MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Czarne cudenko ktorym mozna pokrecic :D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1605
Strona 1 z 1

Autor:  Niedved(W201) [ śr sty 08, 2003 5:47 pm ]
Tytuł:  Czarne cudenko ktorym mozna pokrecic :D

Witam
Chodzi mi o takie czarne cudo po prawej stronie na ktorym pisze EZL-ECE
Wiem napewno ze ustawia sie tam rodziaj paliwa (pozycja S i pozycja N)
ale tak poza tymi dwiema pozycjami jest jeszcze 5 innych
Mozecie mi wyjasnic kazda z tych pozycji...

Dziekuej z gory

Autor:  Brandon [ śr sty 08, 2003 7:08 pm ]
Tytuł: 

To chyba jakaś magia?!?!?!?

Autor:  Mike_THE_GR8 [ śr sty 08, 2003 7:52 pm ]
Tytuł:  Re: Czarne cudenko ktorym mozna pokrecic :D

Niedved(W201) pisze:
Witam
Chodzi mi o takie czarne cudo po prawej stronie na ktorym pisze EZL-ECE
Wiem napewno ze ustawia sie tam rodziaj paliwa (pozycja S i pozycja N)
ale tak poza tymi dwiema pozycjami jest jeszcze 5 innych
Mozecie mi wyjasnic kazda z tych pozycji...

Dziekuej z gory

Alllllee o so chdzi ????? Bo ja nic z tego nie jarzę.... Jakie auto? Gdzie dokładnie jest ten przełącznik ??? Po prawej stronie czego ??? Sprecyzuj.

Autor:  Niedved(W201) [ śr sty 08, 2003 8:46 pm ]
Tytuł: 

Przepraszam za chaos wprowadzony ale pisalem to szybciootko przed wyjsciem z domku. Juz pisze...

Mercedes 190 (W201) 2.0l bez katalizatora
Jest to czarny przelocznik okragly na ktorym widnieje
"S" 2 "N" 4 5 6 7

Znajduje sie on dokladnie (chyba :-? ) na lewym nadkolu przednim. Czyli po otwarciu klapy silnika mamy go po prawej

Sadze ze jest to przelacznik ktory wprowadzamy zmiany odnosnie paliwa

tzn. wiem ze pozycja S i N ustawiamy zaleznie od rodziaju paliwa
ale tam znajduja sie rowniez te inne pozycje "2" "4" "5" "6" "7"

co one daja... jaka pozycja jest optymalna dla benzny 98oktanowej

ps. Mam niemiecka ksiazke i tam to sie nazywa "Abgleichstecker"
na pokretle pisze EZL-ECE


Z wlasnego doswiadczenia zauwazylem ze jak wlalem 98-ki i mialem na "N" to mi gasl podrodze ale to mzoe to byl jakis przypadek
Gdy zmienilem na "S" bylo juz wporzadku

Ale po co jest te 5 pozostalych pozycji

Autor:  pp [ czw sty 09, 2003 8:58 am ]
Tytuł: 

Abgleichstecker - to podlug mnie gniazdo dla stacji diagnostycznej.
nie znam niem. slownika technicznego, ale moze tak : ab - od, gleichen - rownac, zrownywac, a Stecker - gniazdko (takie pradowe). albo zapytam w Strichtachtclub. mnie tez zainteresowaly te "2,3...6"
piotr

Autor:  Przemo [ czw sty 09, 2003 9:35 am ]
Tytuł: 

Spróbuję trochę rozjaśnić.
Ableichbesteck - to zespół narzędzi do strojenia (wg PWN-techniczny)

Urządzonko o które pytasz służy do ustawiania rodzaju paliwka:
S - to niemieckie Super ( czyli chyba 98 )
N - to niemieckie Normal ( czyli chyba 95 )
A pozycje pośrednie do wartości pomiędzy :roll:

Wiem to z oryginalnej instrukcji obsługi do W124 (mam taką w bibloteczce 8) ). Tyle pamiętam, a jak chcesz popatrze w nią i podam szczególy. Tylko musisz poczekać do jutra, bo książeczka leży w domu.

Autor:  Niedved(W201) [ czw sty 09, 2003 9:39 am ]
Tytuł: 

bym byl wdzieczny.
Ciekaw jestem ktore ustawienie da mi optymalne dzialanie mojego "zlomu" :D

Autor:  Przemo [ czw sty 09, 2003 10:02 am ]
Tytuł: 

Dobra poczytam sobie książkę do poduszki wieczorem i jutro napiszę co tam "Helmuty" wymyśliły. :lol:
Mam nadzieję, że nie zapomnę. ;)

Autor:  Niedved(W201) [ czw sty 09, 2003 7:00 pm ]
Tytuł: 

Dzieki wielkie :D

Autor:  Przemo [ pn sty 13, 2003 11:28 am ]
Tytuł: 

Uf - sorry, że to tyle trwało, ale musiałem ksążeczkę odzyskać. Pożyczył jeden taki na "15 minut" i przeciągło mu się. :lol:

Jest dokładnie tak jak pisałem wcześniej
Cytuj:
Urządzonko o które pytasz służy do ustawiania rodzaju paliwka:
S - to niemieckie Super ( czyli chyba 98 )
N - to niemieckie Normal ( czyli chyba 95 )
A pozycje pośrednie do wartości pomiędzy


Instrukcja podaje, że zalecanym paliwkiem jest Super ( 98 ), ale możesz tankować Normal ( 95 ) tylko należy pokrętełko podnieść, przekręcić na N i opuścić. Jest ostrzeżenie, że jazda na paliwku Normal z ustawionym S może doprowadzić do uszkodzeń silnika. Nic nie pisze o położeniach pomiędzy S i N. :roll:

Spytaj się jeszcze mądzrzejszych ludzi o to czy niemieckie Super to 98, a Normal to 95. Jestem tego pewien "tylko" na 98%. ;)
Jak Ci bardzo zależy to napisz maila - wyślę Ci skan tej stronki z instrukcji jak znajdę chwilkę.
Pozdrawiam

Autor:  BenzKing [ pn sty 13, 2003 3:25 pm ]
Tytuł: 

Czesc Wam!

Normal-91,
Super-95,
Super Plus-98.

Autor:  Przemo [ pn sty 13, 2003 4:12 pm ]
Tytuł: 

BenzKing pisze:
Normal-91,
Super-95,
Super Plus-98.


No i dałem d... - znaczy się pomyliłem się. Przepraszam :oops:

Za to teraz wiesz już chyba wszystko.

Autor:  Niedved(W201) [ pn sty 13, 2003 7:58 pm ]
Tytuł: 

Tzn teraz porostu jestem pewnien tego co bylem na poczatku i za to wielkie dzieki tylko dalej nie wiem co oznaczaja te posrednie pozycje tzn. napewno jakies przejsciowe pozycje zaleznie od rodzaju benzyny hmm juz troszku jasniej wiec moze to tak wyglada:

91(wow dawno juz jej h=chyba nie ma) ---pozycja N
98 --- pozycja S
95 --- ktoras z tych cyferek moze bo po ustawieniu na S samochod czasem gasnie nawet jak jest rozgrzany

Autor:  pp [ śr sty 15, 2003 11:04 am ]
Tytuł: 

ponizej odp. ze Strichachtclubu :

"Das war ein Kodierstecker um den Motor an den Betrieb mit Normal bleifrei oder Super bleifrei anzupassen.
War fuer MB damals billiger als einen Klopfsensor in den Motor einzubauen.
Regards
Stefan
'73 280 E Automatic 114062-12-004902"


pzdr.,
pepe

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/