MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 11, 2005 8:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
Witam i droge pytam:
ostatnio wymieniłem chłodnice, wobec czego bardziej czujnym okiem obserwuje wskaznik temperatury, oraz ew. wycieki. Obserwacje są nastepujące:
temperatura dochodzi do 80 st , ew. przy porzadniejszym zakreceniu silnikiem, 80 z hakiem, ale po chwili wraca do 80 - wobec czego wnioskuje i wedle posiadanej przeze mnie wiedzy, ze wskazanie temp są OK.
Co mnie natomiast zastanawia to dlaczego przewod dolny chlodnicy jest zimny, podczas gdy górny po rozgrzaniu silnika wyraznie ciepły.

Pojawia sie pytanie o kierunek przepływu chłodziwa.

Wchodzi do chłodnicy górnym a wychodzi dolnym? Czy jak?
Jesli tak, to czy moje tłumaczenie, że równiez ze wzgledu na temperature zewnetrzną, płyn chłodzi się w chłodnicy na tyle ze wychodząc dolnym przewodem i wracając do bloku nie nagrzewa owego przewodu w stopniu wyczuwalnym ręką, jest słuszne?

Pozdrawiam,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 11:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
górą wchodzi do chłodnicy a dołem wychodzi z tego co opisujesz wnioskuję że wszystko jest ok

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 4:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
wielki3333 pisze:
górą wchodzi do chłodnicy a dołem wychodzi z tego co opisujesz wnioskuję że wszystko jest ok


I tak powinno być.Przecież po przejściu płynu przez chlodnicę jak sama nazwa wzkazuje płyn ma ulec wychłodzeniu i dlatego też dolny przewód i dolna część chłodnicy zawsze jest o wiele zimniejsza od jej górnej części, a wszystko to jest wspomagane wiatrakiem i pędem powietrza w trakcie jazdy.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl