MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 1:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 26, 2005 11:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
witam. od kilku dni zauważyłem dziwne zachowanie wskaźnika ciśnienia oleju w swojej MB. a bojawai się to tym, że podczas jazdy normalnie wskazuje 3 ale na wolnych obrotach dalej pokazuje to samo. wcześniej działało tak jak powinno czyli 3 podczas jazdy i trochę ponizej 2 na wolnych obrotach. oczywiście wskazówka opada do zera po wyłączeniu silnika. ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać ? z góry dziękuję za pomoc

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 27, 2005 10:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 22, 2002 10:18 pm
Posty: 62
Lokalizacja: teraz Indie
moze się po prostu zawiesza - przeczyść ale ostrożnie przy demontaży

_________________
kane

Odpowie Ci wiatr... wiejący przez świat...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 27, 2005 11:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:58 pm
Posty: 239
Lokalizacja: whitestok
A obroty są w porządku. Może masz podwyższone obroty i to jest powód. U mnie tak jest przy gazie. Sprężyna do końca nie odciąga gazu i obroty są wyższe. Może to.

_________________
coupe radości z życia
MB 123 280C '79
MB 124 230TE '91 - Cameroun'ka żony

ghost


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 27, 2005 1:21 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jak zachowuje się wskazówka po włączeniu zapłonu?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 27, 2005 1:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
Cytuj:
A obroty są w porządku. Może masz podwyższone obroty i to jest powód.

tak na słuch (nie mam obrotomierza) to obroty są w normie. kiedyś jak działało to nawet po podkręceniu rećznego gazu na maksa ciśnienie nie pokazywało nigdy 3 na wolnych obrotach.


Cytuj:
Jak zachowuje się wskazówka po włączeniu zapłonu?


stoi w miejscu. dopiero jak zapale silnik to wedruje na 3 .

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
Post: ndz lis 27, 2005 2:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
a moze silnik niedogrzany odpowiednio i wskazowka pozostaje na 3! dzieje sie tak zwykle zima jak sie jezdzi krotkie odcinki miejskie. wtedy silnik nie osiaga tak szybko albo w ogole nie osiaga temperatury roboczej ok.80-90stopni, przy ktorej to dopiero wskazowka cisnienia oleju powinna spasc do 2.przegon go porzadnie poza miastem i zobacz jak jest.

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 27, 2005 4:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
aegm pisze:
.przegon go porzadnie poza miastem

Jak już, to trzeba zostawic na jałowym. Przy przegonieniu będzie za duży przepływ powietrza i chłodzenie odp. do tego. Chyba że miałes na myśli jechanie koło (EDIT) 4000 rpm na 1 albo z maks. prędkością (przy tych warunkach drogowych) :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Ostatnio zmieniony ndz lis 27, 2005 9:53 pm przez Wookee, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 27, 2005 8:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Wookee pisze:
Jak już, to trzeba zostawic na jałowym. Przy przegonieniu będzie za duży przepływ powietrza i chłodzenie odp. do tego.


na jalowym to w zimie nigdy nie nie osiagnie odpowiedniej temperatury roboczej!! chyba ze bedze cala noc chodzil.

u siebie mam czesto podobny problem o ile to mozna nazwac problemem! jak jezdze po miescie krotkie odcinki to tez mi wsakznik nigdy prawie nie spada na 2. jest albo na 3 (w duze mrozy) albo na 2,5.ale jak go przegonie poza miastem na dluzszym dystansie to potem prawidlowo mam na 2 bo silnik osiaga przy wyzszych obrotach wlasciwa temp.robocza. i tu nie ma nic do tego jak napisales "duzy przeplyw powietrza" :roll:

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 27, 2005 10:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
aegm pisze:
nigdy nie nie osiagnie

Osiągnie. Jeśli termostat jest sprawny, to nawet dość szybko. A jeśli już potrzebne są komuś wyższe obroty, to wydaje mi się, że łatwiej i bezpieczniej je uzyskać stojąc, niż prując po mokro-zamarzniętej nawierzchni.

Jak się myle, to może ktos z fachowców niech mnie wyprostuje.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 1:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
hmm co do niedogrzania to ta opcja odpada bo akurat silnik nie ma z rtm problemów. po kilku kilometrach silnik osiąga właściwą temperaturę. widze, że jednak będę musiał to rozebrać i przeczyściś czy jakoś tak :D jak ktoś ma wiedzę jak to zrobić to proszę o pomoc. pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl