MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] M115 230 - spalanie gazu i benzyny
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15607
Strona 1 z 2

Autor:  pszamrej [ śr lis 30, 2005 9:36 pm ]
Tytuł:  [W123] M115 230 - spalanie gazu i benzyny

Witam

Moze ktos ma doswiadczenia z tym silnikiem, ile benzyny i gazu powinien palic podczas jazdy miejskiej, instalacja gazowa I generacji Lovato, gaznik Stromberg 175 CDT

Piotr

Autor:  kit [ śr lis 30, 2005 11:29 pm ]
Tytuł: 

Witam!
Ja coś takiego mam w swojej beczce. Na trasie mi wychodzi 12 -13 litrów lpg zależy jak się gniecie [cool] .
Cykl miejski to 15 litrów lpg ale nie wiecej.
Na benzynie nie wiem bo rzadko jej używam [oczko] .

Pozdrawiam

Autor:  pszamrej [ czw gru 01, 2005 1:14 pm ]
Tytuł: 

no wlasnie podejrzewalem ze u mnie jest cos nie tak, gazu idzie 20 - 22 litry po regulacji na maszynie, probowalem brac gaz z roznych stacji i dalej to samo, czy na spalanie gazu duzy wplyw moze miec elektryka?
cewka wyglada chyba na oryginal, pewnie nie zmieniana od 1978r, przewody tez nie wygladaja na najnowsze...
parownik regenerowalem, wiec gdzie jeszcze moze tkwic przyczyna?

Piotr

Autor:  lukasz 200 [ czw gru 01, 2005 1:52 pm ]
Tytuł: 

pszamrej
Cytuj:
czy na spalanie gazu duzy wplyw moze miec elektryka

Tak, zwłaszcza że:
Cytuj:
przewody tez nie wygladaja na najnowsze...

Wymień przewody,świece,kopułkę+palec(jak będzie konieczność).
Zwróć też uwagę na gaźnik.Stromberga 175 CDT nie kazdy majster od gaźników opanuje.Są dostępne zestawy naprawcze.Pozostaje jeszcze regulacja zaworów.Gdyby to wszystko nie pomogło to może szczelność LPG.
Co do LPG jest jedna żelazna zasada:Układ zapłonowy w kondycji na 6.
Od cewki do świecy.
Spalanie powinno oscylować w granicach od 12 do 15 litrów LPG na 100 km.
Pozdrawiam.

Autor:  Piotr735 [ czw gru 01, 2005 4:33 pm ]
Tytuł: 

Troszkę Ci pali. A ma dużą moc?

Autor:  Chrispeedy [ czw gru 01, 2005 5:13 pm ]
Tytuł:  Re: 123 z silnikiem M115 2300 - spalanie gazu i benzyny

pszamrej pisze:
Witam

Moze ktos ma doswiadczenia z tym silnikiem, ile benzyny i gazu powinien palic podczas jazdy miejskiej, instalacja gazowa I generacji Lovato, gaznik Stromberg 175 CDT

Piotr


moj 230 automat - pali 17-18 L gazu w cyklu miejsckim - na trasie spala 12-14 L -

ale jest to automat wiec pali ten 1l wecej od manuala.... a gazu pali z 1l wiecej od benzyny ;-) +/-

sprawdz gaznik - byc moze konieczna bedzie jego regeneracja - jak cos to podam ci namiary na zaklad ktory sie w tym specjalizuje -( koszt to ok 300- 350 zl )


spalanie benzyny ksiazkowe to:

automat: 10,2/12,8/15,3

Pozdrawiam

Autor:  Chrispeedy [ czw gru 01, 2005 5:16 pm ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Troszkę Ci pali. A ma dużą moc?


moc silnika 230 (115) to 109 konikow

przyspieszenie do 100 km/h to 13,9 s ( z dwoma osobami na pokladzie )skrzynia automatyczna - predkosc maxymalna 165 km/h ;-)

Autor:  pszamrej [ czw gru 01, 2005 5:23 pm ]
Tytuł: 

a wiec zaczne od wymiany calej elektryki jak radzicie, czy swiece tez wymienic na NGK, ok miesiaca temu wstawilem nowe iskry do LPG

co do mocy to nie mam za bardzo porownania jaka powinna byc, to moj pierwszy merc, ale wydaje sie ze jest ok, na gazie idzie praktycznie prawie tak samo jak na benzynie

czy sa jakies domowe metody sprawdzania szczelnosci gazu?
jakas woda z mydlem czy cos takiego?

jeszcze co do elektryki to styki przerywacza zachodza szarym nalotem, z tego co sie doczytalem to jest to wina kondensatora przy aparacie zaplonowym, zamowilem juz nowy

jeszcze jedno, piszecie o regulacji Stromberga, ale przeciez na gazie to chyba tylko przepustnica pracuje z calego gaznika

czy jakies znaczenie moze miec peknieta guma laczaca filtr powietrza z gaznikiem , jest to pekniecie o dlugosci ok 1 cm umiejscowione w poblizu gaznika

moze ktos zna jakis dobry warsztat w Bialymstoku?


13,9 sek, mysle ze w tych granicach bym sie wyrobil, takze moc chyba jest ok, sprawdze to przy okazji

Autor:  Piotr735 [ czw gru 01, 2005 7:43 pm ]
Tytuł: 

No nie wiem. mój automat 280 na gazie pali mniej.
Może idzie to jakoś przykręcić.
Osiągi dość dobre.
A może najpierw jedżdo innego gazownika że dużo bali i może on cośwymyśli. Zawsze yo aby 20zł.
Przed wymianąelktryki zobacz jak wygląda kopułka może jest dobra.
Jak pali na wszytkie i nie przerywa to z elektryką bym poczekał.
Nigdy nie miałem mercedesa na gazniku. Jak tam wygląda z ssaniem.
Może cały czas ssie [zlosnik]

Autor:  pszamrej [ czw gru 01, 2005 9:37 pm ]
Tytuł: 

przerywac nie przerywa, w obroty wchodzi dobrze, tylko faktycznie na gazie ma caly czas dosc wysokie obroty, jakby byl na ssaniu
tylko tak jak pisalem wczesniej, nie wydaje mi sie zeby gaznik odgrywal jakas role dla zasilania gazem, przeciez tylko otwiera sie przepustnica ale moze sie myle
co myslicie o zmianie filtra powietrza, wyglada jeszcze niezle ale kto wie

Autor:  lukasz 200 [ pt gru 02, 2005 9:54 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
czy jakies znaczenie moze miec peknieta guma laczaca filtr powietrza z gaznikiem , jest to pekniecie o dlugosci ok 1 cm umiejscowione w poblizu gaznika

Ma znaczenie bo ciagnie lewe powietrze.Nie jestem pewien na 100% czy to wpływa na zuzycie paliwa ,ale najlepiej to skleić.
Cytuj:
czy swiece tez wymienic na NGK

Jak najbardziej NGK VL 05.
Cytuj:
Jak tam wygląda z ssaniem.

Ssanie jest automatyczne i po rozgrzaniu sie wyłancza.

Cytuj:
co myslicie o zmianie filtra powietrza

Filtr raczej nie ma wpływu ale przed regulacja LPG majster powinien brac się do tego na nowym filtrze,nowych świecach i przu układzie zapłonowym w bardzo dobrym stanie.

Autor:  areksz1977 [ pt gru 02, 2005 1:35 pm ]
Tytuł: 

Filtr powietrza ma znaczenie, bo im bardziej zasyfiony tym większe podciśnienie w układzie dolotowym a tym samym większe odchylenie membrany w parowniku i większa ilość gazu w mieszance. Jeśli ma moc, nie przerywa, normalnie zapala to bym nie zaczynał od elektryki i gaźnika a raczej od reduktora i szczelności układu (jeśli instalacja już trochę ma przelatane). Przy dużych prędkościach na luzie spadają ci obroty (lub gaśnie) czy dalej je trzyma na takim wysokim poziomie?

Autor:  pszamrej [ pt gru 02, 2005 8:55 pm ]
Tytuł: 

membrany w reduktorze wymienialem
dokladnie, przy duzych predkosciach na luzie spadaja obroty
czy szczelnosc sprawdza sie tylko w warsztacie czy sa na to jakies domowe sposoby?

Autor:  pszamrej [ ndz gru 04, 2005 7:05 pm ]
Tytuł: 

mialem przykrecona srubke od ciegla gazu i silnik mial za wysokie obroty, mysle ze tu powinna byc czesc winy za duzego spalania

zauwazylem tez ze mikser jest jakis duzy, ok 50 mm, czy nie powinien byc 34? moze to jest przyczyna duzego zuzycia gazu?

Autor:  areksz1977 [ pn gru 05, 2005 7:52 am ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
czy szczelnosc sprawdza sie tylko w warsztacie czy sa na to jakies domowe sposoby?

Jedyne co mi przychodzi do głowy to świeczka[zlosnik]
A tak na poważnie chyba tylko gazownicy, ewentualnie pracownicy administracji osiedlowych mają takie urządzonka do sprawdzania szczelności instalacji, ale na węch też powinno się dać, odpal silnik, maska w górę i jak szarik wokół auta. Co do mixera to nie wiem jaka powinna być średnica, z ciekawości jak wrócę z pracy to sprawdzę. Napewno jak za duży to mieszanka źle będzie przygotowana i większym spalaniem to może skutkować, ale czy aż tyle to nie wiem.
Cytuj:
membrany w reduktorze wymienialem

Same membrany, czy sprężynki itp pierdółki też?
Mi auto zaczyna więcej palić jak filtr powietrza ma powyżej 5 tyś km, u ciebie nawet jakby był zapchany to masz jeszcze rozdarty przewód z powietrzem więc nie powinien za bardzo wyciągać membrany w reduktorze.
A co mówią gazownicy?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/