MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

uciekający prąd
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1603
Strona 1 z 1

Autor:  ZBIGOL [ śr sty 08, 2003 4:17 pm ]
Tytuł:  uciekający prąd

co może być przyczyną rozładowania ( totalnego ! napiecie na zaciskach 7-8 volt) akumulatora w ciągu 6-8 godzin ? nadmieniam . że akumulator mam nowy ( 1 miesiąc) i napiecie ładowania jest ok! ( 14.4-14.5 V) niektórzy twierdzą , że to alternator ( diody) lub rozrusznik( chyba to bardziej prawdopodobne ) . ja sam nie wiem od czego się zabrac . dodaje jeszcze .że dzieje sie to sporadycznie - raz na tydzien, 10 dni , 2 tygodnie . z tego powodu też kupiłem w grudniu nowy akumulator . ***** HELP ME *****

Autor:  Tian [ czw sty 09, 2003 8:52 am ]
Tytuł: 

Kiedyś miałem dziwną sytuację. Miałem podobne objawy jak ty, akumulator był OK, prąd ładowania był OK, itd... Ale po jakiś 2 tygodniach lub po jeździe na wycieraczkach akumulator kaput. Elektrycy sprawdzali, cudowali, bez rezultatu. Okazało się po moich długich rozmyślaniach i sprawdzeniu prostym woltomierzem: na wolnych obrotach rzeczewiście prąd ładowania wynosił 14 V, na wysokich obrotach również 14 V, ale w średnim zakresie ładowanie spadało do 10 - 11 V. Po rozebraniu alternatora okazało się że są wy........lone łożyska i wirnik wpadał w wibracje, szczotki gorzej stykały, itd... Sprawdź u siebie prąd ładowania w całym zakresie obrotów, no chyba że wyładowanie aku następuje na postoju [szalone]

Autor:  sebi [ czw sty 09, 2003 10:48 am ]
Tytuł:  Re: uciekający prąd

ZBIGOL pisze:
co może być przyczyną rozładowania ( totalnego ! napiecie na zaciskach 7-8 volt) akumulatora w ciągu 6-8 godzin ? nadmieniam . że akumulator mam nowy ( 1 miesiąc) i napiecie ładowania jest ok! ( 14.4-14.5 V) niektórzy twierdzą , że to alternator ( diody) lub rozrusznik( chyba to bardziej prawdopodobne ) . ja sam nie wiem od czego się zabrac . dodaje jeszcze .że dzieje sie to sporadycznie - raz na tydzien, 10 dni , 2 tygodnie . z tego powodu też kupiłem w grudniu nowy akumulator . ***** HELP ME *****


Stawiam na Tolka Banana czyli alternator do roboty na 99%.

Autor:  Pawełek [ czw sty 09, 2003 11:48 pm ]
Tytuł: 

Jak masz miernik uniwersalny, to włącz na amperomierz, zdejmij klemę plusową i wepnij pomiędzy klemę a zacisk akumulatora. Przy wyłączonej stacyjce oczywiście. Sprawdzisz wtedy czy prąd gdzieś ucieka na postoju czy to wina ładowania.
Miałem ostatnio podobne doświadczenia, naszukałem się, wyniki pomiarów napięcia były OK, i okazało się, że pasek był do wymiany i już po samym naciągnięciu ładowanie wróciło !! Proponuje sprawdzić od najprostszego...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/