MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kilka prostych pytań o w123 230CE https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15867 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Boulik [ czw gru 15, 2005 1:11 pm ] |
Tytuł: | Kilka prostych pytań o w123 230CE |
Witam wszytskich serdecznie. Jestem na forum całkowicie nowy. Pochodzę z Radomska, mieszkam w Łodzi. Jestem zainteresowany kupnem 230CE. Znalazłem już nawet egzemplarz dla siebie, ale wciąż dręczą mnie pewne pytania, a nawet wątpliwości. Wiem że dużo już o tym samochodzie zostało napisane, starałem się wszystko przeczytać zanim sam zapytam. Jednak, jako że jestem całkowitym laikiem wiele rzeczy, dla Was może śmiesznych i oczywistych jest dla mnie źródłem niejasności i wątpliwości. Chciałbym się dowiedzieć czy porządna beczka coupe nadaje się na auto na codzień - tak szczerze. Od 10 lat jeździłem golfem III dieslem i nie było zadnej awarii. Rozumiem że z 25-letnim mercedesem aż tak dobrze nie bedzie, ale chyba tregedii nie ma? W związku z tym że mam zamiar jeździć tym samochodzikiem cały tydzień a nie tylko w niedziele:) będę chyba zmuszony go zagazować. Czytałem wiele Waszych postów na temat gazu do M102 ale proszę powiedzcie mi jak często zdarza się taki "destrukcyjny" strzał? Czy któremuś z Was pogięło tą klapę przepływomierza i czy naprawa tego jest bardzo kłopotliwa? No i jeszcze jedno krótkie pytanko: czy przy 215 tys km obicia foteli (takie welurowe, prążkowane) mają prawo być przetarte? Nie ma tragedii ale wyglądają już troche nieestetycznie?:( Proszę o wszelkie rady, sugestie, niekoniecznie związane z moimi pytaniami. Proszę pomóżcie mi się zdecydować! Chciałbym również bardzo przeprosić jeśli wprowadziłem haos, jeśli mój post nie do końca zgodny jest z zasadami tu panującymi. Starałem się aby tak nie było. Proszę o krytykę, poprawię sie ![]() |
Autor: | kubol [ czw gru 15, 2005 1:15 pm ] |
Tytuł: | |
Boulik pisze: czy przy 215 tys km obicia foteli (takie welurowe, prążkowane) mają prawo być przetarte? Nie ma tragedii ale wyglądają już troche nieestetycznie?
Mają prawo. Wszystko zależy jednak także od użytkowników poprzednich, ich sposobu wsiadania, odzieży i generalnie sposobu użytkowania. Wg. mnie welur jest najbardziej nietrwałym materiałem spośród innych (skóra, mb-tex, stoff) i brzydko wygląda jak jest wytarty (tak jak u mnie ![]() |
Autor: | Boulik [ czw gru 15, 2005 1:19 pm ] |
Tytuł: | |
To dobrze, bo tylko to nasuwało mi na myśl że przebiego może być nieoryginalny. Cała reszta wskazuje na to że jednak jest to 200 tys. Po prostu dziwiło mnie to, bo w moim golfie po 230 tys na fotelach śladu nie ma. Ale widocznie "ten typ tak ma" Dzięki! |
Autor: | kriss [ czw gru 15, 2005 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze witam! Coś ze swej strony Ci powiem.Sam jeździłem 230CE ...był zagazowany i zrobiłem na gazie ponad 100 tys. i mogę stwierdzić że auto się spisywało super.Teraz jest w użytkowaniu UX-a,który też się tu pojawia i może Ci potwierdzi,że dalej jeździ bez najmniejszych problemów.Sam auto użytkuję codziennie i teraz 280CE tez mam na gazie...po 20 tys. zrobionych od czerwca potwierdza mi się tylko opinia,że to był dobry pomysł.Kup tylko dobry egzemplarz...dbaj o podstawowe rzeczy(kable,świece,filtry) i będziesz się cieszył stylowym,szybkim i wygodnym samochodem.Moich dwóch jeszcze kumpli (230CE i 230E) też jeżdża na gazie i chyba tylko potwierdzą to co mówię. Opinie na forum co do gazu są różne...i taka rola forum coby się ścierały różne zdania...ja mówię o praktyce...bo oba auta w ten sposób sprawdziłem.Powodzenia przy zakupie!...dobrze kup..koniecznie....zresztą paru kolegów z tego forum wie duuużo więcej ode mnie jak kupować .(wrzućjak coś link do auta które masz na oku...może ktoś już oglądał) Autko będzie służyć długo i bezproblemowo pokonasz duże odległości! Sam bywam w Łodzi...moze będzie okazja się styknąć.. Pozdrawiam! P.S.Wcześniej zrobiłem Polo3 z silnikiem 1,6 na gazie ponad 100tys.....kompletnie inne auto...myslę,że marki już nie zmienisz jak wsiądziesz do 230CE:) |
Autor: | lysy2 [ czw gru 15, 2005 2:51 pm ] |
Tytuł: | |
z siedzeniem to mozliwe tez mam silnik 230E i LPG sprawuje sie bez zarzutu od 90k km tylko ja b.dbam o stan auta co do awaryjnosci na codzien to zalezy jaki egzemplarz kupisz i co w nim bedzie juz zmeczone. jak wymienisz wszystko na nowe ![]() ![]() dobry egzemplarz, dobry gazownik i serce do auta to podstawa |
Autor: | stanleym126 [ czw gru 15, 2005 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
Witam.Pytasz czy coupe nadaje sie na co dziennej jazdy,Myślę,że jak najbardziej o ile nie przewozisz jednocześnie trójki dzieci,żony i teściowej na dodatek bo byłby kłopot z wsiadaniem i wysiadaniem.Jeśli chodzi o lpg to tak jak pisali wcześniej koledzy,ja jeżdżę od 2001 r na lpg motorem m103 i nie mam problemów,Jak jest dobrze założona instalacja lpg,osprzęt elektryczny silnika dobry to tylko jeżdzić.Apropos lpg drastycznie poszło w dól.Dzisiaj tankowałem po 2.02 i to najnizsza cena w mieście i okolicy |
Autor: | aegm [ czw gru 15, 2005 5:11 pm ] |
Tytuł: | Re: Kilka prostych pytań o w123 230CE |
witaj! ja bym sie nie zastanawial tylko kupil! ![]() co do tapicerki welurowej,(ktora mi sie osobiscie nie zbyt podoba) to jest mozliwe by przy przebiegu niewiele ponad 200tkm byla przetarta po stronie kierowcy.ja mam 207tkm i wyglada b.dobrze ale u mnie skorka ![]() co do samego auta to wazne ktora seria i jak mowi przyslowie "lepsza karoseria to i lepsze auto".tak wiec blacha jest bardzo istotna.przy przebiegu ponad 200tkm sprawd czy kolektor wylotowy nie jest przerdzewialy lub pekniety od spodu,bo to sie dosc czesto zdarza, a nowy nie jest tani.wazne rowniez by wymieniony byl lancuch rozrzadu z oczywiscie napinaczem,bo przy przebiegu ok.200tkm zaleca sie jego wymiane,a twoj jak piszesz ma juz ponad.tak ze spytaj sie wlasciciela czy sie o to zatroszczyl. nie napisales jaka skrzynia cie interesuje.ja mam 4 -manual choc oddalbym wszystko za automata ![]() a tak to 123 CE jest piekne i sam sie powoli na takiego przymierzam. najchetniej 280CE Automat... pozdr. i udanego zakupu |
Autor: | Boulik [ czw gru 15, 2005 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
No to chyba mnie przekonaliście. Niestety linka nie podam, gdyż nie ma takowego:] Auto znalazłem w moim rodzinnym miasteczku Radomsku. Nie jest nigdzie wystawione na sprzedaż. Nie posiadam nawet żadnego zdjęcia Po prostu słyszałem że jeden gość ma takie auto więc pojechałem żeby zobaczyć jak ten model by mi pasował. Pogadałem z włascicielem, który wstępnie zgodziłby się go sprzedać. Jeździłem tym samochodem (SUPER), oglądałem dokładnie wraz ze znajomym, auto było na podnośniku, widzieliśmy podwozie, wydech - wydaje się OK. Chromy są super, jedynie drzwi i błotniki u dołu mają kilka malutkich pęcherzy - ale bez tragedii. Co do samego samochodu to jest to W123 230CE, rocznik 80, kolor (pisano na forum ale nie pamiętam dokładnie nazwy) taki błękit metalik, automat, z elektrycznymi szybami z przodu, el. anteną i klimą (która niestety nie działa). Do tego gość daje 2 komplety felg - fuchs 14' i takie 15' szprychowane - nie wiem jak się nazywają. Cena 11 kilo. Co do takich rzeczy jak łańcuch rozrządu to oczywiście zapytam ,ale wierze że wszystko co trzeba jest przy tym aucie wymienione, gdyż sprzedającym jest właściciel jednego z poważniejszych w Radomsku warsztatu i sklepu z częściami samochodowymi, który cieszy się ogólnym zaufaniem. W razie czego może i o części byłoby łatwiej ... Właściciel nazywa się Sukiennik. ( na folwarkach , Bazalas). Z gazowaniem auta itak poczekałbym do wiosny, znajdę w tym czasie jakiś porządny warsztat i zobacze co dzieje się z cenami gazu ( tak więc o instalacje i warsztat jeszcze nie raz będe Was pewnie pytał). A teraz proszę - doradźcie na co jeszcze należy zwrócić uwagę. Może ktoś faktycznie widział gdzieś to auto? Pozdrawiam! |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw gru 15, 2005 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
sprawdz uszczelki szyb i wszelkie typowe rzeczy dla coupe."kły" zderzaka coupe sa drogie i ciezko dostepne.Niesprawne uszczelki szyb wykrywa sie podczas szybkiej jazdy ![]() |
Autor: | kriss [ pt gru 16, 2005 12:19 am ] |
Tytuł: | |
Jeżeli to rocznik 1980...to z tego co się orientuję jest to starszy model silnika 2,3 i ma on moc 109 km.....to nie jest 2,3 ..136 km...one chyba weszły od 1981 roku.Nie jeździłem takim i nie wiem jak to się prowadzi...102-ka(czyli 136 km)jest juz bardzo fajnym motorkiem z niezłymi osiągami...tak w kwestii wyjaśnienia:) Pozdrawiam P.S.Ale klima to duuuuży atut autka:) |
Autor: | and6412 [ pt gru 16, 2005 2:32 am ] |
Tytuł: | |
Generalnie, ja auto nie jest z Grattki czy innych, tylko gdzieś wynalezione, cena fajna (moznaby troszke urwac IMHO), i auto OK to tylko brac. Pozdrawiam i pochwal sie jak juz nabedziesz wymazonego benza ![]() |
Autor: | Boulik [ pt gru 16, 2005 2:35 am ] |
Tytuł: | |
Mi wydawało się że jest to już M102. Pojęcia o tym nie mam ale napewno jest to motor z mechanicznym wtryskiem (K-jetronic). Ale nie ważne. jeździłem nim i ile koni by nie miał to mi odpowiada. Po moim golfie 1,9D (64KM) to rakieta:] Ale czy w tym roczniku powinien być silnik gaźnikowy? Co do klimy to sprawa nie jest taka prosta, bo jak pisałem- nie działa. Sprzedawca pokazywał mi taką "kostke na kabelkach" :] mówiąc że to jest jakiś tam zaworek - przyczyna niesprawności. Podobno zna jakiegoś magika pod Przedborzem, który po taniości zobowiązał się to zrobić i nabić instalację freonem ( bo chyba do takiego gazu przystosowana jest taka klima?) Mimo wszystko klima jest dla mnie sprawą trzeciorzędną. Bardziej kręci mnie myśl o wożeniu się latem 80 km/h z otwartymi wszytskimi szybami :] PS. pochwale się napewno , jeszcze nie raz mnie usłyszycie:] PS2. o cenie 10999zł sprzedawca nie chce uż gadać:( Auto jest wynalezione i raczej ja musiałem facetowi dupe truć żeby sprzedał - on za bardzo się nie pali. |
Autor: | Wojtek123 [ pt gru 16, 2005 3:09 am ] |
Tytuł: | |
Boulik pisze: ale napewno jest to motor z mechanicznym wtryskiem To w takim razie jest to M102 => 136km ![]() Poza tym: Boulik pisze: Jestem zainteresowany kupnem 230CE Oznaczenie CE, mówi że jest to silnik na wtrysku ![]() kriss pisze: Jeżeli to rocznik 1980...to z tego co się orientuję jest to starszy model silnika 2,3 i ma on moc 109 km.....to nie jest 2,3 ..136 km...one chyba weszły od 1981 roku
Słabszy silnik- M115 w modelu C, był montowany do 06/80, ale M102 został wprowadzony już w 04/80, więc jest to możliwe. Pozdrawiam! |
Autor: | Boulik [ pt gru 16, 2005 10:51 am ] |
Tytuł: | |
Auto jest z października 80 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |