MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
nawiewy w 123, poznym https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1610 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Simper [ śr sty 08, 2003 10:09 pm ] |
Tytuł: | |
sorki ze tak troche moze nie na temat ale w moim w 123 tez mam dwa guziczki i nie wiem do czego sa ... sa zamontowane powyzej potencjometrow temperatury... miedzy ogrzewaniem tylnej szyby a regulacja poziomu swiatel... ja jednym jest taka zaroweczka a na drugim spiralaka ... do czego moga byc bo jak sie je przelacza to nei widze w niczym roznicy... a i skoro juz o tym pisze to jak dzialaja te magiczne przesuwaki od nawiewu bo juz pare razy probowalem nimi majplowac i nigdy nie moge znalezc zadnej regularnosci... dlatego zawsze wlaczone sa na srodku... no i trzecie pytanie czy zawsze jak pruszy snieg i jest wiatr a dwa srodkowe nawiewy sa zamkniente bo z nich zawsze leci zimne powietrze to czy tez snieg ma leciec do srodka::)?? |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ śr sty 08, 2003 10:52 pm ] |
Tytuł: | |
Co do tych przycisków to Ci nie mogę pomóc, ale za to postaram się rozjaśnić trochę sprawę suwaków od nawiewu. Lewy suwak: całkiem w lewo: nawiew na szybę , całkiem w prawo (czyli na środku) - nawiew ze środkowych kratek. Prawy suwak: całkiem w lewo (czyli na środek) - nawiew ze środkowych kratek, całkiem w prawo - nawiew na nóżki ![]() ![]() |
Autor: | Ocet [ czw sty 09, 2003 10:48 am ] |
Tytuł: | |
Mike_THE_GR8 pisze: Co do tych przycisków to Ci nie mogę pomóc, ale za to postaram się rozjaśnić trochę sprawę suwaków od nawiewu. Lewy suwak: całkiem w lewo: nawiew na szybę , całkiem w prawo (czyli na środku) - nawiew ze środkowych kratek. Prawy suwak: całkiem w lewo (czyli na środek) - nawiew ze środkowych kratek, całkiem w prawo - nawiew na nóżki
![]() ![]() ??? Jakich srodkowych kratek? Tych ktore sypia sniegiem w niektorych pojazdach? Instrukcja powiada, ze ustwienie obu suwakow przy sobie odcina przeplyw. |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ czw sty 09, 2003 11:13 am ] |
Tytuł: | |
Tak, chodzi własnie o te kratki. Te 2 na środku nie mają możliwości ustawienia nawiewu ciepłego, ale za to można im wyłączyć nawiew tym suwakiem, co jest pod nimi. A te po bokach można zatkać kręcąc nimi, wtedy w środku ustawia się przesłona. I jeśli oba suwaki sterowania są ustawione tuż obok siebie, to oznacza to nadmuch właśnie z tych czterech okrągłych nawiewów. |
Autor: | Sawcio [ czw sty 09, 2003 11:15 am ] |
Tytuł: | |
U mnie z tymi suwakami sprawa ma się następująco: Oba suwaki max w lewo nawiew na przednią szybę (takie podgrzewanie szyby), oba suwaki max w prawo - nawiew na nogi, oba suwaki na skrajnych końcach nawiew na szybę i trochę z bocznych nawiewów, oba suwaki na środku nawiew z bocznych kratek i trochę na nogi. A z tych środkowych kratek po zamknięciu nic nie powinno lecieć, a po otwarciu leci przez nie powietrze z zew z tych wlotów powietrza pod wycieraczkami, a że śnieg leci przy zamkniętych to raczej dziwne ![]() mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem temat nawiewu ![]() |
Autor: | Maniek [ czw sty 09, 2003 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
Sawcio pisze: U mnie z tymi suwakami sprawa ma się następująco:
Oba suwaki max w lewo nawiew na przednią szybę (takie podgrzewanie szyby), oba suwaki max w prawo - nawiew na nogi, oba suwaki na skrajnych końcach nawiew na szybę i trochę z bocznych nawiewów, oba suwaki na środku nawiew z bocznych kratek i trochę na nogi. A z tych środkowych kratek po zamknięciu nic nie powinno lecieć, a po otwarciu leci przez nie powietrze z zew z tych wlotów powietrza pod wycieraczkami, a że śnieg leci przy zamkniętych to raczej dziwne ![]() mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem temat nawiewu ![]() To prawda! Bardzo to skomplikowane. Zasdaę działania dmuchawy zrozumiałem dopiero po jej kompletnym rozebraniu, gdy wymieniałem wymiennik ciepła. A więc: Kratki środkowe działają tylko na zimne powietrze, gdyż pobierają je zanim dotrze ono do nagrzewnicy i są zamykane suwakiem pod nimi, intensywność nawiewu reguluje się pokrętłem szybkości dmuchawy (środkowym). Dwa suwaczki ponad pokrętłąmi (występują w późniejszych wersjach 123) służą do otwierania i zamykania nawiewów na szybę (lewy) i na nogi wraz z tyłem kabiny (prawe). Dmuchawa wdmuchuje powitrze ciepłe do kratek bocznych zawsze, zaś odcięcie tego dopływu następuje poprzez obrócenie tych kratek, czyli logicznie rzecz biorąc ich zamknięcie. Jeżeli oba suwaki mamy otwarte i odkręcone kratki to powietrze leci wszystkimi dziurami, lecz słabo. Zamknięcie któregokolwiek z wylotów w ww sposób powoduje, że z pozostałych (co logiczne) będzie wiało silniej. Dlaczego ze środkowych kratek leci śnieg? Bo są otwarte, albo śruba regulacyjna suwaka (dostępna po zdemontowaniu schowka w desce rozdzielczej) wymaga regulacji, tak aby się dało te kratki domknąć. Mam nadzieje, że coś wyjaśniłem ![]() |
Autor: | Ocet [ czw sty 09, 2003 4:32 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba miec w pamieci, ze jak jest klima, to nie ma suwaczka pod nawiwami zimnego powietrza... |
Autor: | Pawełek [ czw sty 09, 2003 11:16 pm ] |
Tytuł: | |
... A regulator temperatury dotyczy lewy strony kierowcy a prawy - pasażera... ![]() |
Autor: | Simper [ pt sty 10, 2003 2:20 am ] |
Tytuł: | |
oki ... dzieki panowie... jutro to posprawdzam... ![]() |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ pt sty 10, 2003 2:31 am ] |
Tytuł: | |
Simper pisze: oki ... dzieki panowie... jutro to posprawdzam...
![]() To jak masz automat, to i tak prawą masz wolną ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |