MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Obrotomierz
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15980
Strona 1 z 2

Autor:  pszamrej [ śr gru 21, 2005 9:11 am ]
Tytuł:  [W123] Obrotomierz

Czy do benzyny montowano obrotomierze zamiast zegarka, a moze sa obrotomierze razem z zegarkiem?

Autor:  Cem [ śr gru 21, 2005 9:18 am ]
Tytuł:  Re: [W123] Obrotomierz

pszamrej pisze:
Czy do benzyny montowano obrotomierze zamiast zegarka, a moze sa obrotomierze razem z zegarkiem?


Hej! Obrotomierze w 123 były tylko i wyłącznie z zegarkiem i owszem montowano je zamiast tarczy zegara. ;)

Autor:  pszamrej [ śr gru 21, 2005 9:34 am ]
Tytuł: 

czy obrotomierz musi byc do konkretnego silnika czy wszystkie od 123 beda pasowac?
czy montaz zamiast zegarka stwarza jakies powazniejsze problemy?

Autor:  Cem [ śr gru 21, 2005 9:40 am ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
czy obrotomierz musi byc do konkretnego silnika czy wszystkie od 123 beda pasowac?


Niestety trzeba mieć obrotomierz z tej samej wersji silnikowej co w Twoim aucie.

pszamrej pisze:
czy montaz zamiast zegarka stwarza jakies powazniejsze problemy?


Zamiana samej tarczy nie stwarza żadnego problemu - kilka śrubek i po kłopocie.

Autor:  pszamrej [ śr gru 21, 2005 9:54 am ]
Tytuł: 

Cem pisze:
Zamiana samej tarczy nie stwarza żadnego problemu - kilka śrubek i po kłopocie.


tak ale chodzilo mi o podlaczenie do silnika, przy kazdym silniku jest na to wydzielone miejsce?

Autor:  Cem [ śr gru 21, 2005 2:10 pm ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
tak ale chodzilo mi o podlaczenie do silnika, przy kazdym silniku jest na to wydzielone miejsce?


Do tarczy obrotomierza dochodzą trzy kabelki - jeden od zegarka i dwa pozostałe od obrotomierza (jeden plusowy, drugi od cewki albo od modułu zapłonowego). Natomiast masa to cała tarcza.

Tutaj masz schemacik. ;)

Autor:  wojz [ śr gru 21, 2005 2:24 pm ]
Tytuł: 

Cem pisze:
Niestety trzeba mieć obrotomierz z tej samej wersji silnikowej co w Twoim aucie.

Nie wiem Cem, czy czasem się tutaj nie mylisz. Tadziora kiedyś pisał, że z tyłu jest potencjometr, którym można sobie "doregulować" obrotomierz do rodzaju silnika (zdaje się, że w jakimś ogłoszeniu o tym wspominał, ale zakładam, że nie pisał tego tylko jako chwytu reklamowego i tak jest w istocie :roll: ).

Autor:  Cem [ śr gru 21, 2005 2:34 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Nie wiem Cem, czy czasem się tutaj nie mylisz. Tadziora kiedyś pisał, że z tyłu jest potencjometr, którym można sobie "doregulować" obrotomierz do rodzaju silnika (zdaje się, że w jakimś ogłoszeniu o tym wspominał, ale zakładam, że nie pisał tego tylko jako chwytu reklamowego i tak jest w istocie :roll: ).


Niewykluczone, ale nie chciałbym się bawić w przerabianie czerwonego pola na zakresie obrotów. ;)

Autor:  wojz [ śr gru 21, 2005 3:09 pm ]
Tytuł: 

Cem pisze:
nie chciałbym się bawić w przerabianie czerwonego pola na zakresie obrotów. ;)

Takie podejście do tematu, mocno zawęża możliwości obserwacji tej, jakże upragnionej przez niektórych, wskazóweczki [zlosnik] [oczko]

Innymi słowy - jak już rzeźbić, to na całego [hehe]

Autor:  Gerri [ śr gru 21, 2005 5:59 pm ]
Tytuł: 

Kryterium doboru jest ilość cylindrów (w benzyniaku). Nie musi być ta sama wersja silnika.

Autor:  wojz [ śr gru 21, 2005 6:23 pm ]
Tytuł: 

Odszukałem ten opis tadziory, na giełdzie. Zacytuję, bo z giełdy za chwilę zniknie, a może ktoś będzie miał ochotę się do tego ustosunkować (ładne słówko [zlosnikhihi] ). Ile w tym prawdy - nie wiem, ale taka opinia się na forum pojawiła (i nikt jej nie zanegował), więc ją przypomniałem ;)
tadziora pisze:
Piotr735 pisze:
Czy ten obrotomierz napewno pasuje do 280?
Witam bedzie pasował na 100% niby z 230 nie pasuje do 280 ale juz to rozparcowałem...Kazdy silnik typu np. 2,0 2,3 2,5 2,8 ma inna predkosc biegu jałowego i po w pieciu pokazywał albo za mało albo za duzo.A wystarczy od tyłu wyregulowac potencjometrem i po kłopocie.Sam mam nawet przerobiony obrotomierz z beznyny w moim dieslu [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  pszamrej [ śr gru 21, 2005 6:46 pm ]
Tytuł: 

no dobra zalozmy ze mozna doregulowac ale jak bez obrotomierza ustalic np predkosc biegu jalowego?

Autor:  Wookee [ śr gru 21, 2005 8:08 pm ]
Tytuł: 

Stroboskopem, np. w pierwszym lepszym zakładzie diagnostycznym.

Autor:  pszamrej [ śr gru 21, 2005 8:50 pm ]
Tytuł: 

a czy dobra bedzie zwykla lampa stroboskopowa do ustawiania zaplonu?
jesli tak to jak za jej pomoca mierzy sie wolne obroty?

Autor:  Wookee [ czw gru 22, 2005 9:16 am ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
tak to jak za jej pomoca mierzy sie wolne obroty

Nie wiem. Mój magik od silników sam mieszał, tyle że kręciłem się w pobliżu.
Jesli się pomyliłem :oops: , to znaczy że uzywał diagnostatu do kontroli wolnych.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/