MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 15, 2005 1:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Witam wszytskich serdecznie. Jestem na forum całkowicie nowy. Pochodzę z Radomska, mieszkam w Łodzi. Jestem zainteresowany kupnem 230CE. Znalazłem już nawet egzemplarz dla siebie, ale wciąż dręczą mnie pewne pytania, a nawet wątpliwości. Wiem że dużo już o tym samochodzie zostało napisane, starałem się wszystko przeczytać zanim sam zapytam. Jednak, jako że jestem całkowitym laikiem wiele rzeczy, dla Was może śmiesznych i oczywistych jest dla mnie źródłem niejasności i wątpliwości. Chciałbym się dowiedzieć czy porządna beczka coupe nadaje się na auto na codzień - tak szczerze. Od 10 lat jeździłem golfem III dieslem i nie było zadnej awarii. Rozumiem że z 25-letnim mercedesem aż tak dobrze nie bedzie, ale chyba tregedii nie ma? W związku z tym że mam zamiar jeździć tym samochodzikiem cały tydzień a nie tylko w niedziele:) będę chyba zmuszony go zagazować. Czytałem wiele Waszych postów na temat gazu do M102 ale proszę powiedzcie mi jak często zdarza się taki "destrukcyjny" strzał? Czy któremuś z Was pogięło tą klapę przepływomierza i czy naprawa tego jest bardzo kłopotliwa? No i jeszcze jedno krótkie pytanko: czy przy 215 tys km obicia foteli (takie welurowe, prążkowane) mają prawo być przetarte? Nie ma tragedii ale wyglądają już troche nieestetycznie?:( Proszę o wszelkie rady, sugestie, niekoniecznie związane z moimi pytaniami. Proszę pomóżcie mi się zdecydować! Chciałbym również bardzo przeprosić jeśli wprowadziłem haos, jeśli mój post nie do końca zgodny jest z zasadami tu panującymi. Starałem się aby tak nie było. Proszę o krytykę, poprawię sie :) Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 15, 2005 1:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Boulik pisze:
czy przy 215 tys km obicia foteli (takie welurowe, prążkowane) mają prawo być przetarte? Nie ma tragedii ale wyglądają już troche nieestetycznie?


Mają prawo. Wszystko zależy jednak także od użytkowników poprzednich, ich sposobu wsiadania, odzieży i generalnie sposobu użytkowania. Wg. mnie welur jest najbardziej nietrwałym materiałem spośród innych (skóra, mb-tex, stoff) i brzydko wygląda jak jest wytarty (tak jak u mnie :( )

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 15, 2005 1:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
To dobrze, bo tylko to nasuwało mi na myśl że przebiego może być nieoryginalny. Cała reszta wskazuje na to że jednak jest to 200 tys. Po prostu dziwiło mnie to, bo w moim golfie po 230 tys na fotelach śladu nie ma. Ale widocznie "ten typ tak ma" Dzięki!

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 15, 2005 1:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn wrz 20, 2004 11:51 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa,Bełchatów
Po pierwsze witam!
Coś ze swej strony Ci powiem.Sam jeździłem 230CE ...był zagazowany i zrobiłem na gazie ponad 100 tys. i mogę stwierdzić że auto się spisywało super.Teraz jest w użytkowaniu UX-a,który też się tu pojawia i może Ci potwierdzi,że dalej jeździ bez najmniejszych problemów.Sam auto użytkuję codziennie i teraz 280CE tez mam na gazie...po 20 tys. zrobionych od czerwca potwierdza mi się tylko opinia,że to był dobry pomysł.Kup tylko dobry egzemplarz...dbaj o podstawowe rzeczy(kable,świece,filtry) i będziesz się cieszył stylowym,szybkim i wygodnym samochodem.Moich dwóch jeszcze kumpli (230CE i 230E) też jeżdża na gazie i chyba tylko potwierdzą to co mówię.
Opinie na forum co do gazu są różne...i taka rola forum coby się ścierały różne zdania...ja mówię o praktyce...bo oba auta w ten sposób sprawdziłem.Powodzenia przy zakupie!...dobrze kup..koniecznie....zresztą paru kolegów z tego forum wie duuużo więcej ode mnie jak kupować .(wrzućjak coś link do auta które masz na oku...może ktoś już oglądał)
Autko będzie służyć długo i bezproblemowo pokonasz duże odległości!
Sam bywam w Łodzi...moze będzie okazja się styknąć..
Pozdrawiam!
P.S.Wcześniej zrobiłem Polo3 z silnikiem 1,6 na gazie ponad 100tys.....kompletnie inne auto...myslę,że marki już nie zmienisz jak wsiądziesz do 230CE:)

_________________
W140 500 CL


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 15, 2005 2:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
z siedzeniem to mozliwe
tez mam silnik 230E i LPG sprawuje sie bez zarzutu od 90k km
tylko ja b.dbam o stan auta
co do awaryjnosci na codzien to zalezy jaki egzemplarz kupisz i co w nim bedzie juz zmeczone. jak wymienisz wszystko na nowe [zlosnik] , to nie ma sily, zeby nie bylo lepsze niz golf 3 [zlosnik]
dobry egzemplarz, dobry gazownik i serce do auta to podstawa

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 15, 2005 4:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Witam.Pytasz czy coupe nadaje sie na co dziennej jazdy,Myślę,że jak najbardziej o ile nie przewozisz jednocześnie trójki dzieci,żony i teściowej na dodatek bo byłby kłopot z wsiadaniem i wysiadaniem.Jeśli chodzi o lpg to tak jak pisali wcześniej koledzy,ja jeżdżę od 2001 r na lpg motorem m103 i nie mam problemów,Jak jest dobrze założona instalacja lpg,osprzęt elektryczny silnika dobry to tylko jeżdzić.Apropos lpg drastycznie poszło w dól.Dzisiaj tankowałem po 2.02 i to najnizsza cena w mieście i okolicy

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Post: czw gru 15, 2005 5:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witaj!
ja bym sie nie zastanawial tylko kupil! [cool] oczywiscie nad stanem auta bym sie zastanawial ale nie nad samym modelem. 230CE to piekne i jak najbardziej na codzien autko.sam jezdze z tym motorem i jest super choc nie mam gazu to sie na jego temat nie wypowiem.
co do tapicerki welurowej,(ktora mi sie osobiscie nie zbyt podoba) to jest mozliwe by przy przebiegu niewiele ponad 200tkm byla przetarta po stronie kierowcy.ja mam 207tkm i wyglada b.dobrze ale u mnie skorka :lol:
co do samego auta to wazne ktora seria i jak mowi przyslowie "lepsza karoseria to i lepsze auto".tak wiec blacha jest bardzo istotna.przy przebiegu ponad 200tkm sprawd czy kolektor wylotowy nie jest przerdzewialy lub pekniety od spodu,bo to sie dosc czesto zdarza, a nowy nie jest tani.wazne rowniez by wymieniony byl lancuch rozrzadu z oczywiscie napinaczem,bo przy przebiegu ok.200tkm zaleca sie jego wymiane,a twoj jak piszesz ma juz ponad.tak ze spytaj sie wlasciciela czy sie o to zatroszczyl. nie napisales jaka skrzynia cie interesuje.ja mam 4 -manual choc oddalbym wszystko za automata [oczko] ,bo mi lepiej by pasowal
a tak to 123 CE jest piekne i sam sie powoli na takiego przymierzam. najchetniej 280CE Automat...

pozdr. i udanego zakupu

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 15, 2005 6:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
No to chyba mnie przekonaliście. Niestety linka nie podam, gdyż nie ma takowego:] Auto znalazłem w moim rodzinnym miasteczku Radomsku. Nie jest nigdzie wystawione na sprzedaż. Nie posiadam nawet żadnego zdjęcia Po prostu słyszałem że jeden gość ma takie auto więc pojechałem żeby zobaczyć jak ten model by mi pasował. Pogadałem z włascicielem, który wstępnie zgodziłby się go sprzedać. Jeździłem tym samochodem (SUPER), oglądałem dokładnie wraz ze znajomym, auto było na podnośniku, widzieliśmy podwozie, wydech - wydaje się OK. Chromy są super, jedynie drzwi i błotniki u dołu mają kilka malutkich pęcherzy - ale bez tragedii. Co do samego samochodu to jest to W123 230CE, rocznik 80, kolor (pisano na forum ale nie pamiętam dokładnie nazwy) taki błękit metalik, automat, z elektrycznymi szybami z przodu, el. anteną i klimą (która niestety nie działa). Do tego gość daje 2 komplety felg - fuchs 14' i takie 15' szprychowane - nie wiem jak się nazywają. Cena 11 kilo.
Co do takich rzeczy jak łańcuch rozrządu to oczywiście zapytam ,ale wierze że wszystko co trzeba jest przy tym aucie wymienione, gdyż sprzedającym jest właściciel jednego z poważniejszych w Radomsku warsztatu i sklepu z częściami samochodowymi, który cieszy się ogólnym zaufaniem. W razie czego może i o części byłoby łatwiej ... Właściciel nazywa się Sukiennik. ( na folwarkach , Bazalas).
Z gazowaniem auta itak poczekałbym do wiosny, znajdę w tym czasie jakiś porządny warsztat i zobacze co dzieje się z cenami gazu ( tak więc o instalacje i warsztat jeszcze nie raz będe Was pewnie pytał). A teraz proszę - doradźcie na co jeszcze należy zwrócić uwagę. Może ktoś faktycznie widział gdzieś to auto? Pozdrawiam!

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 15, 2005 6:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
sprawdz uszczelki szyb i wszelkie typowe rzeczy dla coupe."kły" zderzaka coupe sa drogie i ciezko dostepne.Niesprawne uszczelki szyb wykrywa sie podczas szybkiej jazdy [zlosnik] ale koło radomska jest trasa....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 12:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn wrz 20, 2004 11:51 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa,Bełchatów
Jeżeli to rocznik 1980...to z tego co się orientuję jest to starszy model silnika 2,3 i ma on moc 109 km.....to nie jest 2,3 ..136 km...one chyba weszły od 1981 roku.Nie jeździłem takim i nie wiem jak to się prowadzi...102-ka(czyli 136 km)jest juz bardzo fajnym motorkiem z niezłymi osiągami...tak w kwestii wyjaśnienia:)
Pozdrawiam
P.S.Ale klima to duuuuży atut autka:)

_________________
W140 500 CL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 2:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Generalnie, ja auto nie jest z Grattki czy innych, tylko gdzieś wynalezione, cena fajna (moznaby troszke urwac IMHO), i auto OK to tylko brac. Pozdrawiam i pochwal sie jak juz nabedziesz wymazonego benza ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 2:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Mi wydawało się że jest to już M102. Pojęcia o tym nie mam ale napewno jest to motor z mechanicznym wtryskiem (K-jetronic). Ale nie ważne. jeździłem nim i ile koni by nie miał to mi odpowiada. Po moim golfie 1,9D (64KM) to rakieta:] Ale czy w tym roczniku powinien być silnik gaźnikowy? Co do klimy to sprawa nie jest taka prosta, bo jak pisałem- nie działa. Sprzedawca pokazywał mi taką "kostke na kabelkach" :] mówiąc że to jest jakiś tam zaworek - przyczyna niesprawności. Podobno zna jakiegoś magika pod Przedborzem, który po taniości zobowiązał się to zrobić i nabić instalację freonem ( bo chyba do takiego gazu przystosowana jest taka klima?) Mimo wszystko klima jest dla mnie sprawą trzeciorzędną. Bardziej kręci mnie myśl o wożeniu się latem 80 km/h z otwartymi wszytskimi szybami :]
PS. pochwale się napewno , jeszcze nie raz mnie usłyszycie:]
PS2. o cenie 10999zł sprzedawca nie chce uż gadać:( Auto jest wynalezione i raczej ja musiałem facetowi dupe truć żeby sprzedał - on za bardzo się nie pali.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 3:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Boulik pisze:
ale napewno jest to motor z mechanicznym wtryskiem


To w takim razie jest to M102 => 136km [ok], poprzedni silnik mial oznaczenie M115 i był na gaźniku.
Poza tym:

Boulik pisze:
Jestem zainteresowany kupnem 230CE


Oznaczenie CE, mówi że jest to silnik na wtrysku [ok]


kriss pisze:
Jeżeli to rocznik 1980...to z tego co się orientuję jest to starszy model silnika 2,3 i ma on moc 109 km.....to nie jest 2,3 ..136 km...one chyba weszły od 1981 roku


Słabszy silnik- M115 w modelu C, był montowany do 06/80, ale M102 został wprowadzony już w 04/80, więc jest to możliwe.

Pozdrawiam!

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 10:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Auto jest z października 80

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl