MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 17, 2005 12:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Rozwalił mi sięhamulec postojowy...tzn. byłem tak genialny, że gdy zmieniłem okoła na zimowe to stalowe felgi przykręciłem długimi śrubami i coś mi sięprzyblokowało i pewnie mocno namieliło w tymże hamulcu. Wczoraj zabrałem się za to..ale dużo nie zdziałałem, bo po odkręceniu koła poległem na zdjęciu bembna :9 Zapytam wprost....jak to się zdejmuje???? Siłowałem się na wszelkie sposoby, aż przypomina mi się klasyk... "I choćby przyszło tysiąc atletów i każdy zjadłby po dziesięć kotletów..." - nie puścił. Dziś zajrzałem do książki - WKiŁ "Sam naprawiam Mercedesa W123" i w dziale poświęconemu temu zagadnieniu wyczytałem..."zdjąć koło, odkręcić zacisk hamulca, ZDJĄĆ BĘBEN".... fajnie, ale jak to zrobić nie napisali...w ogole przejżałem całą książkę dokładnie i stwierdziłem, że nie jest to jakaś super pozycja :( Macie jakąś ciekawą literaturędo polecenia?
Dobra, a jak już zdejmę ten bęben to co tam mogło się stać?
Piszę to bo w ogole po tym zdarzeniu jak jade na luzie to strasznie mi klekocze i grzechocze z tyłu :( Myślełem, żę to przegub, ale on chyba jest ok - jakie są w ogóle objawy wysiadki przegubu?
Z góry wielkie dzięki :) Zawsze mi bardzo pomagacie :oops:

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 12:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
nie jedzie jak ma tył wysoko


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 7:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Boze jaki bęben? trzeba zdjac po prostu tarcze hamulcową.....Zdejmujesz zacisk hamulcowy,jarzmo od zaciku i powinna byc taka mał srobka od tarczy.Tarcza jest przykrecona do piasty...I to wszystko.Beben recznego stanowi wewnetrzna strona tarczy hamulcowej.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 8:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
"I choćby przyszło tysiąc atletów i każdy zjadłby po dziesięć kotletów..."

W tym przypadku akurat mieśnie nie są potrzebne.
Cytuj:
Siłowałem się na wszelkie sposoby,

Ale co ?Nie odkręciłeś zacisku i ciągnąłeś za tarczę?
Cytuj:
Zapytam wprost....jak to się zdejmuje????


Cytuj:
wyczytałem..."zdjąć koło, odkręcić zacisk hamulca, ZDJĄĆ BĘBEN"....

Cytuj:
stwierdziłem, że nie jest to jakaś super pozycja

Tu masz rację.
Cytuj:
Dobra, a jak już zdejmę ten bęben to co tam mogło się stać?

Cytuj:
pewnie mocno namieliło w tymże hamulcu.

Cytuj:
Myślełem, żę to przegub,

To nie przegub,tylko ręczny wewnątrz będna jest w kawałkach.
Kiedy ściągniesz tarczę czyli bęben:) to powinno wysypać się wszystko.
Może teraz nie jeździj autem.Co kiedy zablokuje Ci jedno koło?
Ale kiedy juz złożysz cały ręczny z jedej i drugiej strony do kupy,
wtedy przyda się książka,którą masz.
Jest tam instrukcja regulacji szczęk hamulca pomocniczego.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 8:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Trochę uszczegółowię.Pomiędzy otworami na śruby w tarczy hamulcowej jest mały wkręt na klucz imbusowy,który trzeba odkręcić,gdyż to on mocuje tarczę do piasty koła.Następnie postukac młotkem w tarczę aby odstała i powinna zejśc z piasty o ile nie trzymają szczęki hamulcowe.Jeżeli tak by się zdażyło,że szczęki są sprawne i na swoim miejscu to jeden z otworów w tarczy trzeba ustawić tak na godz. 11.00 i przy pomocy latarki zajrzeć w otwór,gdzie powinien być widoczny pionowy trybik.Jeżeli jest, to trzeba w otwór włożyć plaski wkrętak i przesuwać nim trybik w górę bądź w dół tak by luzował szczęki co sie da zauważyć i wtedy tarcza powinna zejść z piasty bezproblemowo.Innej opcji nie ma,chyba że siłowa zwana "zasadą łomotowa".Kolejnośc montażu odwrotna z regulacją szczęk tak by lekko ocierały się o wewnętrzny bęben.To na razie tyle.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 11:15 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 1:19 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Witam. Zdejmujesz koło, odkrecasz zacisk hamulcowy. odkręcaszz śrubke imbusową trzymającą tarcze i powinno zejsc. Prawdopodobnie masz wszystko w środku zniszczone wiec trybik od regulacji szczęk pewnie jest w innym miejscu, pozostaje Ci metoda siłowa. Jak tak miałem to pokręcałem tarczą i uderzałem młotkiem z drugiej strony-ostrożnie aby nie zniszczyc tarczy i zeszła. Pozdrawiam Tomek.

_________________
W123 300D '80
W124 E280T '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl