MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 12:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 07, 2005 6:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Witam, nie dziala mi abs w 230CE. Sprawdziłem czujniki kół przednich (po rozłączeniu przewodów pod maską), a także działanie tylnego czujnika (po rozłączeniu go pod tylna kanapą). Czujniki są ok - sprawdzałem testerem. Odnalazłem sterownik całego systemu (koło nóg pasażera, ale poza obejrzeniem sobie z bliska nie jestem w stanie nic wiecej o nim powiedziec, ma oznaczenie BOSCHa 0 265 101 016). Potrzebowałbym opis złącza sterownika (35 pinowego), aby sprawdzić ciągłość przewodów od kół do sterowania, moze gdzies po drodze mam przerwe. Niestety w autodacie nie ma opisu mojego auta z systemem abs. Czy może ktoś poratować mnie schematem, lub inne propozycje :)

pozdrawiam
Michal

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
Post: czw gru 08, 2005 11:30 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
me-how pisze:
Niestety w autodacie nie ma opisu mojego auta z systemem abs. Czy może ktoś poratować mnie schematem, lub inne propozycje :)

pozdrawiam
Michal

No to masz brachu problem .Jak napiszesz do Classic center to Ci wyślą opis i schemat ale nie wiem za ile .Mogę się dołaczyć cenowo i wyjdzie taniej .Tez bym coś z tego poczytał .Napisz co Ci się udało .
Jak byłem w sobotę to dowiedziałem sie sporo nt.zmian w ABS-e w123 jakie nastąpiły w trakcie produkcji .To dało mi troszkę do myslenia.
Innym rozwiązaniem jest kupno ksiażki o ABS -e chyba WKŁ ale nie wiem co jest warta .

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 08, 2005 8:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:58 pm
Posty: 239
Lokalizacja: whitestok
Może tu coś znajdziesz

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11340 ... mulce1.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11340 ... mulce5.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11340 ... mulce8.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11340 ... mulce9.jpg

_________________
coupe radości z życia
MB 123 280C '79
MB 124 230TE '91 - Cameroun'ka żony

ghost


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 08, 2005 10:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Dzieki za pomoc, ale niestety nic one nowego nie wnosza :(
Jest zaznaczony jedynie sterownik, ale zlacza juz opisanego nie ma.
Chyba bede musial rozciac lekko gruba wiazke i wyplesc jakos przewody od kol. A jak te okaza sie byc ok to tylko jakas podmiana sterownika chyba zostaje. Ma ktos moze taki na zbyciu? Byl na allegro, ale niestety mial inne numery niz moj.

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 09, 2005 7:40 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
me-how pisze:
Dzieki za pomoc, ale niestety nic one nowego nie wnosza :(
Jest zaznaczony jedynie sterownik, ale zlacza juz opisanego nie ma.
Chyba bede musial rozciac lekko gruba wiazke i wyplesc jakos przewody od kol. A jak te okaza sie byc ok to tylko jakas podmiana sterownika chyba zostaje. Ma ktos moze taki na zbyciu? Byl na allegro, ale niestety mial inne numery niz moj.

Jaki sterownik masz na mysli ? ten tzw.komputer?(BOSCHa 0 265 101 016 )To mam w zapasie jednak musisz pamietać że były modyfikacje i np w moim samochodzie mamBOSCHa 0 265 101 006 nie wiem jaki mam w zapasie. Jest tam jeszcze tylko przekaźnik z bezpiecznikiem.Przekaźnik kosztuje 220 -nowy w serwisie .Tydzień temu pytałem .
Istotne też jest to ze możesz mieć układ pokombinowany i np .czujniki które były zmodyfikowane w chyba 82 r nie specjalnie chcą współpracować (podobno) .Kiedy chciałem kupić w serwisie czujnik facet troszkę się zakałapućkał w zeznaniach i nie wiedział jak z tego wybrnąć.
Jak masz oryginalny win z auta z którego jest ten ABS to już mniejszy problem.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 09, 2005 12:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Jasne ze posiadam VIN :)
WDB1232431A264974 Tyle ze po sprawdzeniu na www tego numeru nie ma slowa w opisie chyba o abs, a jest o el odsuwanym dachu. Dachu nie posiadam, ale abs jest. Reszta danych sie raczej zgadza.
Czy ten przekaznik jest na pompie od absu pod maska? Bo kolo sterownika nic wiecej nie ma. Caly system nie wyglada na kombinowany. Wszystkie zlaczki wygladaja jakby nikt wczesniej ich nawet nie rozlaczal, wszystko trzyma sie na oryginalnych uchwytach.

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 09, 2005 12:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
me-how pisze:
Jasne ze posiadam VIN :)
WDB1232431A264974 Tyle ze po sprawdzeniu na www tego numeru nie ma slowa w opisie chyba o abs, a jest o el odsuwanym dachu. Dachu nie posiadam, ale abs jest. Reszta danych sie raczej zgadza.
Czy ten przekaznik jest na pompie od absu pod maska? Bo kolo sterownika nic wiecej nie ma. Caly system nie wyglada na kombinowany. Wszystkie zlaczki wygladaja jakby nikt wczesniej ich nawet nie rozlaczal, wszystko trzyma sie na oryginalnych uchwytach.

No to będziesz miał podobny problem co ja.Gdybym k............ wiedział że ten VIN jest potrzebny to bym go spisał a tak............ :(
Przekaźnik jest na wiązce niedaleko komputerka .Łatwo go poznać bo ma bezpiecznik na górze .Moj ma numer 1265404745 na bocznej ściance ma numer 897124.jakbyś w swoich poszukiawniach trafił czujnik do kół przednich daj znać (ale w rozsądnej cenie bo ten na Allegro za 160 to znam i [uhaha]

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 09, 2005 2:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Irek pisze:
Przekaźnik jest na wiązce niedaleko komputerka .Łatwo go poznać bo ma bezpiecznik na górze .Moj ma numer 1265404745 na bocznej ściance ma numer 897124.jakbyś w swoich poszukiawniach trafił czujnik do kół przednich daj znać (ale w rozsądnej cenie bo ten na Allegro za 160 to znam i [uhaha]


Hmm z tego co widzialem u mnie, przekaznika kolo sterownika nie ma, macalem po kablu tak daleko jak mi reka siegala i nic. Sa przekazniki na pompie, pod plastikowa przykrywka, ale do nich sie jeszcze nie dobralem.

Slyszalem ze te systemy sa bardzo wrazliwe na spadki napiecia, podobno czasami wlasnie wystarczy wyczyscic przekazniki od zasilania. Jak cos mi sie uda naprawic dam znac.

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 09, 2005 6:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
a jak sprawdzales czujniki ABSu??? miernikiem nastawionym na stale napiecie sprawdzales to napięcie wytwarzane na czujniku w chwili obracania kol i wynoszace ok 1,3 V??? czy moze sprawdzales "przejscie" - nic bardziej mylnego

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 09, 2005 7:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
czujniki sprawdzalem testerem do czujnikow abs

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 4:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
wow! naprawilem, mam juz schematy i wiedze, jakby ktos cos potrzebowal zapraszam :)

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 11:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
To pochwal się co i gdzie znalazłeś (zakładam, że przerwę w instalacji)
Jeśli mogę poproszę o schemat instalacji abeesowej do W123 [ok] Dzieki z góry! misiek@w114-115.org.pl

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 13, 2005 1:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
misiek pisze:
To pochwal się co i gdzie znalazłeś (zakładam, że przerwę w instalacji)
Jeśli mogę poproszę o schemat instalacji abeesowej do W123 [ok] Dzieki z góry! misiek@w114-115.org.pl

Ja też się chętnie dołączę do prośby :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 13, 2005 4:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
w zwiazku z duzym zainteresowaniem tematem, do konca tygodnia postaram sie wykonac mini strone www ze schematami, link oczywiscie podam do wiadomosci za jakis czas, wszystko zalezy jak uda mi sie wyrobic :)

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 15, 2005 7:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
me-how pisze:
w zwiazku z duzym zainteresowaniem tematem, do konca tygodnia postaram sie wykonac mini strone www ze schematami, link oczywiscie podam do wiadomosci za jakis czas, wszystko zalezy jak uda mi sie wyrobic :)

Czekamy niecierpliwie.
Napisz też coś o Swoich problemach .Jak się skończyły.Jakiś ten wątek niedokończony :(

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl