MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Anomalie centralnego zamka i dachu!? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15851 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zebda [ śr gru 14, 2005 4:29 pm ] |
Tytuł: | Anomalie centralnego zamka i dachu!? |
Dzis nie padalo jak jechalem swoim Mieczyslawem i postanowilem pobawic sie otwieranym dachem. Gdy jechalem wszystko dzialalo elegancko...Na wolnych obrotach dach wolno wracal na swoje miejsc, a podczas uchylania sie robil to skokowo (trzeba bylo wciskac przycisk kilka razy zeby sie uchylil)...wczesniej bylo ok. Jak sie zatrzymalem i silnik tylko chodzil to wracajcy dach po zamknieciu sie tak w 80% zatrzymal sie i trzeba go bylo domknac reka (pchnąc)...uchylanie znow skokowe (zamykal sie jednak elegancko)...po wylaczeniu silnika bylo tak jak chwile wczesniej gdy auto chodzilo...Ale potem wysialem z auta i jak zamykalem drzwi to sie okazalo ze nie funkcjonuje centralny zamek (zamykal tylko drzwi kierowcy)...wsiadlem do auta i odpalilem je...i zamek zaczal dzialac prawidlowo...Hmmm czy to chodzi na jakies sprezone powietrze albo jakas hydraulike i nie mialem cisnienia po zabawie dachem ze tak sie dzialo??? Mozecie mi cos podpowiedziec w tym temacie??? |
Autor: | meanstreak [ śr gru 14, 2005 5:11 pm ] |
Tytuł: | |
chyba dach nie ma nic wspólnego z podciśnieniem... ale mogę się mylić pozdrawiam |
Autor: | stanleym126 [ śr gru 14, 2005 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
Na początek spróbuj posmarować prowadnice szybra i inne ruchome elementy, gdyz moga być suche i sie "zacierają".Jak to nie pomoże to trzeba szukać dalej być może w regulacji.Podciśnienie nic nie ma do tego.Ad. zamka może któryś siłownik drzwiowy puszcza powietrze (dziurawy mieszek).Tutaj nie ma zbiornika podciśnienia tylko pracuje pomka kiedy chodza zamki. |
Autor: | misiek [ śr gru 14, 2005 6:22 pm ] |
Tytuł: | |
Elektryczny szyberdach, jak sama nazwa wskazuje ![]() ![]() Problemy w pracy szyberdachu, zakładając, że napięcie dochodzące do silnika szyberdachu jest prawidłowe, są spowodowane zabrudzeniem/brakiem smarowania/zużyciem linki (wraz z koralikami i pancerzem) przesuwającej ów szyberdach, lub też brakiem smarowania zębatek w module sterującym szyberdachu (przy silniku), lecz to jest mniej prawdopodobne (dobrze nasmarowane fabrycznie i zamknięte). Proponuję wyjąć ostrożnie linkę z pancerza, oczyścić i przesmarować jeśli koraliki są całe i nie ma ubytków, to samo odnośnie wspomnianych wyżej zębatek. Nie zaszkodzi przy okazji oczyścic i przesmarować szyn szyberdachu. |
Autor: | zebda [ śr gru 14, 2005 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Na początek spróbuj posmarować prowadnice szybra i inne ruchome elementy, gdyz moga być suche i sie "zacierają".Jak to nie pomoże to trzeba szukać dalej być może w regulacji.Podciśnienie nic nie ma do tego.Ad. zamka może któryś siłownik drzwiowy puszcza powietrze (dziurawy mieszek).Tutaj nie ma zbiornika podciśnienia tylko pracuje pomka kiedy chodza zamki.
No a problem w tym caly ze do tej pory z centalnym zamkiem nie bylo najmniejszego problemu, a i po odpaleniu silnika odrazu zadziala prawidlowo ![]() ![]() No a jesli to cos powazniejszego to chyba z naprawa poczekam do wiosny a teraz go nie bede uzywal (po przesmarowaniu sylikonem jakims czy wazelina)....bo poki zimno to po co go otwierac??? |
Autor: | stanleym126 [ śr gru 14, 2005 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
No a problem w tym caly ze do tej pory z centalnym zamkiem nie bylo najmniejszego problemu, a i po odpaleniu silnika odrazu zadziala prawidlowo ![]() ![]() Stare przysłowie mówi " kto nie smaruje ten nie jedzie". Odsuń szyberdach do końca i posmaruj co tam sie tylko da, a głównie prowadnice po których przesuwa się dach i widać na nich rysy od tarcia.Są do tego specjalne smary,ale można np.wazeliną techniczną,ponieważ zwykły smar(towot) jest "kwasowy.Może własnie suchość prowadnic czy linek powoduje,że przy niepracującym silniku jest mniejsze napięcie i silnik szybra ma problem z jego ciągnięciem,a gdy silnik chodzi napięcie w instalacji jest wyższe i wyższa moc silniczka ( analogia np. do rozrusznika).Napięcie latwo sprawdzić miernikiem.Jak twój mechanik boi sie zdjąć podsufitkę to zmień go na lepszy model.Nie wiem ,czy to może mieć znaczenie jeżeli chodzi o sterowanie szybrem bo za to odpowiada tzw. sterownik funkcji "komfort umiejscowiony na podlodze za kierowcą pod tylna kanapą,oby nie bo to droga zabawka." |
Autor: | zebda [ śr gru 14, 2005 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Mechanika bym z niechecia zmienial, bo on moze na zdjeciu podsufitowki sie nie zna...ale na reszcie auta raczej dobrze, a moze i napewno...ponadto on mi dawal przyklad z jednego z lodzkich serwisow...a skoro serwis cienki???? Czy takim silikonem od sonaxa mozna spsikac (w sumie na nim napisane jest ze i do scheibendach sie nadaje)? |
Autor: | zebda [ śr gru 14, 2005 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
teraz tak pomyslalem ze jakby dach chowal sie pneumatyczny to by byl bajer...ptssssssss jak w autobusie dach otwarty, ptsssssss jak w autobusie dach zamkniety ![]() Tak chyba w Peugeotcie 205 GRD bylo z tym dachem, przynajmniej przy odblokowywaniu (bo sam w sobie odsuwał sie recznie) ![]() |
Autor: | wielki3333 [ śr gru 14, 2005 10:06 pm ] |
Tytuł: | |
a może szczotki w silniku sie zawieszją w czasie zamykania |
Autor: | zebda [ śr gru 14, 2005 10:27 pm ] |
Tytuł: | |
wielki3333 pisze: a może szczotki w silniku sie zawieszją w czasie zamykania
A jak to sprawdzic??? Sprobowac przez awaryjne zamykanie w bagazniku i sprawdzic czy sie ladnie zamyka czy nie (np wykluczy sie zly poslizg na szynach??)??? Czy moze to awaryjne nie ma nic wspolnego z tym elektrycznym??? |
Autor: | wielki3333 [ czw gru 15, 2005 9:50 am ] |
Tytuł: | |
chodzi mi o silniczek szybra |
Autor: | Gerri [ czw gru 15, 2005 11:37 am ] |
Tytuł: | |
Posłuchaj, czy przy zamykaniu, w momencie jak dach się zatrzymuje (trzymając dalej przycisk) silniczek się kręci, czy nie. Jeżeli się kręci, a nie przenosi napędu, to trzeba lekko dokręcić (początkowo o ćwierć-pół obrotu) nakrętkę sprzęgiełka na silniku w bagażniku. Prawidłowo wyregulowany silniczek powinien dociągnąć dach do pozycji krańcowej, a później sprzęgiełko powinno zacząć się ślizgać. Nie ma wyłączników krańcowych tak jak niektórzy myślą - tą funkcję pełni wspomniane sprzęgiełko. Zacząć należy oczywiście od smarowania, najlepiej by było odkręcić przedni uchwyt linki, i przesuwając ręcznie sprawdzić, czy nie ma nadmiernych oporów. Pzdr. P.S.: nowszy typ linki nie ma koralików, a sterownik komfortu nic w tej sytuacji nie ma do gadania. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |