalkę w 123 200d z powodu wypalonego na boku pomiędzy pierścieniami tłoka ( zrobiłem przy okazji całość) i wstawiałem te części i motor chodzi do dziś u ludzi bez remontu.Ceny na temten czas były o. 60 % tańsze niz zachodnie.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 9:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Zeby wymienić pierścienie w beczce, trzeba wyjąć silnik. Nie odkrecisz inaczej miski olejowej. przy wymianie pierścieni należy wymienić panewki. Nastepny problem to ogólna kondycja silnika, tłoki mogą mieć luzy, a wtedy to chyba prościej rozejżeć sie za innym silnikiem.
Warto upewnić sie ze to właśnie pierścienie a nie uszczelniacze trzonków zaworowych.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 10:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:58 pm
Posty: 239
Lokalizacja: whitestok
A żeby się upewnić to trzeba zdjąć głowicę?

_________________
coupe radości z życia

MB 123 280C '79

MB 124 230TE '91 - Cameroun'ka żony



ghost


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 10:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Harier chyba nie bedziesz robił kapitalki za 5 czy 7 tys? mojego 126 z dobrym motorem sprzedam niewiele drozej :lol: :lol: :lol: Remonty M 110 to strasznie droga zabawa...ale polskie tłoki w silniku MB to juz tak jakos nie tak....wolał bym uzywanego oryginała.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 04, 2006 10:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
MERCEDES 4 EVER pisze:
Harier chyba nie bedziesz robił kapitalki za 5 czy 7 tys?

Taki właśnie mam plan. :-> Nie chcę zmieniać silnika, chcę zrobić porządny remont tego co mam.
MERCEDES 4 EVER pisze:
polskie tłoki w silniku MB to juz tak jakos nie tak

Liczę, że wymiana tłoków nie będzie konieczna, że wystarczy remont głowicy , wymiana pierścieni i uszczelek.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 05, 2006 4:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
MERCEDES 4 EVER pisze:
Harier chyba nie bedziesz robił kapitalki za 5 czy 7 tys? mojego 126 z dobrym motorem sprzedam niewiele drozej :lol: :lol: :lol: Remonty M 110 to strasznie droga zabawa...ale polskie tłoki w silniku MB to juz tak jakos nie tak....wolał bym uzywanego oryginała.


W tym jest problem koledzy,że całość można sprzedać/ kupić za niewielkie pieniądze, natomiast już remont np, silnika może przewyższyć ogólną cenę auta.Każdy z piszących na forum zapewne nie ma fury pieniędzy bo w przeciwnym wypadku pojechał by do aso (i nie pytał jak to naprawić samemu)kazal szukać usterki,remontowac itd. Zrobione zaplacone i do domu.Myślę,że nie ma co przeplacać za oryginały i wkladać tańsze części.te polskie nie są złe.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 05, 2006 5:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
harrier pisze:
Taki właśnie mam plan. :-> Nie chcę zmieniać silnika, chcę zrobić porządny remont tego co mam.


Kiedy planowane pierwsze jazdy ? [cool]
A masz może jakieś fotki auta?

Pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 05, 2006 5:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Wojtek123 pisze:
Kiedy planowane pierwsze jazdy ?

Jak mi sie uda pozyczyc kase na remont to szybko, jak nie to będzie trzeba jeszcze poczekać. Narazie finansowo leżę i kwiczę...
Wojtek123 pisze:
A masz może jakieś fotki auta?

Oczywiście: http://www.harrier.bsdtruck.net/gallery/mb-w126-280se/

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 05, 2006 5:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
harrier pisze:
Jak mi sie uda pozyczyc kase na remont to szybko, jak nie to będzie trzeba jeszcze poczekać. Narazie finansowo leżę i kwiczę...


Znam ten ból [oczko]

harrier pisze:
Oczywiście


Dzięki, bardzo ładny i wyposażenie konkretne [ok] Super [cool]
Jeśli to nie tajemnica, to mogłbyś mi powiedzieć ile za niego zapłaciłeś?

Pozdrawiam!

_________________
126.034


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl