MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
uciekający prąd https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1603 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ZBIGOL [ śr sty 08, 2003 4:17 pm ] |
Tytuł: | uciekający prąd |
co może być przyczyną rozładowania ( totalnego ! napiecie na zaciskach 7-8 volt) akumulatora w ciągu 6-8 godzin ? nadmieniam . że akumulator mam nowy ( 1 miesiąc) i napiecie ładowania jest ok! ( 14.4-14.5 V) niektórzy twierdzą , że to alternator ( diody) lub rozrusznik( chyba to bardziej prawdopodobne ) . ja sam nie wiem od czego się zabrac . dodaje jeszcze .że dzieje sie to sporadycznie - raz na tydzien, 10 dni , 2 tygodnie . z tego powodu też kupiłem w grudniu nowy akumulator . ***** HELP ME ***** |
Autor: | Tian [ czw sty 09, 2003 8:52 am ] |
Tytuł: | |
Kiedyś miałem dziwną sytuację. Miałem podobne objawy jak ty, akumulator był OK, prąd ładowania był OK, itd... Ale po jakiś 2 tygodniach lub po jeździe na wycieraczkach akumulator kaput. Elektrycy sprawdzali, cudowali, bez rezultatu. Okazało się po moich długich rozmyślaniach i sprawdzeniu prostym woltomierzem: na wolnych obrotach rzeczewiście prąd ładowania wynosił 14 V, na wysokich obrotach również 14 V, ale w średnim zakresie ładowanie spadało do 10 - 11 V. Po rozebraniu alternatora okazało się że są wy........lone łożyska i wirnik wpadał w wibracje, szczotki gorzej stykały, itd... Sprawdź u siebie prąd ładowania w całym zakresie obrotów, no chyba że wyładowanie aku następuje na postoju ![]() |
Autor: | sebi [ czw sty 09, 2003 10:48 am ] |
Tytuł: | Re: uciekający prąd |
ZBIGOL pisze: co może być przyczyną rozładowania ( totalnego ! napiecie na zaciskach 7-8 volt) akumulatora w ciągu 6-8 godzin ? nadmieniam . że akumulator mam nowy ( 1 miesiąc) i napiecie ładowania jest ok! ( 14.4-14.5 V) niektórzy twierdzą , że to alternator ( diody) lub rozrusznik( chyba to bardziej prawdopodobne ) . ja sam nie wiem od czego się zabrac . dodaje jeszcze .że dzieje sie to sporadycznie - raz na tydzien, 10 dni , 2 tygodnie . z tego powodu też kupiłem w grudniu nowy akumulator . ***** HELP ME *****
Stawiam na Tolka Banana czyli alternator do roboty na 99%. |
Autor: | Pawełek [ czw sty 09, 2003 11:48 pm ] |
Tytuł: | |
Jak masz miernik uniwersalny, to włącz na amperomierz, zdejmij klemę plusową i wepnij pomiędzy klemę a zacisk akumulatora. Przy wyłączonej stacyjce oczywiście. Sprawdzisz wtedy czy prąd gdzieś ucieka na postoju czy to wina ładowania. Miałem ostatnio podobne doświadczenia, naszukałem się, wyniki pomiarów napięcia były OK, i okazało się, że pasek był do wymiany i już po samym naciągnięciu ładowanie wróciło !! Proponuje sprawdzić od najprostszego... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |